AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 I dag var min I barnehagen en time sammen med pappaen. Han hadde vært så trøtt og bare hengt på han. Kl var da 1015 og de måtte dra hjem Fikk beskjed om at I morgen kan vi komme kl 10-12 og gå til og fra, at han er litt alene osv. Men dette er jo midt i sovetiden. Vi prøver å forskyve den til 1130 men ikke så enkelt enda. Kan vi komme 8-10 istedenfor, eller har de egen plan? Hvordan foregår dette? Prøvde å ringe men kom til opptatt telefon. Anonymkode: 11cb4...4a1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #2 Skrevet 1. august 2023 Tipper de har satt det tidspunktet fordi de har maks bemanning da. Klokka 8 er det kanskje bare tidligvakt som har kommet. Anonymkode: 7c725...d07 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #3 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tipper de har satt det tidspunktet fordi de har maks bemanning da. Klokka 8 er det kanskje bare tidligvakt som har kommet. Anonymkode: 7c725...d07 Men hva gjør man da?😵💫 Er helt ny på dette. Anonymkode: 11cb4...4a1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #4 Skrevet 1. august 2023 Når har barnet sovetid? Forsøk å ring barnehagen på nytt. Anonymkode: 45753...2b7
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #5 Skrevet 1. august 2023 Jeg vil nok si at dette er litt dårlig planlagt fra bhg sin side. De fleste vet at små barn sover da, og i min bhg la vi alltid tilvenning til morgen eller ettermiddag, og styrte unna sovetiden så godt vi kunne. Jeg ville prøvd å ringe dem igjen i dag, evt også i morgen tidlig. De er helt sikkert vant til denne problemstillingen, og burde være imøtekommende for å finne en god løsning for dere 😊 Anonymkode: dda09...fc5 9
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #6 Skrevet 1. august 2023 Du kan ikke komme kl 8, om det ikke er avtalt, nei. Du bør ringe, eller sende melding, igjen. Eller så bare komme kl 10 som avtalt, og se hvordan det går. Og: si ifra om sånt når det oppstår, ikke når dere kommer hjem. Ikke alle barn sover til samme tid, så dere må selv si ifra til barnehagen om det kræsjer med deres barns sovetid. Det kan også være at barnehagen vil dere skal forskyve sovetiden. Anonymkode: 743c3...c3f 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #7 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når har barnet sovetid? Forsøk å ring barnehagen på nytt. Anonymkode: 45753...2b7 Han sover kl 1030, så om vi skal komme kl 10 i morgen så blir det ikke hyggelig uansett. 😕 Anonymkode: 11cb4...4a1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #8 Skrevet 1. august 2023 Dere må følge planen dere har fått. Du kan prøve å høre med dem om dere kan komme senere, men tidligere er nok vanskelig å få til. Men er det noe problem at barnet legges i barnehagen? Her skal de prøve å sove litt med gjengen allerede fra dag 2, selv om det er korte dager. Anonymkode: c1830...857 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #9 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han sover kl 1030, så om vi skal komme kl 10 i morgen så blir det ikke hyggelig uansett. 😕 Anonymkode: 11cb4...4a1 Men hvorfor skal han ikke sove i barnehagen? Anonymkode: c1830...857 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #10 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere må følge planen dere har fått. Du kan prøve å høre med dem om dere kan komme senere, men tidligere er nok vanskelig å få til. Men er det noe problem at barnet legges i barnehagen? Her skal de prøve å sove litt med gjengen allerede fra dag 2, selv om det er korte dager. Anonymkode: c1830...857 Ja jeg synes ikke noe om det når dagen i dag gikk bort på å henge på pappaen og ikke ville noe. Altfor tidlig å sove der allerede i morgen. Anonymkode: 11cb4...4a1 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #11 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvorfor skal han ikke sove i barnehagen? Anonymkode: c1830...857 Fordi dagen i dag gikk utpå å henge på pappaen, at han ikke ville noe. De var der maks en time Altfor tidlig å sove der på dag 2, da han ikke er trygg. Han er 1 år og 2 mnd. Anonymkode: 11cb4...4a1 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #12 Skrevet 1. august 2023 Jeg har ikke et godt råd men jeg synes det er dumt med barnehager som ikke sender ut info på forhånd om når de sover, og hvor (madrass/vogn) slik at man kan forberede seg til ny sovetid Anonymkode: 5bdf4...e10 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #13 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja jeg synes ikke noe om det når dagen i dag gikk bort på å henge på pappaen og ikke ville noe. Altfor tidlig å sove der allerede i morgen. Anonymkode: 11cb4...4a1 Men det er ganske vanlig at de bare henger på forelderen og ikke vil noe. Barnet trenger tid til å bli trygt, og veldig mange barn henger på foreldrene fordi de føler seg litt utrygge og usikre første dagene. Anonymkode: 743c3...c3f 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #14 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du kan ikke komme kl 8, om det ikke er avtalt, nei. Du bør ringe, eller sende melding, igjen. Eller så bare komme kl 10 som avtalt, og se hvordan det går. Og: si ifra om sånt når det oppstår, ikke når dere kommer hjem. Ikke alle barn sover til samme tid, så dere må selv si ifra til barnehagen om det kræsjer med deres barns sovetid. Det kan også være at barnehagen vil dere skal forskyve sovetiden. Anonymkode: 743c3...c3f Det var pappaen som var der i dag, jeg har vært på jobb. Og han sa jo ingenting... Jeg sa til de før sommeren på tlf han sover kl 10, og da sa de at vi kunne prøve å flytte sovetiden til 1130. Men det har ikke fungert så bra. Anonymkode: 11cb4...4a1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #15 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det er ganske vanlig at de bare henger på forelderen og ikke vil noe. Barnet trenger tid til å bli trygt, og veldig mange barn henger på foreldrene fordi de føler seg litt utrygge og usikre første dagene. Anonymkode: 743c3...c3f Pappaen merket at barnet gjorde det pga trøtthet. 😊 Anonymkode: 11cb4...4a1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #16 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi dagen i dag gikk utpå å henge på pappaen, at han ikke ville noe. De var der maks en time Altfor tidlig å sove der på dag 2, da han ikke er trygg. Han er 1 år og 2 mnd. Anonymkode: 11cb4...4a1 Pappa kan jo være i nærheten mens barnet sover. Det var vi første gang barnet vårt skulle hvile i barnehagen. Vi foreldre satt på pauserommet og drakk kaffe. Det var ganske så hyggelig. Anonymkode: 8d166...a15 6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #17 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var pappaen som var der i dag, jeg har vært på jobb. Og han sa jo ingenting... Jeg sa til de før sommeren på tlf han sover kl 10, og da sa de at vi kunne prøve å flytte sovetiden til 1130. Men det har ikke fungert så bra. Anonymkode: 11cb4...4a1 Da må dere bare øve mer på å forskyve sovetiden. Om dere kommer før eller etter avtalt tidspunkt, har de gjerne ikke kapasitet til å ta seg av dere - og da er også poenget med tilvenningen borte.. Anonymkode: 743c3...c3f 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #18 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pappa kan jo være i nærheten mens barnet sover. Det var vi første gang barnet vårt skulle hvile i barnehagen. Vi foreldre satt på pauserommet og drakk kaffe. Det var ganske så hyggelig. Anonymkode: 8d166...a15 Jeg ønsker ikke det, 2 dagen nei. Anonymkode: 11cb4...4a1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #19 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ønsker ikke det, 2 dagen nei. Anonymkode: 11cb4...4a1 Har ungen hvilt i vogn sin på kafé, hos besteforeldre, venner med en av dere rett ved? Blir jo det samme. Anonymkode: 8d166...a15 14
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #20 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ønsker ikke det, 2 dagen nei. Anonymkode: 11cb4...4a1 Det kan bli vanskelig med innkjøring med mange ønsker og tanker. De skal tilpasse og prøve imøtekomme barnet, men akkurat nå er det deres ønsker de prøver jobbe rundt. Det er helt vanlig at barnet prøver å sove med resten mens foreldrene sitter i rommet, og tar seg en kaffe. Kanskje til og med pappaen er med på å legge seg på madrassen / ved vogna. Hvis dere ikke ønsker det, da får dere jobbe med å flytte sovetiden. Det har dere fått tydelig beskjed og råd om. Eller droppe barnehagen og komme tilbake senere når dere foreldre føler dere mer klare. Anonymkode: c1830...857 13 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå