AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #1 Skrevet 4. august 2023 Jeg tåler ikke mye, men har mange venner som tåler mye mer enn meg og som er ekstremt glad i å drikke. I selskap med de blir det fort flere glass og flere flasker. Når man er ute sammen, så er det også ofte sånn at vi deler på regningen og da blir der ofte tre flasker og jeg føler et press på meg om at jeg må drikke iom jeg må betale for det og fordi alle andre på bordet drikker. Jeg merker at jeg ofte kaster opp og har blackout. Noen ganger har jeg kastet opp på alle klærne mine (dette skjer på vei hjem når jeg er alene). Jeg blir så redd for å bli utnyttet, ranet eller annet i slike situasjoner. Jeg er jo helt borte. hvordan kan jeg på best måte stoppe å drikke mer enn de glassene jeg tåler? Og hvordan si ifra om man ikke vil være med å betale på drikke som andre drikker av? Håper på gode svar 🤍 Anonymkode: 7e3c8...52b
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #2 Skrevet 4. august 2023 drikk masse vann mellom drinkene. Massevis Anonymkode: 81a16...a8f 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #3 Skrevet 5. august 2023 Si det som det er "Jeg tåler ikke så mye alkohol jeg, kommer bare til å ta et glass eller to jeg, så jeg bestiller meg bare et glass om gangen istedet men dere må gjerne kjøper flasker på deling dere!" Jeg lover deg det er ingen som bryr seg om hvor lite eller mye du drikker... Anonymkode: 0d9dc...d56 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #4 Skrevet 5. august 2023 Og ang mengde: fin ut hjemme hvor mye du tåler. Så stopper du der. Jeg vet at jeg kun tåler èn flaske vin, eller ca 2,5dl sprit. Så holder du deg til det! Anonymkode: 0d9dc...d56
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #5 Skrevet 5. august 2023 Mat, Vianne kjør alkoholfri annenhver gang. Anonymkode: 25216...84d
Bigote Skrevet 5. august 2023 #6 Skrevet 5. august 2023 (endret) Drikk saktere og ikke start å drikk på tom mage. Det er lov å ta pauser underveis om du føler du begynner å bli i overkant brisen og. Her må du nesten lære å kjenne deg selv i forhold til hvordan du vanligvis føler det før ting går i feil retning. Endret 5. august 2023 av Bigote
Brunhilde Skrevet 8. august 2023 #7 Skrevet 8. august 2023 Det er en uting å dele likt når man er på byen! Jeg syns du, ts, skal ta på deg selvtilliten og si at "jeg drikker ikke så mye, så jeg vil ikke være med å spleise på drikkevarer, jeg tar meg bare et glass, jeg." Det er ikke smart at du drikker mer enn du har lyst til fordi du har betalt for drikkevarene, da er det bedre at de som faktisk inntar dem også dekker kostnaden. 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #8 Skrevet 8. august 2023 Enig med de som sier at du skal holde deg utenfor spleisingen. Og så må du rett og slett bare stoppe når du kjenner at du begynner å bli brisen. Det tar en stund fra du drikker noe til alkoholen er i blodet, så drikk sakte. Når du kjenner at du blir litt beruset, er det av drikke du drakk for 20-30 minutter siden. Alt etter det, har ikke "slått inn" enda. Dersom du drikker fort, vil du altså ha drukket for mye uten å vite det før det er for sent. Bli kjent med egen kropp og hvordan du reagerer på alkohol i trygge rammer. Anonymkode: c2436...2d7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #9 Skrevet 8. august 2023 Enig med flere. Si ifra til vennene om at du slutter å være med på spleisingen. Enten ved å være helt ærlig "Jeg føler jeg må drikke mer enn jeg tåler fordi jeg uansett må betale". Eller ved å komme med en god grunn for hvorfor du nå ikke ønsker å være med på spleisen. "Jeg orker ikke så mye vin i dag, så jeg tar heller bare et glass og betaler selv for det jeg drikker. Men dere andre må gjerne spleise på flaske." "Jeg har mer lyst på en øl i dag jeg, men dere andre må gjerne spleise på vin." Og så begynner du å drikke saktere og kjenne mer etter hvor mye alkohol du egentlig opplever at det er greit at du drikker. Anonymkode: 73780...366
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #10 Skrevet 8. august 2023 Spleis får ikke blitt annet enn urettferdig. Ellers er regelen annet hvert glass vann Anonymkode: 2077b...5a2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #11 Skrevet 8. august 2023 «Jeg orker ikke å drikke så mye. Spleis dere, så kjøper jeg min egne drikke». Veldig enkelt. Anonymkode: 86609...8ea
Rufs Skrevet 8. august 2023 #12 Skrevet 8. august 2023 Det som allerede er sagt, ikke vær med på spleising. Og drikk absolutt vann mellom. Og ta det rolig. Tenk også over om du har sovet og spist nok, slike ting har innvirkning.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #13 Skrevet 8. august 2023 Hvor er alkoholen mest verdt? Stående igjen i lokalet, eller i magen din? Dette blir som de som sliter med overvekt, men likevel spiser opp all middag og rester da det er så synd å kaste mat... Uten å forstå at den maten gjør mye mer nytte for seg i søpla, enn i en mage som allerede er full. Jeg hadde ikke lagt meg opp i spleising med gode venner, da, så lenge jeg tar litt av det, og har god råd. Anonymkode: fd18e...507
barleymill Skrevet 8. august 2023 #14 Skrevet 8. august 2023 Det er ikke så lett. Når man begynnet å bli full vil man bare drikke mer og bli enda fullere. Man må bare prøve å drikke saktere etterhvert. Hvis man drikker seg opp på vin eller sprit så prøv å drikke rusbrus eller øl.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå