Gå til innhold

Menn som trekker seg unna når følelser blir sterke. (Vil gjerne høre fra menn!)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 3.8.2023 den 17.26):

Mange ganger har jeg erfart at menn trekker seg unna/løper/trenger tid alene, når de holder på å forelske seg/få følelser for en dame. Noen løper og kommer aldri tilbake. Andre løper og blir borte en stund. 

Men det handler som regel om en av to ting:

Frykten for å elske og bli elsket og frykten for å binde seg. 

Dere som har erfaring med dette, hvordan har dere håndtert det? Og hva kan man gjøre når man er med en mann som "flykter" hver gang det blir for nært og for mye følelser? 

Jeg leser dette på en nettside til en samlivsterapeut:

"Will a guy pull away if he has deep feelings for you?" 

Yes. Emotions get too intense for him

Sometimes, processing emotions are hard for any gender. But men usually end up withdrawing after experiencing intense emotions. Let them be during this time; they will come back to you when they're ready.

Hører gjerne fra menn om dette. 
K, 48

Anonymkode: 93b6e...3e4

Emosjonellt utilgjengelig, løp løp løp løp. 

Anonymkode: 2056c...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri i utgangspunktet vært redd for å elske eller bli elsket, og heller ikke redd for å binde meg.

Jeg hadde imidlertid en periode da jeg begynte å date etter bruddet med ekskona, hvor jeg fikk en slags panikk som rett og slett skyldtes at det etter to år etter bruddet fortsatt lå følelser der. Jeg følte på en slags skyld over å tråkke på det jeg og eksen hadde, og en redsel for at et nytt forhold skulle bli en nedtur i forhold til det jeg hadde. Avviste nok mange bra damer der som hadde fortjent bedre.

Bestemte meg for å ta helt pause fra dating og når jeg omsider våget meg utpå igjen ble det full klaff ganske kjapt :)

Anonymkode: a5d0e...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...