Gå til innhold

Hvor lengde prøvde dere før det gikk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Første forsøk begge gangene. Eller vi ble bare enige om å kutte prevensjon så skjer det når det skjer.😅 så stresset aldri med det, å tror nok det har mye å si. Det sies vel at stress gjør det vanskeligere😊

Anonymkode: cdc94...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gravid 7 ganger på 8 forsøk uten prevensjon. Nå endte 3 av disse i baby, 3 i tidlig MA og en i SA i uke 13 etter blødninger i ukesvis så det er gode muligheter for at jeg blir gravid "for lett" dvs kroppen gir et forsøk til fostre som ikke kan bli noe av. 

Anonymkode: 4b9fc...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.8.2023 den 19.19):

Bruker dere eggløsningstester? Vi prøvde i totalt 8 mnd. Tenkte at dette går så fint så, bare å ha sex regelmessig, så blir det barn. Etter 6 mnd begynte jeg å bli utålmodig og litt bekymret - selv om jeg vet alt innenfor 12 mnd er helt vanlig!

Begynte med eggløsningstester, litt usikker på om jeg forstod testen riktig den første måneden vi brukte det, men på måned nr 2 traff vi blink, fulltreffer og bullseye med en gang og har i dag verdens nydeligste gutt på snart 1 år! 🥰

Anonymkode: 4dcf4...dda

Brukte ikke tester, bare fulgte litt med i Flo appen. 

Anonymkode: 26274...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.8.2023 den 12.04):

Hei! Jeg og min kjære gleder oss stort til å bli foreldre, og er i gang med "prøving". Forrige gang jeg sluttet på prevensjon ble jeg gravid på første forsøk, men det endte dessverre i en tidlig SA (ca 3 år siden). Vi er begge i midten/slutten av 20-årene:)

Nå har vi prøvd i ca 2 måneder, men fortsatt ingenting. I følge lege er jeg fertil, alt ser fint ut anatomisk osv. Min kjære er også tilsynelatende frisk og rask, vi trener begge to og har et sunt kosthold med lite alkohol m.m.

Lurer på hvor lang tid det har tatt for dere andre før det klaffet? Skal sies at forrige gang jeg ble gravid var med annen partner, så mulig det ikke er en match med nåværende partner?

Hilsen håpefull! 

Anonymkode: 62848...daf

Med første tok det 2 år, med andre tok det 5 år ( her måtte vi ha mange ivf forsøk, klaffet på forsøk nr 12)

Anonymkode: c7958...60a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

17 måneder. Vi begynte, som noen nevner over her, veldig usystematisk. "Det som skjer, det skjer", tenkte vi. Etter et halvt års tid, tenkte jeg det kunne være lurt å gå litt systematisk til verks, og begynte å teste for EL. Fikk aldri utslag av testene, og jeg ble så stressa av testregimet, hvor man ikke kan drikke eller gå på do store deler av døgnet, at de neste menstruasjonene ble veldig forsinket. Bestemte meg derfor for å slutte etter 3 måneder uten en enste positiv EL-test. 

Etter 12 måneder fikk vi utredning, og det ble ikke funnet noen problemer. Blodprøver og innvendig UL viste at eggløsning fant sted. Mannens prøver var også godt innenfor det normale. Ble satt på eggløsningsstimulerende (Letrozol) i tilfelle, i påvente av IVF (ifølge legen, vi har bestemt oss for å ikke ta IVF). På andre måned med Letrozol fikk jeg i går min første positive test. Det var den første testen jeg har tatt på mange måneder, tatt på DPO 15, og teststreken var like sterk som kontrollstreken. 

Nå håper jeg bare inderlig at den sitter, for jeg vet ikke om jeg orker mer prøving. All respekt til alle som holder koken i årevis.

Anonymkode: 1e491...92c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. prøveperiode 

1. prøveperiode 

3. prøveperiode 

...og en gang ufrivillig på prevensjon. Er nok ganske så dertil. 

Anonymkode: c4ef4...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første: tok 37 PP (over 3 år). Stabil syklus på 28 dager og ikke noe galt med oss i følge utredning. Plutselig klaffet det før vi skulle starte IVF prosess.

Andre: 8 PP.

Fikk altså under 2 år mellom mine barn, det hadde jeg aldri kunne sett for meg for noen år siden når jeg aldri ble gravid 😊

Anonymkode: 96e9c...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første felles satt etter to år, uforsiktige og knulla som kaniner hele tiden. Men likevel to år 🤣. Brukte aldri tester eller noe som helst kontroll på sykluser eller eggløsning er. Koste oss. Mistet dessverre datteren vår i krybbedød i mors liv i uke 40.  Fikk tilbake første mens i desember. Midt i sorgen, la vi ingen planer. Brukte kondom i starten da vi holdt nærheten til hverandre. Altså, brukte kondom 2 ganger bare pga infeksjons fare, før han plutselig glemte kondomen. Var forsovet ferdig med alt dill dall, så gikk greit. Men hoppet av i svingen en stund, før vi snakket om å prøve på nytt. Tok jo tid med jenta vår så trodde d ville gjøre det nå og. Satte bare opp første mens på kalender da jeg vet det er litt klønete etter fødsel. Den kom tilbake 15 desember. Varte noen dager. Hadde oss helt på slutten av mens, og hele julen og nyttår. Og tydeligvis mellom jul og nyttår satt'n som et skudd. Og vi hadde barnefri fra de andre barna våre den julen så vi koste oss med Vin, og lengtet etter regnbue babyen vår og biologiske villdyrene tok overhånd. Så vi knulla som kaniner i alle vinkler og fasonger. Ut av sengen u name it. Vips, snart termin om noen dager. Første forsøk. Samme var med jente vår og, året før satt hun mellom jul og nyttår. Så jeg er tydelig ekstremt fertil mellom jul og nyttår.... men i år får det være nok. Men poenget er, kos og knull og vær chill. Det er da kroppene slapper av og tar til seg alt 💕

Anonymkode: b0fdb...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gikk på første, nr 2 har vi brukt 2 år på.. Så håper den sitter hele veien denne gang. 

Anonymkode: f898d...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...