AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #61 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (På 2.8.2023 den 22.52): Hvorfor er det nesten ingen barn som leker utendørs lengre? De er jo nesten bare sammen med foreldrene sine hele tida. Sånn er det her i Fredrikstad i hvertfall. Jeg ble født på 90-tallet, og jeg husker at det var mye mer barn som lekte utendørs "før i tida". Selv om vi hadde TV, internett, o.l., så var vi fortsatt mye mer utendørs. Særlig om våren og sommeren. Anonymkode: c6970...31b Jeg bor i Oslo. Erfaringen min viser at om barna leker ute, kommer sosialtjenesten for å problematisere leken deres. Her jeg bor har de et politiblikk på seg hele tiden. Min datter, født på 90 tallet fikk erfare at det var ikke bare bare å sosialisere her i Oslo. Barnet som jeg fikk 10 år senere, ble opplært til aldri å gå fritt. Hun måtte alltid ha avtale om å besøke venner, før hun gikk ut. Ungene som bodde i kommunale boliger fikk hun ikke være med, nettopp for å unngå dette politiblikket på barndom og lek. Her jeg bor har sosialtjenesten ødelagt barns muligheter til å leke ute, og bygge nettverk. Det pumes mye penger ut i slik virksomhet. De er overalt, uproffe, upedagogiske, rasistiske og trangsynte mennesker fra andre bydeler enn her. Anonymkode: f30e0...24f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #62 Skrevet 4. august 2023 Bor i et rolig nabolag i Nordland. Her leker det mye barn ute, mange små også alene. Min på 4 år får lov til å sykle til en annen i barnehagen alene, som bor like i nærheten, eller hoppe på trampolina, mens jeg har døra oppe. Anonymkode: 5a3b6...3a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå