Gå til innhold

Hvorfor er søk begrenset til ett år tilbake?


Bymus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei @Bymus.

Viser til tidligere svar gitt av teknisk administrator:

TSP skrev (På 13.9.2022 den 11.05):

Det er en vurdering med bakgrunn i ytelsesproblematikk om man får gå for langt tilbake i "Mine innlegg". 

Jeg skal dog vurdere å øke grensen. I mellomtiden vil jeg anbefale å f. eks. bruke bokmerke-funksjonen til nettleseren din. I Chrome kan du f. eks. klikke Ctrl (eller CMD) + D for å legge til bokmerke. 

Jeg hentet det sitatet fra 'Hvorfor ser man kun innlegg som går ett år tilbake i tid?'.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.
Det gjelder søk generelt, ikke bare egne innlegg.

diskusjon.no, som bruker samme programvare, er søkbart helt tilbake til starten i 2002.

Mener KG også startet i 2002 så i praksis innebærer vel dette at mesteparten av KG's innhold er tapt.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hvis søk er begrenset i tid til et år forteller det meg at dette er mer døgn-flue-aktig enn jeg håpet :) Brukere kommer, brukere går, noen består og å se det noen har skrevet over tid gir et inntrykk av brukeren. Et år er lite i den sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

carlberner1 skrev (1 time siden):

Hvis søk er begrenset i tid til et år forteller det meg at dette er mer døgn-flue-aktig enn jeg håpet :) Brukere kommer, brukere går, noen består og å se det noen har skrevet over tid gir et inntrykk av brukeren. Et år er lite i den sammenheng.

Som nevnt av TSP i sitatet over her så går det på ytelsesproblemer. 

Ellers er også søkefunksjonen i programvaren ikke like nøyaktig og god som det google er. Så skal man søke bakover i tid vil google og "Site:Kvinneguiden.no" gi ett langt bedre resultat enn hva søkemotoren til IPBoard gjør. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...