AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #41 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Alkymisten av Paolo Coelho. Uhyre banal og samtidig prensiøs - på grensen til svindel. Anonymkode: cbfbf...251 pretensiøs* Anonymkode: cbfbf...251 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #42 Del Skrevet 4. august 2023 « fri vilje» av helga hjorth. Anonymkode: 92ffe...34e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 4. august 2023 #43 Del Skrevet 4. august 2023 Jonas Lie - Familien på Gilje. Joda, den er gammel og en såkalt "klassiker", men hvorfor? Ufattelig dårlig. Ellers er det jo enkelte andre oppskrytte klassikere også. Fahrenheit 451 av Ray Bradbury for eksempel. Det verste er at jeg trodde jeg skulle like den etter å ha lest 1984 og Brave New Wold med en viss fascinasjon, men nei. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #44 Del Skrevet 4. august 2023 Bibelen Anonymkode: c0793...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #45 Del Skrevet 5. august 2023 Eat, pray, love. Skal dog sies at jeg egentlig ikke har lest den, orket ikke mer etter 40-50 sider 😂 Anonymkode: 04bae...bc3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #46 Del Skrevet 5. august 2023 Jonas Garr Støre: eT liV Anonymkode: 05b82...dce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #47 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (På 1.8.2023 den 20.03): Jeg leste aldri boken ferdig, jeg gav opp etter 2-3 kapitler. Fifty Shades of Grey, makan til møkkalitteratur. Bare språket og setningsoppbyggingen.., nei, hvor skal man starte. Ubegripelig at denne ble så populær. Anonymkode: c6cfb...302 Samme opplevelse. Og jeg er ikke kresen, kan lese samlebåndslitteratur bare den er noenlunde brukbart skrevet og handlingen fenger. Men her skjedde det jo ikke noe…. Anonymkode: c46ee...30a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #48 Del Skrevet 5. august 2023 Daria skrev (På 1.8.2023 den 21.52): Frognerfitter er den første som slår meg - jeg leste den av nysgjerrighet og hadde svært lave forventninger, men den var faktisk enda dårligere... 50 shades ga jeg opp etter to sider, selv ikke en god historie hadde tålt det språket der. Med årene har jeg blitt bedre både til å kjenne min egen smak, gjenkjenne faretegnene og avbryte lesingen når en bok ikke fenger, så nå er det sjelden jeg fullfører dårlige bøker selv om det hender jeg begynner på dem.. Ja, herregud, for en elendig bok. Slet meg gjennom den siden jeg hadde kjøpt den, men det var bare dårligere enn jeg kunne forestilt meg. Kjedelig, teit, dårlig skrevet. Anonymkode: c46ee...30a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 18. desember 2023 #49 Del Skrevet 18. desember 2023 Tror det må være "Stoner"... husker ikke forfatter. Den var liksom årets bok for noen år siden, en tynn liten flis (heldigvis). Jeg led meg gjennom den... den var et eneste langt gjesp, men jeg håpet jo på å få en form for åpenbaring til slutt da - det fikk jeg ikke, bah! Dritt-bok!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 18. desember 2023 #50 Del Skrevet 18. desember 2023 A clockwork orange/Den mekaniske appelsin. Ei voldsorgie med innlagte overgrep og voldtekter med ein hovidperson som er rein psykopat. Kvalmande bok som eg ikkje skjønar er så populær i den engelskspråklege verd. Eit makkverk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #51 Del Skrevet 18. desember 2023 50 shades of grey. Den første. Leste selvsagt ikke de andre. Anonymkode: cfc35...98a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #52 Del Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 4.8.2023 den 18.36): Alkymisten av Paolo Coelho. Uhyre banal og samtidig prensiøs - på grensen til svindel. Anonymkode: cbfbf...251 Hiver meg på denne. Uhyre kjedelig og på langt nær så "dyp" som man skulle få inntrykk av. Men mulig også mine forventninger til boka satte sitt preg på inntrykket jeg satt igjen med. Arv og miljø av Vigdis Hjort irriterte meg. Hun har noen retoriske grep som går meg på nervene. Hun gjentar innholdet i en setning på to-tre forskjellige måter etter hverandre til det kjedsommelige. Jeg opplever det som påtatt kunstnerisk og bare til irritasjon. Og boka burde vært interessant nok da jeg den i stor grad handlet om henne mor som jeg selv hadde som norsklærer på VGS. Anonymkode: d38c1...016 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missbluebird Skrevet 18. desember 2023 #53 Del Skrevet 18. desember 2023 Michelle Obama sin "The Light We Carry - Overcoming In Uncertain Times" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #54 Del Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 3.8.2023 den 21.27): Menn som hater kvinner. For noe oppskrytt ræl! Anonymkode: 609cb...6f1 Jeg holdt ut 100 sider av denne boka før jeg ga opp. Anonymkode: 823f9...573 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #55 Del Skrevet 18. desember 2023 Gjelder lydbøker også? I såfall: Lungeflyteprøven av Tore Renberg. 🙈 Den har fått skikkelig gode kritikker, men jeg synes den er drita kjedelig. Alt for mye kjedelig pjatt rundt selve historien. Gav opp da jeg hadde mistet tråden uendelig mange ganger, og det var fremdeles over 15 timer igjen. Mulig den egner seg bedre til å lese enn til å lytte på. 🤷♀️ Anonymkode: bd0a9...c4b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 18. desember 2023 #56 Del Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 1.8.2023 den 20.03): Jeg leste aldri boken ferdig, jeg gav opp etter 2-3 kapitler. Fifty Shades of Grey, makan til møkkalitteratur. Bare språket og setningsoppbyggingen.., nei, hvor skal man starte. Ubegripelig at denne ble så populær. Anonymkode: c6cfb...302 Den er det kjedeligste jeg har lest også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 18. desember 2023 #57 Del Skrevet 18. desember 2023 Alt som kommer fra Brandon Sanderson. Kuttet ut WoT når han skrev. Har prøvd flere av seriene hans. Geniale univers. Men bare noe med skrivingen hans som gjør at jeg ikke klarer bøkene hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #58 Del Skrevet 18. desember 2023 Vet ikke helt hva kriteriene for en god eller dårlig bok er. Jeg har i hele mitt voksne liv, aldri fullført en bok. Har til dags dato ikke lest en bok jeg ikke sovner av. Anonymkode: 002ff...089 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #59 Del Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 3.8.2023 den 21.23): Nå husker jeg ikke en gang hva boken heter, er flere år siden jeg leste den. Men den handlet i alle fall om en mann som holdt på med hundeoppdrett, sammen med kone og en stum eller døv sønn. En dag døde denne mannen, muligens drept av et familie-medlem eller noe som ønsket å ta over hele gården og hundeoppdretten deres. Jeg tror det skjedde noe greier om at sønnen i familien deres hadde reist en tur sammen med hundene som de oppdro, men at en av hundene deres ble skadd i det ene beinet. Så fant den en eller annen person, som faktisk var villig til å ta hånd om den skadde hunden tror jeg. Så tror jeg hele boken endte med at hele hundeflokken forlot gården hvor de hadde vokst opp, for å finne igjen denne personen som tidligere hadde tatt hånd om den ene skadde hunden deres. Dette høres kanskje ut som en spennende nok historie. Men boken var alt for lang, og jeg fant hele greia egentlig ufattelig kjedelig. Men jeg hadde lest anmeldelser angående denne boken i forkant, og andre lesere hadde visstnok "sittet med tårer i øynene" hele tiden i løpet av de siste hundre sidene. Anonymkode: 37680...9bf Er det den som Oprah Winfrey anbefalt i lesesirkelen sin - Historien om Edgar Sawtelle? Den ble jeg også skuffet av!!! Anonymkode: 4c2df...f1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 18. desember 2023 #60 Del Skrevet 18. desember 2023 Et helt halvt år. For en lidelse å lese den smørja. :grøss: Jeg visste jo at den ikke var noe for meg, men «alle» leste den da den kom. Jeg tenkte jeg måtte kunne delta i diskusjonen. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå