Gå til innhold

Oppstart i bhg midt i sovetid

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja kanskje babyen kan sove litt der

Anonymkode: eee91...f6c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ungen hvilt i vogn sin på kafé, hos besteforeldre, venner med en av dere rett ved? Blir jo det samme. 

Anonymkode: 8d166...a15

Sover ikke i vogn nei...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kan bli vanskelig med innkjøring med mange ønsker og tanker. De skal tilpasse og prøve imøtekomme barnet, men akkurat nå er det deres ønsker de prøver jobbe rundt. Det er helt vanlig at barnet prøver å sove med resten mens foreldrene sitter i rommet, og tar seg en kaffe. Kanskje til og med pappaen er med på å legge seg på madrassen / ved vogna. Hvis dere ikke ønsker det, da får dere jobbe med å flytte sovetiden. Det har dere fått tydelig beskjed og råd om. Eller droppe barnehagen og komme tilbake senere når dere foreldre føler dere mer klare. 

Anonymkode: c1830...857

Er det virkelig så vanlig på dag 2?

Anonymkode: 11cb4...4a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sover ikke i vogn nei...

Det er vanlig at de sover i barnehagen på dag 2. Begge mine har gjort det. Det er endel av tilvenningen og det å bli trygg. 

Anonymkode: 92c86...65d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Uff, dette blir ikke lett.. Husk, det er flere barn/ ansatt.. Her må du i dialog med bhg, og passer ikke deres ordninger for dere, så bør dere avvente å

sende barnet i bhg

Anonymkode: 70f09...fe8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg ønsker ikke det, 2 dagen nei. 

Hvorfor ikke? Det er jo kjempefint at pappa kan leggr barnet i kjent vogn (hvis de sover i vogn). Det er super tilvenning. Jeg hadde gjort det. Og så hadde jeg spurt om vi kunne komme tidligere på dag 3, for eksempel klokka 09.00. Og lagt barnet i barnehagen den dagen også.

Anonymkode: 7e6f4...0ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sover ikke i vogn nei...

Når tenkte du at det skulle skje, da? Hvor lang tid tenker du å bruke på tilvenning?

Min eldste sov heller ikke i vogn, med mindre den gikk framover på ujevnt underlag. Kjøpesenter eller rugge fram og tilbake = han våknet umiddelbart. Jeg var ganske bekymret for det ved barnehagestart. Men det gikk veldig fint, barnehageansatte er magic. ⭐️

Anonymkode: 7e6f4...0ee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sover ikke i vogn nei...

Men det gjør vell ikke noe så lenge pappa er rett der? Ser ikke problemet 🤷‍♀️

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er vanlig at de sover i barnehagen på dag 2. Begge mine har gjort det. Det er endel av tilvenningen og det å bli trygg. 

Anonymkode: 92c86...65d

Barn trenger trygghet for å sove, å sove i barnehagen før man er det minste trygg der er jo bare helt feil. 

Skremmende hvor lite kompetanse mange barnehageansatte har. 

Anonymkode: 4b97b...948

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barn trenger trygghet for å sove, å sove i barnehagen før man er det minste trygg der er jo bare helt feil. 

Men foreldrene er der jo i starten...

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Stress ned og ta den tiden barnet trenger. Det får nye rutiner i barnehagen som går seg til ovet tid, så jeg ville tatt det med knusende ro. Dere er bare på dag 1 😊

Anonymkode: 0ea5d...847

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge tenker du de skal pines og holdes våkne da?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men foreldrene er der jo i starten...

Nettopp. Hva er farlig ved å sovne et sted? Forstår det virkelig ikke. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Altså tenker du skulle forberedt deg litt bedre, og jobbet mer med å forskyve leggetiden. Eventuelt små dupper. Med alle mine 4 barn har jeg endret dagsovingen etter barnehagen. Der legges ungene 11.00. 

Du virker bastant på at du vil ha det på din måte. Å lite samarbeidsvillig utifra svarene dine. Hvor skal barnet ditt sove om det ikke sover i vogn? Og det er da trygt for barnet å legges av far og våkne å se far. Altså nå må du gi deg. 

Om du skal være vanskelig må du droppe bhg. De har sine rutiner og mange barn å ta hensyn til.

At barnet klenger er normalt. Det er mange inntrykk. Du får legge ungen 9 da å vekke ungene igjen 10 for så å ta en ny dupp 11.30. Det er mange løsninger her. 

Anonymkode: 6b1e4...f9b

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ungen*

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Altså tenker du skulle forberedt deg litt bedre, og jobbet mer med å forskyve leggetiden. Eventuelt små dupper. Med alle mine 4 barn har jeg endret dagsovingen etter barnehagen. Der legges ungene 11.00. 

Du virker bastant på at du vil ha det på din måte. Å lite samarbeidsvillig utifra svarene dine. Hvor skal barnet ditt sove om det ikke sover i vogn? Og det er da trygt for barnet å legges av far og våkne å se far. Altså nå må du gi deg. 

Om du skal være vanskelig må du droppe bhg. De har sine rutiner og mange barn å ta hensyn til.

At barnet klenger er normalt. Det er mange inntrykk. Du får legge ungen 9 da å vekke ungene igjen 10 for så å ta en ny dupp 11.30. Det er mange løsninger her. 

Det har gått 1 dag, med en time.

Det heter tilvenningsdager. Hvorfor skal de på død og liv skynte frem disse dagene? Gi barnet og foreldrene litt slack

La ungen bli kjent med personalet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har gått 1 dag, med en time.

Det heter tilvenningsdager. Hvorfor skal de på død og liv skynte frem disse dagene? Gi barnet og foreldrene litt slack

La ungen bli kjent med personalet.

Bli kjent når? Ungen skal jo hvile i den tiden. Mor vil ikke at barnet skal sove i vogn med faren sin der. Da må de hjem etter en halvtime. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bli kjent når? Ungen skal jo hvile i den tiden. Mor vil ikke at barnet skal sove i vogn med faren sin der. Da må de hjem etter en halvtime. 

Så ungen blir kjent med personalet mens han sover? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så ungen blir kjent med personalet mens han sover? 

Hva er det de selv tenker liksom?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke barnet sove i vogn eller sover de på madrass i bhg?

Hvis barnet klarer å sove i vogn ville jeg (bedt pappaen om å) møtt opp kl 10, forklart det med sovetid og lagt til dupp I vogna kl 1030. Og spurt om å komme tilbake etter dupp for å leke litt mer. Pappaen kan jo trille tur, trenger ikke sove i bhg.

De fleste bhg tilpasser forresten i starten om de små som starter sover mer enn 1 dupp.

Anonymkode: 1d8d2...62e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke barnet sove i vogn eller sover de på madrass i bhg?

Hvis barnet klarer å sove i vogn ville jeg (bedt pappaen om å) møtt opp kl 10, forklart det med sovetid og lagt til dupp I vogna kl 1030. Og spurt om å komme tilbake etter dupp for å leke litt mer. Pappaen kan jo trille tur, trenger ikke sove i bhg.

De fleste bhg tilpasser forresten i starten om de små som starter sover mer enn 1 dupp.

Anonymkode: 1d8d2...62e

Han sover kun en gang. Fra 1015-1200 ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...