Rosa Dartle Skrevet 1. august 2023 #41 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, setter ikke noe premiss. Men ønsker svar, og synes folk burde tenke litt mer rundt saker. Kanskje man nettopp burde tørre og stille litt mer kritiske spørsmål? Det at de fleste ikke har peiling blir utnyttet. Og man svelger alt rått, og blir redde. Skaff deg all informasjonen du kan få, tenk logisk og still spørsmål. Anonymkode: 30637...f30 Jeg har en faglig bakgrunn innen statistikk og metode, og klarer fint å se at den kunnskapen og forskningen som nå ligger til grunn for å fastslå at en stor andel av klimaendringene er menneskeskapte, er massiv. Jeg stiller mange spørsmål rundt hva politikerne kaster bort penger av på klimatiltak, men klimaforskningen i seg selv er solid. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #42 Del Skrevet 1. august 2023 Rosa Dartle skrev (10 minutter siden): Jeg har en faglig bakgrunn innen statistikk og metode, og klarer fint å se at den kunnskapen og forskningen som nå ligger til grunn for å fastslå at en stor andel av klimaendringene er menneskeskapte, er massiv. Jeg stiller mange spørsmål rundt hva politikerne kaster bort penger av på klimatiltak, men klimaforskningen i seg selv er solid. Svar på det jeg spurte om. Anonymkode: 30637...f30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 1. august 2023 #43 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Får fortsatt ikke noe logisk svar på det jeg spurte om. Har delt informasjon nå flere ganger. Anonymkode: 30637...f30 Du har del informasjon om klimaendringer over millioner av år og 2-3 grader forskjell for 130-117 000 år siden. Dette er vel dokumentert, og hverken benektet her eller av forskere, så det kan vi legge til side. Det vi snakker om nå er hvorfor disse endringene nå går fryktelig mange ganger raskere nå, noe som gjør den naturlige stabiliseringen umulig https://earthobservatory.nasa.gov/blogs/climateqa/if-earth-has-warmed-and-cooled-throughout-history-what-makes-scientists-think-that-humans-are-causing-global-warming-now/ Du har derimot ikke gjort noe for å imøtekomme min forrige oppfordring. Gidder du forresten å ikke skrive som anonym hvis du skal fortsette? Det er så mye greiere å skille profiler fra hverandre på den måten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 1. august 2023 #44 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Kom med litt bedre motargumenter. Anonymkode: 30637...f30 Det finnes plenty, men det nytter ikke å diskutere med idioter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #45 Del Skrevet 1. august 2023 Påkrevd skrev (5 minutter siden): Du har del informasjon om klimaendringer over millioner av år og 2-3 grader forskjell for 130-117 000 år siden. Dette er vel dokumentert, og hverken benektet her eller av forskere, så det kan vi legge til side. Det vi snakker om nå er hvorfor disse endringene nå går fryktelig mange ganger raskere nå, noe som gjør den naturlige stabiliseringen umulig https://earthobservatory.nasa.gov/blogs/climateqa/if-earth-has-warmed-and-cooled-throughout-history-what-makes-scientists-think-that-humans-are-causing-global-warming-now/ Du har derimot ikke gjort noe for å imøtekomme min forrige oppfordring. Gidder du forresten å ikke skrive som anonym hvis du skal fortsette? Det er så mye greiere å skille profiler fra hverandre på den måten. Denne artikkelen beviser heller ikke at klimaendringene er menneskeskapte. Hadde vi ikke lest og hørt alt vi gjør i dag, så tviler jeg på at så mange hadde reagert noe særlig. Og jeg lurer fortsatt på hvorfor det var varmere i Europa under forrige mellomistid enn i dag. Men når du ikke har noe svar, så skal det bare legges til side? Når det gjelder det at endringene går raskere nå, så er det også kjent at at endringene over flere 1000 år i mellomistiden går svært sakte, men ikke jevnt. Det rykker fram og tilbake. Nei, jeg skriver som anonym, og det er anonymkoder å forholde seg til. Grüner skrev (7 minutter siden): Det finnes plenty, men det nytter ikke å diskutere med idioter. Lurer på hvem som er en forbanna idiot her. Du har tydeligvis ingenting å komme med. Gå og les værvarselet for i morgen nå. Kanskje vi får FARLIG mye regn, eller skogbrannfare hvis det blir litt sol, så gå i dekning. Anonymkode: 30637...f30 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #46 Del Skrevet 1. august 2023 Hvorfor må dette være så svart-hvitt? Ja vi hadde ekstremvær og det skjedde naturkatastrofer før også, men det ville vært temmelig naivt å tro at slik vi mennesker herjer med jorda vår ikke får alvorlige konsekvenser for natur og klima.. Det er i det hele tatt klare bevis på det. Det er ikke bare noe ‘ekspertene tror’. Det nytter derimot ikke å gå rundt og bekymre seg for dette i ekte Greta Thunberg stil. Klimaangst fører ikke annet med seg enn hjelpesløshet og maktesløshet. For uansett hvor mye vi holder oss unna kjøtt og fly, så vil det ha lite å si for verdensbildet. Det betyr ikke at vi ikke skal være bevisst og bidra for miljøet det vi kan. Men det nytter altså ikke å bli fanatiske. Anonymkode: b90ca...013 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 1. august 2023 #47 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Denne artikkelen beviser heller ikke at klimaendringene er menneskeskapte. Hadde vi ikke lest og hørt alt vi gjør i dag, så tviler jeg på at så mange hadde reagert noe særlig. Og jeg lurer fortsatt på hvorfor det var varmere i Europa under forrige mellomistid enn i dag. Men når du ikke har noe svar, så skal det bare legges til side? Når det gjelder det at endringene går raskere nå, så er det også kjent at at endringene over flere 1000 år i mellomistiden går svært sakte, men ikke jevnt. Det rykker fram og tilbake. Nei, jeg skriver som anonym, og det er anonymkoder å forholde seg til. Lurer på hvem som er en forbanna idiot her. Du har tydeligvis ingenting å komme med. Gå og les værvarselet for i morgen nå. Kanskje vi får FARLIG mye regn, eller skogbrannfare hvis det blir litt sol, så gå i dekning. Anonymkode: 30637...f30 Herregud jeg skjønner ikke hvorfor noen gidder å svare deg en gang. Det virker som det eneste "beviset" du er villig til å godta er en studie som sier "mennesker gjorde dette" enn de utallige bevisene på at gjennomsnittlig temperatur har økt hyppigere, raskere og mer etter den industrielle revolusjonen. Du er jo helt bomull i huet Kilde for graf: World Metreological Organization 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #48 Del Skrevet 1. august 2023 Polyester skrev (5 minutter siden): Herregud jeg skjønner ikke hvorfor noen gidder å svare deg en gang. Det virker som det eneste "beviset" du er villig til å godta er en studie som sier "mennesker gjorde dette" enn de utallige bevisene på at gjennomsnittlig temperatur har økt hyppigere, raskere og mer etter den industrielle revolusjonen. Du er jo helt bomull i huet Kilde for graf: World Metreological Organization Men du velger uansett å svare selv om det ikke er deg jeg siterte. Så logisk... Ja selvfølgelig er det eneste beviset man trenger at det virkelig er menneskapt. Temperaturer og endringer varierer som kjent i mellomistider som kan vare i opp til 20 000 år. Heller bomull i hodet enn polyester. Anonymkode: 30637...f30 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #49 Del Skrevet 1. august 2023 Det er menneskeskapt det som vi ser nå i økende grad i naturen våres. Og verre blir det for ingen er i stand til å stanse dette av mennesker. Vi har ødelagt jorden dessverre og verre blir det. Anonymkode: 29a10...526 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 1. august 2023 #50 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Temperaturer og endringer varierer som kjent i mellomistider som kan vare i opp til 20 000 år Men ikke så raskt og hyppig som nå! Hva er det du ikke forstår med det? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #51 Del Skrevet 1. august 2023 Naturligvis er det skremmende - og årsaken til dette er at klimaavgiftene er altfor lave; poseavgiften må settes opp, og man må ha en avgift for produksjon av CO2 ved å puste ut kjemiske stoffer som forårsaker global oppvarming og naturkatastrofer. Anonymkode: 5827b...17b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #52 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har kanskje fått med deg at jeg ikke tror på at disse endringene er menneskeskapte? Disse syklusene er relevante, og sånn har det alltid vært. Vi har ikke sett så store endringer, og det går gradvis. Leser man mainstream media, så høres alt selvfølgelig ekstremt ut. Og hvordan forklarer du forresten at det var 2-3 grader varmere i Europa i mellomistiden som varte fra 130 000 til 117 000 år siden enn i dag? Anonymkode: 30637...f30 Endringer har det alltid vært. Men ikke så raskt som nå. Vanskeligere for planter, dyr og innsekter å tilpasse seg. Flere og flere arter dør, uten noen form for erstatning. Vi forurenser det meste. Og tro og tenke at slik lever i dag ikke har en svært negativ innvirkning på kloden er nesten latterligt naivt. Man trenger ikke engang å være forsker eller lese avisen for å forstå dette. Anonymkode: 9fca8...262 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Intervence Skrevet 2. august 2023 #53 Del Skrevet 2. august 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Ta en titt på bilder av bygdenorge for 100 år siden, så vil du fort oppdage at andel skog her i Norden er mangedoblet. Færre kulturbeiter og stigende skoggrense. Boniteten er også mye større enn før. Anonymkode: c2f7a...e20 Nå tenker jeg globalt og ikke norge. Bare å se til amazonas som ofte blir kalt for «verdens lunger», og det er ikke uten grunn da jeg har nettopp forklart hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Intervence Skrevet 2. august 2023 #54 Del Skrevet 2. august 2023 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Endringer har det alltid vært. Men ikke så raskt som nå. Vanskeligere for planter, dyr og innsekter å tilpasse seg. Flere og flere arter dør, uten noen form for erstatning. Vi forurenser det meste. Og tro og tenke at slik lever i dag ikke har en svært negativ innvirkning på kloden er nesten latterligt naivt. Man trenger ikke engang å være forsker eller lese avisen for å forstå dette. Anonymkode: 9fca8...262 Mennesker er naive. Mange som faktisk tror at vi ikke påvirker jorda i det hele tatt. Husker jo elva i italia var så skittent, men under pandemien når det var lockdown så var den så fin! Det kommer den mest sannsynligvis aldri til å oppleve igjen. https://www.cnbc.com/2020/03/18/photos-water-in-venice-italys-canals-clear-amid-covid-19-lockdown.html Kina hadde også mange bedre dager med god luftkvalitet noe det ikke hadde på mange, mange år. https://www.npr.org/sections/goatsandsoda/2020/03/04/811019032/why-chinas-air-has-been-cleaner-during-the-coronavirus-outbreak Det blir for dumt og naivt som du sier at vi ikke påvirker jorda. Det gjør vi så hinsides. Spesielt med å bygge nye hjem, kontorer og bedrifter generelt. Endret 2. august 2023 av Intervence 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 2. august 2023 #55 Del Skrevet 2. august 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Tenker på jordrasene i Vistdal i Romsdal på søndag, som skjedde fordi det kom et ekstremt styrtregn som fikk jorden høyt oppe på fjellet til å løsne og rase ned i bebyggelsen. Klimaforskerne sier at vi får mer av det som andre verdensdeler har slitt med lenge. 😳 Anonymkode: 3d9ec...7dd Er vel ingenting under guds himmel som ikke en eller annen klimaforsker har påstått er på grunn av global oppvarming. Spådommene deres har vært feil hver gang, og denne typen ting har skjedd siden tidenes morgen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #56 Del Skrevet 2. august 2023 Polyester skrev (1 time siden): Men ikke så raskt og hyppig som nå! Hva er det du ikke forstår med det? Hva vet du om det? Det var da ikke gjennomsnittsmålinger over 100 000 år tilbake i tid. Men det vi med sikkerhet vet er at det var varmere enn i dag og at temperaturer varierte. Intervence skrev (25 minutter siden): Mennesker er naive. Mange som faktisk tror at vi ikke påvirker jorda i det hele tatt Skal innrømme at jeg tror at også menneskelige utslipp også spiller inn. Men i hvor stor grad er jeg mer skeptisk til når man ser på tidligere historie. Velger å fremheve naturlige årsaker, fordi jeg begynner å bli lei av å se hvordan mennesker blir skremt av alt man leser om i avisene. Noe HI igjen er et godt eksempel på. Det eneste vi får ut av dette er høyere og høyere avgifter som vi godtar av redsel for noe naturlige årsaker egentlig står for det meste av. I 2030 er nok alt roet ned, og vi har kommet dit som er målet. Det startet for fullt med korona. Oj, nå hagler nok konspirasjonsbeskyldningene inn, men bryr meg ikke. Folk får holde på. Anonymkode: 30637...f30 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #57 Del Skrevet 2. august 2023 Når media ikke kan skape frykt om Korona lenger, så må de skape frykt om noe nytt. Og få oss til å tro at Norges befolkning kan redde verden med å betale i fra egne lommer - i tillegg til alt vi skatter fra før av. Vær ekstremt kritiske til klimaavgifter som blir innført de neste årene. Anonymkode: e4ba1...f7b 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 2. august 2023 #58 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Oj, nå hagler nok konspirasjonsbeskyldningene inn, men bryr meg ikke. Folk får holde på. Anonymkode: 30637...f30 Beskyldninger og beskyldninger. Du har alle symptomene. Nekter å ta til deg fakta som serveres, plukker ut enkelte detaljer fra lengre tekster som du nagger på og ignorerer glatt å forholde deg til noe annet, krever bombesikker forskning fra andre (ingenting vil noensinne være bra nok, det kan du bare innrømme med en gang), men evner ikke å legge ved noe som helst selv. Se igjen min første oppfordring til deg i denne tråden. Tredje gang jeg spør nå. Jeg hadde faktisk tenkt å nevne at du også garantert er en av de som «tenker selv» ang. Covid, men du kom meg i forkjøpet. Du argumenterer omtrent på nivå med en treåring som ikke får godteri. Da er ihvertfall trøsten at de blir eldre og klokere etterhvert. Du har nok derimot bestemt deg for å være et geni. Sikkert en god følelse, så kos deg med det. Bare pass deg for chemtrails. Og kjøp deg en tin foil hat. https://www.ghelter.com/products/laser-glitter-reversible-bucket-hat?variant=41101717667897¤cy=EUR&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&gad=1&gclid=Cj0KCQjw2qKmBhCfARIsAFy8buLM82m9S9OoM2gkBo4OevPNZNjddwy-zwrDmrwqhhYhFpppBucVCkIaAqsdEALw_wcB 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #59 Del Skrevet 2. august 2023 Påkrevd skrev (14 minutter siden): Beskyldninger og beskyldninger. Du har alle symptomene. Nekter å ta til deg fakta som serveres, plukker ut enkelte detaljer fra lengre tekster som du nagger på og ignorerer glatt å forholde deg til noe annet, krever bombesikker forskning fra andre (ingenting vil noensinne være bra nok, det kan du bare innrømme med en gang), men evner ikke å legge ved noe som helst selv. Se igjen min første oppfordring til deg i denne tråden. Tredje gang jeg spør nå. Jeg hadde faktisk tenkt å nevne at du også garantert er en av de som «tenker selv» ang. Covid, men du kom meg i forkjøpet. Du argumenterer omtrent på nivå med en treåring som ikke får godteri. Da er ihvertfall trøsten at de blir eldre og klokere etterhvert. Du har nok derimot bestemt deg for å være et geni. Sikkert en god følelse, så kos deg med det. Bare pass deg for chemtrails. Og kjøp deg en tin foil hat. https://www.ghelter.com/products/laser-glitter-reversible-bucket-hat?variant=41101717667897¤cy=EUR&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&gad=1&gclid=Cj0KCQjw2qKmBhCfARIsAFy8buLM82m9S9OoM2gkBo4OevPNZNjddwy-zwrDmrwqhhYhFpppBucVCkIaAqsdEALw_wcB Fy, så manipulerende skrivemåte du har. Bare det at du går så innmari på person, sier mye om din dårlige debattskikk og hersketeknikker. Prøv på nytt. Anonymkode: 30637...f30 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #60 Del Skrevet 2. august 2023 23 minutter siden, Påkrevd said: Beskyldninger og beskyldninger. Du har alle symptomene. Nekter å ta til deg fakta som serveres Ja, når man snakker om fakta, kan man spørre seg hvorfor man bruker den gamle formelen for avgiftsbetaling fra tiden da man sa at "når pengene i kisten klinger sjelen fra skjærsilden springer", og hvorfor klimaavgifter skal redde verden samtidig som regjeringssjefene ikke kan møtes i videomøte på en klimakonferanse; nei - fly må man ta. Det jeg legger merke til som et håndfast resultat av "det grønne skiftet" på norsk jord, er ufyselige vindturbiner som ikke bare ødelegger naturen, men også tar knekken på fuglelivet. I hvilken grad mener du at dette er "grønt" ...? Anonymkode: 5827b...17b 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå