Gå til innhold

Hvor lengde prøvde dere før det gikk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Med første barnet ble jeg gravid på første forsøk.

Andre gangen ble jeg også gravid på første forsøk, men endte med MA.

Ble gravid igjen 5 måneder etter medisinsk abort, som var første normale syklusen igjen etter aborten.

Anonymkode: 80897...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bruker dere eggløsningstester? Vi prøvde i totalt 8 mnd. Tenkte at dette går så fint så, bare å ha sex regelmessig, så blir det barn. Etter 6 mnd begynte jeg å bli utålmodig og litt bekymret - selv om jeg vet alt innenfor 12 mnd er helt vanlig!

Begynte med eggløsningstester, litt usikker på om jeg forstod testen riktig den første måneden vi brukte det, men på måned nr 2 traff vi blink, fulltreffer og bullseye med en gang og har i dag verdens nydeligste gutt på snart 1 år! 🥰

Anonymkode: 4dcf4...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Første: prøvde ikke

Andre: 1.forsøk 

tredje: prøvde ikke

Anonymkode: bb014...a00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

To mnd er jo ingenting. 

Jeg sluttet på pillen i oktober, gravid i mars. Brukte ikke eggløsningstester eller noe, hadde bare sex når vi følte for det. 

Anonymkode: 91cdf...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tok 2 aktive prøveperioder. De to månedene var ikke rett etter hverandre. 

Anonymkode: 26274...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok dessverre lang tid. Begge var i slutten av 20-årene, god form og sunn livsstil. Traff på eggløsning hver måned vha. tester, men det ville seg ikke.

Etter 1,5 år fikk vi det nedslående svaret: mannen hadde veldig nedsatt fruktbarhet. Så da fulgte et helt år med utredning, ventetid og mer ventetid til vi fikk starte med ivf. Prøvde hele veien likevel sånn i tilfelle.

SÅ satt spiren på første ivf forsøket🌱 Jeg er endelig gravid nå, nesten tre år etter at vi startet

Det kan altså ta kort tid, medium lang tid og lang tid. Man vet aldri in det venter noen overraskelse.

lykke til!

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barn 1: ble uplanlagt gravid på prevensjon 

Barn 2: ble gravid på første eggløsning etter å ha tatt ut spiral

Anonymkode: dcd45...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sluttet på p-piller etter 16 (!!) år kontinuerlig bruk, i mai måned. Ble gravid i juli, men mistet i uke 10. 

Gikk deretter 2 forsøk etter syklus kom tilbake, også gikk det igjen på 3 forsøk. Er nå i uke 29 og gleder meg veldig ☺️ 

Ønsker dere masse lykke til med prøvingen!

Anonymkode: 617da...085

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble gravid med mer eller mindre uhell første gang. Vi var i en fase hvor vi lurte på om vi skulle starte å prøve snart, men ønsket i utgangspunktet å vente til vi hadde funnet nytt sted å bo. Så vi brukte app til å tracke eggløsning, og unngikk fruktbare perioder. Det funket ikke, og vi ble gravid 😇 men det endte i dessverre MA. Etter MAen gikk vi rett i gang med prøving med vilje, og ble gravid på andre forsøk. Brukte eggløsningstester ☺️

Anonymkode: 5ebda...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP2 21 år, PP1 23 år og PP3 29 år. Hadde tullete syklus med tredjemann (mellomblødninger), men prøvde å stabilisere med progesterontilskudd og ble gravid den syklusen. Umulig å si om det var progesteronet som hjalp eller om det bare ville seg sånn. Har aldri hatt SA eller MA, men mistenkte kort kjemisk da vi prøvde på nr 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har aldri prøvd egentlig. Vi har bare bestemt oss for at nå skal vi ha barn også har jeg blitt det. Første forsøk, 3 ganger.

Anonymkode: 6e873...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gravid uten å prøve, pga et uforsiktig samleie - tre ganger. 

Anonymkode: 79a0c...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Med første prøvde vi 14 mnd. Friske og raske begge to. Var i gang med utredning hos gyn, men alt så fint ut. Da var vi 25 og 26 år. 

med nr 2 ble jeg gravid med «uhell». Glemte ei pille da nr 1 var 6 mnd… 

kos dere med prøvingen og så sitter det nok snart🤞🏻🥳

Anonymkode: 3370e...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

60 % lykkes innen 3 måneder og 85 % innen ett år. Jeg ble gravid etter første mens etter p-pilleslutt med begge mine, ca 1-2 måneder med prøving.

Anonymkode: ab62b...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.8.2023 den 13.07):

Vi er nok ikke representative for hva som er normalt.

vi fikk 2 barn som et resultat av 2 samleier.

Altså 2 barn på 2 forsøk. 

Vi bestemte oss for å slutte med prevensjon og ble gravide samme kveld.

Samme gjentok seg 3 år etterpå. 

Anonymkode: de42e...f3b

Så dere hadde bare hatt samleie sammen to ganger? Var dere et par eller var det en gjensidig vennetjeneste/samarbeid?

Anonymkode: 4075e...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.8.2023 den 12.04):

Hei! Jeg og min kjære gleder oss stort til å bli foreldre, og er i gang med "prøving". Forrige gang jeg sluttet på prevensjon ble jeg gravid på første forsøk, men det endte dessverre i en tidlig SA (ca 3 år siden). Vi er begge i midten/slutten av 20-årene:)

Nå har vi prøvd i ca 2 måneder, men fortsatt ingenting. I følge lege er jeg fertil, alt ser fint ut anatomisk osv. Min kjære er også tilsynelatende frisk og rask, vi trener begge to og har et sunt kosthold med lite alkohol m.m.

Lurer på hvor lang tid det har tatt for dere andre før det klaffet? Skal sies at forrige gang jeg ble gravid var med annen partner, så mulig det ikke er en match med nåværende partner?

Hilsen håpefull! 

Anonymkode: 62848...daf

5 barn, funket på første førsøk med alle utenom den ene som funket på andre forsøk.

Men du må smøre deg med tålmodighet, som noen over her skreiv, 2 måneder er ingenting i forhold til dette.

Anonymkode: aa53a...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...