Gå til innhold

Jenter og hobbyer


Gjest O

Anbefalte innlegg

Når det er sagt, så er det utrolig godt å bare sitte å se i veggen en god stund

helt enig, men det er kanskje spesiellt når man er aktiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg maler, leser og lager smykker. Sistnevnte er en typisk periodehobby, og gjennom årene har jeg laget veldig mye rart :ler:

Trolldeig, pyntesåper, kranser av tørka blomster, dekormaling på treting, quilting, strikke dukkeklær, toving, brodering, sy osv...

I tillegg prøver jeg å trene, gå tur og på fjellet.

Jeg tror det er like mange kvinner med hobby, som de uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt, så er det utrolig godt å bare sitte å se i veggen en god stund

Ja, det er jeg enig i. Jeg tror også det er ekstra deilig med en "stirre-i-veggen"-dag hvis man er litt aktiv ellers. Det er ganske deilig å ha en kveld alene hjemme, ingen planer og bare glo på TV eller surfe på nettet. Hadde det vært eneste aktivitet hver dag så tror jeg at jeg hadde strøket med av kjedsomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener en god del, og så elsker jeg å tegne, men sistnevnte går veldig i perioder. Det er mange måneder siden sist jeg tegnet noe ordentlig nå, det blir mest klussing i margene på notatbøkene mine. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat
og ærlig talt få bør jo ting som håndarbeid (som kan gjøres samtidig som man gjør andre ting) og endel slikt også ses på som hobby.

ja, det er jo klart hobbyer! :enig_anim:

Endret av Fruktfat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
Jeg synes det virker som det er så mange jenter/damer som ikke har noen hobbyer.

På fritiden ser de gjerne på tv, er på fester eller sitter på cafe, men det er jo likssom ikke skikkelige hobbyer.

Tror dere det er det mer vanlig at menn/gutter har hobbyer, enn at jenter/damer har det?

Kom med en definisjon på hva du mener er en hobby, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hobby: interesse, yndlingsbeskjeftigelse som en driver med i fritiden. Ha musikk, frimerkesamling som h- / dyrke flere h-er (Stjelt fra Bokmålsordboka)

For at det skal kunne kalles en hobby synes jeg personlig at det bør være litt mer krevende enn å bare trykke på en fjernkontroll og glo på det programmet som tilfeldigvis dukker opp på tv'en. :)

Men man kan jo ha det å se filmer som hobby, men da tilegner man seg ofte litt informasjon om filmene, skuespillerne osv. , og man oppsøker steder hvor man kan se og kjøpe filmer man er interessert i.

Så med hobby mener jeg en interesse, som krever noe av den som utfører den.

Men det var kanskje en dårlig definisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christineemily

Mine hobbyer: Fotografering, scrapbooking, trening,musikk, lesing, tegning, arkitektur og interiør.

Og med to barn, mann,masse familie, stor leilighet, mange venner og flere tillitsverv (men dessverre ingen jobb :grine: ) å følge opp, så har jeg igrunnen nok å gjøre!

Endret av christineemily
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som det er så mange jenter/damer som ikke har noen hobbyer.

På fritiden ser de gjerne på tv, er på fester eller sitter på cafe, men det er jo likssom ikke skikkelige hobbyer.

jepps, that's me!! null hobbyer, men må man absolutt ha noen hobby så lenge en har noe annet å finne på da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hobbyer, i hvertfall kaller jeg det hobbyer. Jeg leser mye, spiller gitar, pluss at jeg er politisk aktiv , noe som vel blir mer som en livsstil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som det er så mange jenter/damer som ikke har noen hobbyer.

På fritiden ser de gjerne på tv, er på fester eller sitter på cafe, men det er jo likssom ikke skikkelige hobbyer.

Tror dere det er det mer vanlig at menn/gutter har hobbyer, enn at jenter/damer har det?

Tja, kanskje det. Mulig menn har flere hobbyer enn kvinner, uten at jeg vet det.

Menn liker kanskje å sysselsette seg selv mer og konser mer på ett område om gangen (frimerkesamling, klatring, fisking, fjellturer, jakt, osv.)

På den annen side har jeg sett mange tiltaksløse menn som bare sitter hjemme og ser sport eller er ute på treningsstudio etter jobb og det er alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Isabellas

Jeg strikker litt skjerf, men det er sjeldent jeg har tålmodighet til å sette meg ned med det. Så det tar lang tid å lage ett.

Jeg elsker å designe kunstnegler. Og lakkere negler. Og stelle og dille med sånt.

Leser litt bøker, når jeg har tålmodighet til å sette meg ned med det også.

Ellers tror jeg at jeg trenger noe nytt, noe som man kan bruke kreativiteten sin på, så jeg vurderer å begynne med smykker/perler.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det inntrykket jeg har. Jeg tror jeg har like mange hobbyer som kjæresten min. Hunder, jogging (om våren/sommeren), å være i naturen, litteratur osv. Slik tror jeg det er for jenter flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner ingen jenter som har det jeg vil kalle hobbyer. Noe mer kjedelig og meningsløst enn scrapbooking kan jeg vanskelig tenke meg. Bare fordi man ikke bruker halve budsjettet på Panduro, eller Biltema for den saks skyld, betyr ikke at man har et meningsløst liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kanskje det. Mulig menn har flere hobbyer enn kvinner, uten at jeg vet det.

Menn liker kanskje å sysselsette seg selv mer og konser mer på ett område om gangen (frimerkesamling, klatring, fisking, fjellturer, jakt, osv.)

På den annen side har jeg sett mange tiltaksløse menn som bare sitter hjemme og ser sport eller er ute på treningsstudio etter jobb og det er alt.

Jeg er jente og både fisker og går på tur i tillegg til flere andre "konkrete" interesseområder... Men jeg tror det er et poeng at flere menn enn kvinner konsenterer seg om èn hobby/lidenskap av gangen, uten at det trenger å være noen bra ting bestandig. Samboern min kan f eks ha nesten maniske perioder hvor han spiller pc-spill og kjøper nye kort osv til maskina, for så å "glemme" hele interessen en uke etterpå til fordel for noe annet.

Til siste gjest: Selv om du (og jeg) synes scrapbooking er kjedelig synes jeg det blir helt feil å ikke kalle det en hobby. Hva er DINE interesser? Ja, også synes jeg litt synd på de som ikke kjenner folk som har noen som helst interesser... Hvis det da bare ikke er ens eget snevre definisjonsfelt som gjør at ens bekjentes gjøren og laden faller i boksen "meningsløs"..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som det er så mange jenter/damer som ikke har noen hobbyer.

På fritiden ser de gjerne på tv, er på fester eller sitter på cafe, men det er jo likssom ikke skikkelige hobbyer.

Tror dere det er det mer vanlig at menn/gutter har hobbyer, enn at jenter/damer har det?

Absolutt mitt inntrykk også. Det går liksom bare i skravling, shopping, festing og småpusling hver dag virker det som. Jeg vil ikke kalle noen av de tingene for hobbyer, og jeg synes ting som trening, turgåing, boklesing og slike ting er oppskrytt når det kalles hobbyer. En hobby er noe man brenner mer eller mindre for, noe man liker så godt å gjøre at man gjerne gjør det alene. Jenter flest takler jo nesten ikke å være alene engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har musikk som hobby. Med det mener jeg at jeg spiller i et orkester på fritida, blant annet.

Jeg har film, og å høre på musikk, og å lese bøker som interesser, men da bare tar jeg innover meg noe som andre har laget, så jeg vet ikke om det da kan kalles hobbyer.

Endret av soleil~noir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...