AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #1 Del Skrevet 4. august 2023 Hei! Jeg og min kjære gleder oss stort til å bli foreldre, og er i gang med "prøving". Forrige gang jeg sluttet på prevensjon ble jeg gravid på første forsøk, men det endte dessverre i en tidlig SA (ca 3 år siden). Vi er begge i midten/slutten av 20-årene:) Nå har vi prøvd i ca 2 måneder, men fortsatt ingenting. I følge lege er jeg fertil, alt ser fint ut anatomisk osv. Min kjære er også tilsynelatende frisk og rask, vi trener begge to og har et sunt kosthold med lite alkohol m.m. Lurer på hvor lang tid det har tatt for dere andre før det klaffet? Skal sies at forrige gang jeg ble gravid var med annen partner, så mulig det ikke er en match med nåværende partner? Hilsen håpefull! Anonymkode: 62848...daf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #2 Del Skrevet 4. august 2023 Du må nok smøre deg med litt tålmodighet altså. 2 mnd er jo ingenting, det er veldig vanlig å prøve mye lenger enn det uten at det er noe galt, opp til et år. Her tok det henholdsvis 8 og 9 mnd med mine barn. Anonymkode: d8e2b...1f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #3 Del Skrevet 4. august 2023 Det er stor variasjon i hvor lenge folk prøver å bli gravide. Jeg ble gravid på første forsøk begge ganger, med samme partner, alder var 37 og 41. Anonymkode: b3a36...563 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #4 Del Skrevet 4. august 2023 Jeg hadde BMI på 20, trente styrke/intervaller 4-5 x pr uke, spiste sunt (som i sunt fett fra avokado og nøtter, ikke noe rødt kjøtt, fullkornsprodukter, mye frukt og grønt, nok proteiner, lite sukker…), holdt meg til maks 2 kopper kaffe pr dag, og drakk ikke alkohol. Røyk/snus har jeg aldri brukt. Samboeren min er også normalvektig, spiste noenlunde det samme som meg, drakk kaffe en sjelden gang, ingen alkohol/tobakk osv. Fertilitetsutredning viste ingenting galt med noen av oss, men vi brukte 14 måneder. Og traff på eggløsning hver måned. Vi var i slutten av 20-årene. Anonymkode: 45093...b8d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #5 Del Skrevet 4. august 2023 Første barn PP3 - jeg var 32 år Andre barn PP1 - 34 år Anonymkode: daddb...cfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #6 Del Skrevet 4. august 2023 Første: PP3, 27 år Andre: PP1, 29 år Anonymkode: be643...369 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #7 Del Skrevet 4. august 2023 Sluttet med p-piller i mars/april. Vi bestemte det på en påskeskitur, der vi gikk og snakket om framtida. Ble gravid på høstens sykkelferie, og i mai det påfølgende året ble vi foreldre. Dere må ikke stresse. Det er normalt at det går 6 - 12 mnd. Bare pul og vær lykkelig så lenge Lykke til! Anonymkode: a3fd9...05e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #8 Del Skrevet 4. august 2023 Første: PP1 34år Andre: før vi rakk å begynne å prøve 37år Anonymkode: f1f2b...eb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #9 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sluttet med p-piller i mars/april. Vi bestemte det på en påskeskitur, der vi gikk og snakket om framtida. Ble gravid på høstens sykkelferie, og i mai det påfølgende året ble vi foreldre. Dere må ikke stresse. Det er normalt at det går 6 - 12 mnd. Bare pul og vær lykkelig så lenge Lykke til! Anonymkode: a3fd9...05e Elsker dette, haha! Takk! Anonymkode: 62848...daf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #10 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Første: PP3, 27 år Andre: PP1, 29 år Anonymkode: be643...369 Har også blitt gravid to ganger på prevensjon. En gang i tenårene (tok frivillig abort), og en gang rett før vi fikk første (endte i en tidlig SA). Ellers er det veldig vanlig at det tar opp mot et år uten at det er noe galt😊 Men vet at hver måned uten klaff føles som en hel evighet, selv om det ikke er det! Tar du eggløsningstester eller temper for å sikre at du vet helt sikkert når eggløsning er? Anonymkode: be643...369 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #11 Del Skrevet 4. august 2023 Jeg ble gravid etter ca ett år som samboer og jevnlig samleie. Vi fulgte ikke klokken eller eggløsningen, men hadde regelmessig sex. Anonymkode: a2ce8...ac7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #12 Del Skrevet 4. august 2023 Gravid for første gang nå.. var forberedt på at det skulle ta tid, men det gikk mye fortere enn jeg trodde🙈 tok ut spiralen, fikk mensen, også satt det på første eggløsning. Anonymkode: 84c97...52d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #13 Del Skrevet 4. august 2023 Vi er nok ikke representative for hva som er normalt. vi fikk 2 barn som et resultat av 2 samleier. Altså 2 barn på 2 forsøk. Vi bestemte oss for å slutte med prevensjon og ble gravide samme kveld. Samme gjentok seg 3 år etterpå. Anonymkode: de42e...f3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #14 Del Skrevet 4. august 2023 I overkant av 3 år. Mye medisinstøtte og forsøk i naturlig syklus og 2 IvF-forsøk senere er vi nå endelig gravid med første Ingenting galt med noen av oss foruten om at jeg har litt ustabil syklus som gjorde at vi ble satt på letrozol i ventetiden for å komme til for IvF! Anonymkode: de818...a89 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #15 Del Skrevet 4. august 2023 14 månader med försök med första, var 34 år när det satt. 9 månader med andra, var 36 år. Anonymkode: 8fa65...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #16 Del Skrevet 4. august 2023 Tok ca 6 mnd etter at jeg sluttet på minipillen. Men vi har aldri vært sånne som har sex veldig mye. Det var ikke før etter noen mnd at vi begynte å time det med eggløsning. Var en uke da vi hadde sex hver dag rundt eggløsning som det klaffet. Vi var begge 33 år da Anonymkode: 84306...84d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #17 Del Skrevet 4. august 2023 2 mnd er jo ingenting. Det er ikke før det er gått et år man anser det som grunn til å oppsøke hjelp. Om du er i 20-årene har du ca 25% sjanse for å bli gravid om du har sex og treffer på eggløsningen.. Jeg brukte 6 mnd da jeg var 35, og 4 mnd da jeg var 39. Anonymkode: a9ddd...aa8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #18 Del Skrevet 4. august 2023 2 mnd, endte i MA uke 9. Så tok det 10 måneder, frisk baby. Vi er friske og i starten av 30-årene. Anonymkode: 8450e...c16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 4. august 2023 #19 Del Skrevet 4. august 2023 Tok ut spiralen 1.april, hadde positiv test i november samme år, samboeren min var borte på mai/juni så det ble 2 eggløsninger hvor det ikke ble noe prøving. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. august 2023 #20 Del Skrevet 4. august 2023 Som andre sier er to måneder ingenting. Det er helt normalt at det kan ta flere måneder elv om alt er i orden. Det sies at 85% blir gravide innen ett år og opptil 95% etter to år (altså uten hjelp). Selv brukte vi 5 måneder første gang, det endte i en SA og så ble vi gravid på 2. pp etter SAen. Med nr 2 måtte vi prøve ett år før det klaffet mens nr 3 satt på første forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå