AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #61 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det å trekke seg unna er for øvrig også å vise med hele seg, at man ikke vil. Anonymkode: 9d468...75a Det KAN det være. Men det kan også være "jeg vil men jeg er redd", "jeg vil men jeg trenger å beskytte meg selv nå", "jeg vil men trenger tid til å kjenne etter hvor mye jeg vil eller om jeg ikke vil likevel", "jeg vil men er ikke klar". Livet er ikke så himla svart hvitt som folk skal ha det til. Det finnes utallige grunner for at noen trekker seg unna, og i denne tråden handler det om menn som FAKTISK føler EN HEL MASSE for den det gjelder, men som har så mye frykt eller ubearbeidede sår og som dermed løper og beskytter seg i stedet. Hadde vært så fint om folk skjønte at det finnes nyanser av alle slag og at ikke alt er enten eller. Får jo bekreftet i denne tråden at flere stikker av når følelsene blir for sterke, selv om man egentlig lengter og vil.... Anonymkode: 93b6e...3e4 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #62 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det KAN det være. Men det kan også være "jeg vil men jeg er redd", "jeg vil men jeg trenger å beskytte meg selv nå", "jeg vil men trenger tid til å kjenne etter hvor mye jeg vil eller om jeg ikke vil likevel", "jeg vil men er ikke klar". Livet er ikke så himla svart hvitt som folk skal ha det til. Det finnes utallige grunner for at noen trekker seg unna, og i denne tråden handler det om menn som FAKTISK føler EN HEL MASSE for den det gjelder, men som har så mye frykt eller ubearbeidede sår og som dermed løper og beskytter seg i stedet. Hadde vært så fint om folk skjønte at det finnes nyanser av alle slag og at ikke alt er enten eller. Får jo bekreftet i denne tråden at flere stikker av når følelsene blir for sterke, selv om man egentlig lengter og vil.... Anonymkode: 93b6e...3e4 Vel, det kan du mene, men jeg tror det er ytterst sjelden. Jeg har aldri truffet en mann som ikke ville ha en dame han er forelsket i. Og uansett - han er altså ikke tilgjengelig for forhold, samme om det skyldes manglende interesse, panikk eller andre forhold. Nei er nei. La det gå. Anonymkode: ec26e...12e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #63 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vel, det kan du mene, men jeg tror det er ytterst sjelden. Jeg har aldri truffet en mann som ikke ville ha en dame han er forelsket i. Og uansett - han er altså ikke tilgjengelig for forhold, samme om det skyldes manglende interesse, panikk eller andre forhold. Nei er nei. La det gå. Anonymkode: ec26e...12e Du har aldri hørt om "right person, wrong timing"? Det skjer svært ofte at man møter en man forelsker seg i, men som man kjenner at det er bare så feil timing. Kan være mange grunner, men en av dem heter "jeg trenger å jobbe med meg selv før jeg kan inn i et forhold", en annen ikke så fullt så alvorlig kan hete "oida, nå som jeg skulle reise 6 mnd til Australia". Les noen innlegg tidligere i tråden, bl.a et skrevet av ei som ventet på at mannen skulle bli klar og jobbe med seg selv. For han stakk så fort det ble for nært. De er i dag et par. Så joda, det finnes alle varianter av mennesker, og dem som er skadeskutte klarer ikke alltid inn i et forhold, tross sterke følelser for den andre. Noen ganger er det til og med rett å vente. Jeg kjenner et par der de datet i 6 mndr og han på hver eneste date bare måtte fortelle henne at de ikke skulle bli et par, han var ikke klar for et forhold, han ville ikke mer enn et godt vennskap. Hun ga til slutt slipp på han. Det viste seg at mannen var livredd grunnet tap og svik fra tidligere. Han valgte jobbe med seg selv og kom tilbake til henne etter noen måneder. Da visste han at han var mye mer klar. I dag er de gift. Så jada, jeg mener så absolutt at det å trekke seg tilbake IKKE er å sette likhetstegn med null interesse. Tvert i mot veldig ofte. Følelser er skummelt, skremmende, overveldende og invaderende. Bedre å beskytte seg og slippe alt det der....for tenk om man blir sviktet, såret, skuffet igjen. Anonymkode: 93b6e...3e4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #64 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du har aldri hørt om "right person, wrong timing"? Det skjer svært ofte at man møter en man forelsker seg i, men som man kjenner at det er bare så feil timing. Kan være mange grunner, men en av dem heter "jeg trenger å jobbe med meg selv før jeg kan inn i et forhold", en annen ikke så fullt så alvorlig kan hete "oida, nå som jeg skulle reise 6 mnd til Australia". Les noen innlegg tidligere i tråden, bl.a et skrevet av ei som ventet på at mannen skulle bli klar og jobbe med seg selv. For han stakk så fort det ble for nært. De er i dag et par. Så joda, det finnes alle varianter av mennesker, og dem som er skadeskutte klarer ikke alltid inn i et forhold, tross sterke følelser for den andre. Noen ganger er det til og med rett å vente. Jeg kjenner et par der de datet i 6 mndr og han på hver eneste date bare måtte fortelle henne at de ikke skulle bli et par, han var ikke klar for et forhold, han ville ikke mer enn et godt vennskap. Hun ga til slutt slipp på han. Det viste seg at mannen var livredd grunnet tap og svik fra tidligere. Han valgte jobbe med seg selv og kom tilbake til henne etter noen måneder. Da visste han at han var mye mer klar. I dag er de gift. Så jada, jeg mener så absolutt at det å trekke seg tilbake IKKE er å sette likhetstegn med null interesse. Tvert i mot veldig ofte. Følelser er skummelt, skremmende, overveldende og invaderende. Bedre å beskytte seg og slippe alt det der....for tenk om man blir sviktet, såret, skuffet igjen. Anonymkode: 93b6e...3e4 Som sagt, det kan sikkert forekomme, men det vanligste er nok at slike formuleringer oppleves som «snillere» enn å si at man ikke er interessert. Ja, det er faktisk såpass vanlig at det har blitt en klisje: It’s not you, it’s me… Det er massevis av eksempler på at menn som «ikke er klare for forhold» plutselig både er gift og har barn med en annen. Selv fatter jeg ikke at noen damer henger rundt etter å ha blitt avvist, men men. Anonymkode: ec26e...12e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #65 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det KAN det være. Men det kan også være "jeg vil men jeg er redd", "jeg vil men jeg trenger å beskytte meg selv nå", "jeg vil men trenger tid til å kjenne etter hvor mye jeg vil eller om jeg ikke vil likevel", "jeg vil men er ikke klar". Livet er ikke så himla svart hvitt som folk skal ha det til. Det finnes utallige grunner for at noen trekker seg unna, og i denne tråden handler det om menn som FAKTISK føler EN HEL MASSE for den det gjelder, men som har så mye frykt eller ubearbeidede sår og som dermed løper og beskytter seg i stedet. Hadde vært så fint om folk skjønte at det finnes nyanser av alle slag og at ikke alt er enten eller. Får jo bekreftet i denne tråden at flere stikker av når følelsene blir for sterke, selv om man egentlig lengter og vil.... Anonymkode: 93b6e...3e4 Jeg anbefaler deg uansett å ikke på død og liv grave etter og spikre sammen forklaringer på dette. Du må tåle å leve i usikkerhet uten å tolke alt ihjæl. Lev livet ditt, se fremover, ikke bakover, og finn deg uansett mannfolk som vil være sammen med deg og blir det i tillegg. Anonymkode: 9d468...75a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #66 Del Skrevet 4. august 2023 Jeg har vel en tendens til å backe ut når det begynner å bli litt for seriøst ja. Merket det ved flere enn en anledning. Ansvar og forpliktelser er skummelt må vite, blir mye krav, forventninger og i verste fall barn ut av sånt. Ikke spesielt gira på å betale bidrag akkurat, og det er jo det det som oftest ender med. Men er dama standhaftig nok så får hun ofte viljen sin likevel. Anonymkode: df21d...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #67 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Du har aldri hørt om "right person, wrong timing"? Det skjer svært ofte at man møter en man forelsker seg i, men som man kjenner at det er bare så feil timing. Kan være mange grunner, men en av dem heter "jeg trenger å jobbe med meg selv før jeg kan inn i et forhold", en annen ikke så fullt så alvorlig kan hete "oida, nå som jeg skulle reise 6 mnd til Australia". Les noen innlegg tidligere i tråden, bl.a et skrevet av ei som ventet på at mannen skulle bli klar og jobbe med seg selv. For han stakk så fort det ble for nært. De er i dag et par. Så joda, det finnes alle varianter av mennesker, og dem som er skadeskutte klarer ikke alltid inn i et forhold, tross sterke følelser for den andre. Noen ganger er det til og med rett å vente. Jeg kjenner et par der de datet i 6 mndr og han på hver eneste date bare måtte fortelle henne at de ikke skulle bli et par, han var ikke klar for et forhold, han ville ikke mer enn et godt vennskap. Hun ga til slutt slipp på han. Det viste seg at mannen var livredd grunnet tap og svik fra tidligere. Han valgte jobbe med seg selv og kom tilbake til henne etter noen måneder. Da visste han at han var mye mer klar. I dag er de gift. Så jada, jeg mener så absolutt at det å trekke seg tilbake IKKE er å sette likhetstegn med null interesse. Tvert i mot veldig ofte. Følelser er skummelt, skremmende, overveldende og invaderende. Bedre å beskytte seg og slippe alt det der....for tenk om man blir sviktet, såret, skuffet igjen. Anonymkode: 93b6e...3e4 Du høres ut som hovedpersonen i he’s just not that into you. Anonymkode: 9d468...75a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hocane Skrevet 4. august 2023 #68 Del Skrevet 4. august 2023 Jeg forsvinner når jeg har fått det jeg er på jakt etter, sex. Etter dette er jakten på en måte over og spenningen er borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #69 Del Skrevet 4. august 2023 hocane skrev (6 minutter siden): Jeg forsvinner når jeg har fått det jeg er på jakt etter, sex. Etter dette er jakten på en måte over og spenningen er borte. Blir veldig fin alderdom når man ikke har gjort annet hele livet enn pult tilfeldige damer man ikke husker navnet på. Anonymkode: 9d59e...1d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #70 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Blir veldig fin alderdom når man ikke har gjort annet hele livet enn pult tilfeldige damer man ikke husker navnet på. Anonymkode: 9d59e...1d7 Man skal få leve det livet man vil. Anonymkode: 9d468...75a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 4. august 2023 #71 Del Skrevet 4. august 2023 Det å få lyst til å overbevise folk som trekker seg unna om at de egentlig vil ha deg; det er ikke et friskt trekk, eller et godt utgangspunkt. Det er også veldig respektløst overfor den som trenger den avstanden. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #72 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du høres ut som hovedpersonen i he’s just not that into you. Anonymkode: 9d468...75a Jo takk men jeg står ikke i en slik situasjon som dette nå. Har vært der. Han var "into" Selv om han forduftet en periode. Syns bare tema er interessant. 😉Og vet av erfaring at noen menn trekker seg, følelser til tross. Anonymkode: 93b6e...3e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #73 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det KAN det være. Men det kan også være "jeg vil men jeg er redd", "jeg vil men jeg trenger å beskytte meg selv nå", "jeg vil men trenger tid til å kjenne etter hvor mye jeg vil eller om jeg ikke vil likevel", "jeg vil men er ikke klar". Livet er ikke så himla svart hvitt som folk skal ha det til. Det finnes utallige grunner for at noen trekker seg unna, og i denne tråden handler det om menn som FAKTISK føler EN HEL MASSE for den det gjelder, men som har så mye frykt eller ubearbeidede sår og som dermed løper og beskytter seg i stedet. Anonymkode: 93b6e...3e4 Ja, men det koker likevel ned til at de ikke er klare for et forhold med deg, enten de ikke vil eller ikke kan kommer det ut på ett. Anonymkode: c0b1b...e36 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #74 Del Skrevet 4. august 2023 On 8/3/2023 at 5:26 PM, AnonymBruker said: Mange ganger har jeg erfart at menn trekker seg unna/løper/trenger tid alene, når de holder på å forelske seg/få følelser for en dame. Noen løper og kommer aldri tilbake. Andre løper og blir borte en stund. Men det handler som regel om en av to ting: Frykten for å elske og bli elsket og frykten for å binde seg. Dere som har erfaring med dette, hvordan har dere håndtert det? Og hva kan man gjøre når man er med en mann som "flykter" hver gang det blir for nært og for mye følelser? Jeg leser dette på en nettside til en samlivsterapeut: "Will a guy pull away if he has deep feelings for you?" Yes. Emotions get too intense for him Sometimes, processing emotions are hard for any gender. But men usually end up withdrawing after experiencing intense emotions. Let them be during this time; they will come back to you when they're ready. Hører gjerne fra menn om dette. K, 48 Anonymkode: 93b6e...3e4 Var samlivsterapeuten som skrev dette en kvinne? Anonymkode: ff442...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #75 Del Skrevet 5. august 2023 21 hours ago, AnonymBruker said: Hva hvis han viste det av hele seg, men sa noe annet? For så å trekke seg unna, i det jeg tolket som ren panikk? Anonymkode: ebc56...d57 Jeg tror mange kvinner undervurderer hvordan slike ting fungerer for menn vs. kvinner. Samtlige av mine kamerater elsker å oppføre seg som en forelska valp selv med jenter de ikke ønsker noe mer enn fuckbuddy forhold med. Det føles godt å kose på noen, og de liker følelsene det gir, men denne oppførselen har absolutt ingen automatisk betydning for romantiske følelser. Menn forelsker seg jo ikke gjennom sex og nærhet slik som jenter gjør, så dette er helt naturlig. De forelsker seg gjennom vasopressin, som utløses når man f.eks fullfører prosjekter sammen, eller når en ny milepæl og slike ting. Så mitt svar til deg er at du må tro på det han sier. Definitivt. Anonymkode: 78dd5...4ff 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #76 Del Skrevet 5. august 2023 Mine damer opp igjennom livet har alltid vært mer eller mindre frustrert over mitt manglende behov og ønske for fysisk nærhet. Ett eks, det oppleves helt feilslått og fysisk ubehagelig å leie hverandre i hendene.. Ved en storm-forelskelse har det riktignok gått bedre. Men de ble værende da, det var enten jeg som rotet det bort eller gikk lei. Ett unntak var ei jente jeg var ganske forelsket i. Hun var like dårlig på nærhet som meg selv, men også laber på den seksuelle biten. For der fikset jeg selv delvis kroppskontakt, enkelt mannfolk som jeg er. Jeg ble kjempefrustrert over hennes manglende interesse for meg. Men værende i forholdet skulle hun liksom bli. Det gadd ikke jeg etter noen år med håp og lovnader, dette var nå blitt mer enn lenge nok. Utrolig nok er det henne jeg har vært mest forelsket i av damene jeg har hatt forhold med. En teori ligger på den emosjonelle vektskålen. "den minste interesses makt." I tillegg, jeg må være en sabla egoist. Anonymkode: 7a798...0cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #77 Del Skrevet 5. august 2023 Kjenner meg ikke igjen i det som skrives her, men menn er selvsagt ulike, slik kvinner også er. Når jeg er forelsket, ikke får sove og tenker mye på henne, er det lite annet jeg vil enn å tilbringe tid sammen. Anonymkode: 11534...2ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #78 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kjenner meg ikke igjen i det som skrives her, men menn er selvsagt ulike, slik kvinner også er. Når jeg er forelsket, ikke får sove og tenker mye på henne, er det lite annet jeg vil enn å tilbringe tid sammen. Anonymkode: 11534...2ed Du er antakelig av den heldige sorten som er uten tilknytningsissues.... 👍 Anonymkode: 93b6e...3e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomatplanten Skrevet 5 timer siden #79 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (På 4.8.2023 den 9.12): Likt som noen kvinner, trenger også noen menn at dama er den som tar styringen på hvor forholdet står og ikke bli tause hvis de blir ”avvist”. Dere må vise at disse mennene betyr noe for dere. Hvis det er virkelig det dere ønsker. Så må dere ha i bakhodet at dere er sannsynlig med vansker når det gjelder tilknytning. Vi tiltrekker det vi kjenner. Anonymkode: 484a5...fce Kan du forklare mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #80 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 3.8.2023 den 17.26): Mange ganger har jeg erfart at menn trekker seg unna/løper/trenger tid alene, når de holder på å forelske seg/få følelser for en dame. Noen løper og kommer aldri tilbake. Andre løper og blir borte en stund. Men det handler som regel om en av to ting: Frykten for å elske og bli elsket og frykten for å binde seg. Dere som har erfaring med dette, hvordan har dere håndtert det? Og hva kan man gjøre når man er med en mann som "flykter" hver gang det blir for nært og for mye følelser? Jeg leser dette på en nettside til en samlivsterapeut: "Will a guy pull away if he has deep feelings for you?" Yes. Emotions get too intense for him Sometimes, processing emotions are hard for any gender. But men usually end up withdrawing after experiencing intense emotions. Let them be during this time; they will come back to you when they're ready. Hører gjerne fra menn om dette. K, 48 Anonymkode: 93b6e...3e4 Jeg har ikke lest hele tråden så dette er nok nevnt allerede, men kommenterer allikevel for sikkerhets skyld. Dette er 1 av 2 : 1) Mannen er useriøs og skjønner at dette blir for seriøst. 2) Vi snakker om unnvikende tilknytningsstil. Dette er vanlig hos både menn og kvinner, og trolig vanligere for voksne som har brent seg noen ganger, men adferden tilskrives av psykologien som forankret i en eller annen form for omsorgssvikt i barneårene. De takler ikke å motta for mye kjærlighet på én gang, for de har aldri lært annet enn å bli ignorert, overlatt til seg selv, gaslightet, kjeftet på og nedverdiget. Dette er "hjemme" for dem i deres psyke og alt annet enn det er skremmende for dem. Dette kan "kureres" men de må ville og forstå dette selv. Easy pesy. Next question? Anonymkode: 1cfad...371 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå