AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #1 Skrevet 4. august 2023 De bor i liten leilighet uten tilgang til hage. Vet ikke hvor mange barn som bor der, men ihvertfall 3 etter det jeg kan se (de har veranda). Denne uken har det vært fint vær og ungene er aldri ute. Det er hyling og generelt mye bråk til sent på kveld. De virker å ha en helt annen døgnrytme enn normale folk. Det er så utrolig trist at disse ungene sitter innesperret dag etter dag i en liten leilighet. Anonymkode: 2b77a...a75
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #3 Skrevet 4. august 2023 cisco1 skrev (10 minutter siden): Utlendinger? Ja. Anonymkode: 2b77a...a75 1 1
cisco1 Skrevet 4. august 2023 #4 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja. Anonymkode: 2b77a...a75 Stor bombe Edit: No pun intended. 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #5 Skrevet 4. august 2023 cisco1 skrev (2 minutter siden): Stor bombe Edit: No pun intended. Synd at de ikke integreres mer. De eldste er nok på skole til vanlig, men ikke noe barnehage på minste. Anonymkode: 2b77a...a75
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #6 Skrevet 4. august 2023 Vi har også naboer som aldri er ute med barna, selv om det er fint vær. De har hage, så det er ikke mangel på uteområde. Jeg har vært sykmeldt, så jeg har vært hjemme hver dag over en lengre periode i sommer og siden vi bor helt inntil hverandre og hagene våre kun er skilt av en hekk både ser og hører jeg bare de åpner et vindu. I tillegg er persienner og gardiner trukket for døgnet rundt, så det er aldri dagslys som slipper inn heller. Kan umulig være bra for små barn å aldri få oppleve dagslys, frisk luft og få utfoldet seg i det fri. Begge foreldrene er arbeidsledige (nekter å jobbe selv om de blir plassert ut av NAV) og barna går ikke i barnehage. Mora er aldri ute heller, men faren kan vaske bil eller klippe plena innimellom, men helst i 22-tiden på kvelden. De har også hunder som de aldri går tur med. De står innimellom i bånd i hagen bare. Jeg tenker at andre får leve livet slik de ønsker, men kjenner på en bekymring da jeg føler barna får glipp av mye ved å sitte inne døgnet rundt uten så mye som å se snurten av dagslys. Anonymkode: 31828...b5b 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #7 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har også naboer som aldri er ute med barna, selv om det er fint vær. De har hage, så det er ikke mangel på uteområde. Jeg har vært sykmeldt, så jeg har vært hjemme hver dag over en lengre periode i sommer og siden vi bor helt inntil hverandre og hagene våre kun er skilt av en hekk både ser og hører jeg bare de åpner et vindu. I tillegg er persienner og gardiner trukket for døgnet rundt, så det er aldri dagslys som slipper inn heller. Kan umulig være bra for små barn å aldri få oppleve dagslys, frisk luft og få utfoldet seg i det fri. Begge foreldrene er arbeidsledige (nekter å jobbe selv om de blir plassert ut av NAV) og barna går ikke i barnehage. Mora er aldri ute heller, men faren kan vaske bil eller klippe plena innimellom, men helst i 22-tiden på kvelden. De har også hunder som de aldri går tur med. De står innimellom i bånd i hagen bare. Jeg tenker at andre får leve livet slik de ønsker, men kjenner på en bekymring da jeg føler barna får glipp av mye ved å sitte inne døgnet rundt uten så mye som å se snurten av dagslys. Anonymkode: 31828...b5b Må legge til: de er etnisk norske hele gjengen. Foreldrene er under 30 og har 3 tette barn i barnehagealder. Anonymkode: 31828...b5b
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #8 Skrevet 4. august 2023 Er det ikke deilig uten ungeskrik? Anonymkode: e414e...529 1 1
visp Skrevet 4. august 2023 #9 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har også naboer som aldri er ute med barna, selv om det er fint vær. De har hage, så det er ikke mangel på uteområde. Jeg har vært sykmeldt, så jeg har vært hjemme hver dag over en lengre periode i sommer og siden vi bor helt inntil hverandre og hagene våre kun er skilt av en hekk både ser og hører jeg bare de åpner et vindu. I tillegg er persienner og gardiner trukket for døgnet rundt, så det er aldri dagslys som slipper inn heller. Kan umulig være bra for små barn å aldri få oppleve dagslys, frisk luft og få utfoldet seg i det fri. Begge foreldrene er arbeidsledige (nekter å jobbe selv om de blir plassert ut av NAV) og barna går ikke i barnehage. Mora er aldri ute heller, men faren kan vaske bil eller klippe plena innimellom, men helst i 22-tiden på kvelden. De har også hunder som de aldri går tur med. De står innimellom i bånd i hagen bare. Jeg tenker at andre får leve livet slik de ønsker, men kjenner på en bekymring da jeg føler barna får glipp av mye ved å sitte inne døgnet rundt uten så mye som å se snurten av dagslys. Anonymkode: 31828...b5b Jeg syns det er barnemishandling! Jeg ville kontaktet barnevernet og spurt om råd. 3
cisco1 Skrevet 4. august 2023 #10 Skrevet 4. august 2023 visp skrev (Akkurat nå): Jeg syns det er barnemishandling! Jeg ville kontaktet barnevernet og spurt om råd. 😂 2 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #11 Skrevet 4. august 2023 Vi er en sånn familie som er mye inne. Vi har ofte motivert ungene til å bli med ut men AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må legge til: de er etnisk norske hele gjengen. Foreldrene er under 30 og har 3 tette barn i barnehagealder. Anonymkode: 31828...b5b Tipper de er slitne. Vi har kun to, men det er mye oppvåkninger på natt. Selv om eldset er bikket 5 år. Ikke alle kan være friskus-familier som går fjellturer kl.08 i øspøs regn på en søndagsmorgen. Desverre. Anonymkode: c82a3...8a2 3 3
visp Skrevet 4. august 2023 #12 Skrevet 4. august 2023 cisco1 skrev (2 minutter siden): 😂 Det er ikke noe å le av. Barn som må være inne bak lukkede persienner hele dagen? Det er uakseptabelt! 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #13 Skrevet 4. august 2023 groruddalen? Anonymkode: 9de82...828 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #14 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er en sånn familie som er mye inne. Vi har ofte motivert ungene til å bli med ut men Tipper de er slitne. Vi har kun to, men det er mye oppvåkninger på natt. Selv om eldset er bikket 5 år. Ikke alle kan være friskus-familier som går fjellturer kl.08 i øspøs regn på en søndagsmorgen. Desverre. Anonymkode: c82a3...8a2 Jeg har selv 3 barn i barnehage- og barneskolealder og vet godt at det er slitsomt. Minste er bare et par måneder og er mye våken om natta. Jeg er for det meste alene, men tar selvfølgelig med barna ut. Man trenger ikke å være en «friskusfamilie» eller gå fjellturer, men åpne gardinene å slipp inn friskluft innimellom da. La barna leke på plena eller bli med å gå til postkassen for å hente post. Det er ikke mer strevsomt at barna leker i hagen enn om de leker inne. Faktisk så kan endring av omgivelser gjøre at ungene leker bedre. Sier ikke at man må være mye ute, men litt i løpet av en dag. I løpet av en uke i det minste. Her snakker vi ALDRI. Ikke ett eneste minutt i løpet av en uke. Er man så sliten som foreldre at barna aldri får se dagslys, så burde man få hjelp. Anonymkode: 31828...b5b 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #15 Skrevet 4. august 2023 Si meg, hvorfor er dette din sak? Har du ikke noe bedre å bruke tiden på enn å følge med på naboene (og du må ha fulgt nøye med på dem hvis du er sikker på at de ALDRI er ute). Anonymkode: a670d...8cf 3 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #16 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Er det ikke deilig uten ungeskrik? Anonymkode: e414e...529 De har terrassedøren åpen og skriker mer enn jeg noensinne har hørt andre barn gjøre. Finnes ikke noe innestemme eller bruk av ord der. Hadde vært bedre om de var ute av huset. Anonymkode: 2b77a...a75 1
GammelKaktus Skrevet 4. august 2023 #17 Skrevet 4. august 2023 Tenker man skal ha utrolig lite å gjøre om man klarer å få med seg ALT naboene driver meg og hvem som kommer og går. Greit du hører hyl og skrik men det kan jo like gjerne være besøkende, eller at noen går ut og andre er hjemme. Vi er alle forskjellige og noen lever mer inne, andre ute osv. 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #18 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Si meg, hvorfor er dette din sak? Har du ikke noe bedre å bruke tiden på enn å følge med på naboene (og du må ha fulgt nøye med på dem hvis du er sikker på at de ALDRI er ute). Anonymkode: a670d...8cf Nei, akkurat nå har jeg ikke noe bedre å bruke tiden på. Nyoperert fot og familien min er bortreist på sommerferie. Så har god tid til å følge med på naboen 😉😅 Anonymkode: 2b77a...a75 2
GammelKaktus Skrevet 4. august 2023 #19 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, akkurat nå har jeg ikke noe bedre å bruke tiden på. Nyoperert fot og familien min er bortreist på sommerferie. Så har god tid til å følge med på naboen 😉😅 Anonymkode: 2b77a...a75 Du kan jo se denne, kom på den nå... https://www.imdb.com/title/tt0047396/ 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #20 Skrevet 4. august 2023 FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå): Du kan jo se denne, kom på den nå... https://www.imdb.com/title/tt0047396/ 😅 Anonymkode: 2b77a...a75 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå