Gå til innhold

Støl i flere dager?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På lørdag hjalp jeg min søster å flytte. Vi holdt på i fire timer, jeg tok hovedsaklig lasting og lossing av esker. En del var opp og ned flere trapper med tunge esker, stable alt på bil, kjøre til nye huset og så losse av alt. 

Jeg tok veldig lite pauser, bare noen få minutter her og der for å få pusten igjen. Ellers gikk det nærmest i ett.

Nå er jeg overvektig og i dårlig form så at jeg ble støl av det dagen etter var å forvente. Kjente det i begge lårene, i overarmene og litt utover ene skulderen.

Men nå, tirsdag morgen, er jeg faktisk fortsatt litt støl. Det sitter enda litt igjen i ene låret, kjenner det er støl-vondt og muskelen føles fortsatt litt sliten.

Er det normalt at man kan være støl i så mange dager? Har ikke vært borti mer enn maks to dager før.

Anonymkode: 7faef...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

På lørdag hjalp jeg min søster å flytte. Vi holdt på i fire timer, jeg tok hovedsaklig lasting og lossing av esker. En del var opp og ned flere trapper med tunge esker, stable alt på bil, kjøre til nye huset og så losse av alt. 

Jeg tok veldig lite pauser, bare noen få minutter her og der for å få pusten igjen. Ellers gikk det nærmest i ett.

Nå er jeg overvektig og i dårlig form så at jeg ble støl av det dagen etter var å forvente. Kjente det i begge lårene, i overarmene og litt utover ene skulderen.

Men nå, tirsdag morgen, er jeg faktisk fortsatt litt støl. Det sitter enda litt igjen i ene låret, kjenner det er støl-vondt og muskelen føles fortsatt litt sliten.

Er det normalt at man kan være støl i så mange dager? Har ikke vært borti mer enn maks to dager før.

Hvor ofte bruker du kroppen din aktivt da?Du kan være støl i dagesvis.

Anonymkode: 19423...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt normalt om du har brukt musklene annerledes enn du pleier. 

Jeg trener mye, og har gjort det i mange, mange år. Likevel kan jeg bli så støl at jeg er halvt invalid i flere dager om jeg tar en LITT annen knebøyvariant enn jeg pleier.. 

Anonymkode: de5bd...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar, godt å høre at det er normalt. 

Har pleid å trene et par ganger i uka, men nå i sommer har det for det meste vært mosjon i form av turer, motbakkegåing osv.

Kan jeg myke opp litt hvis jeg går en tur i dag, bare i litt rolig tempo? Eller bør jeg holde meg i ro til musklene får reparert seg helt?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar, godt å høre at det er normalt. 

Har pleid å trene et par ganger i uka, men nå i sommer har det for det meste vært mosjon i form av turer, motbakkegåing osv.

Kan jeg myke opp litt hvis jeg går en tur i dag, bare i litt rolig tempo? Eller bør jeg holde meg i ro til musklene får reparert seg helt?

TS

Absolutt ingen grunn i verden til å ikke bevege seg. Du kan nok helt fint trene som normalt også, og en tur vil være null problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Just now, Sandum.PT said:

Absolutt ingen grunn i verden til å ikke bevege seg. Du kan nok helt fint trene som normalt også, og en tur vil være null problem :)

Takk! Vil bare være sikker på at kroppen får restitutert seg når det, tydeligvis!, var så hardt for den. 😅

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir sjeldent støl, men når jeg blir det så er det alltid verst på dag 2. Og jeg kan kjenne det i 3-4 dager. 
Etter holmenkollstafetten så slet jeg fortsatt med å gå i trapper på dag 3. (og jeg er slank og greit godt trent, bare ikke vant til løping) 

Anonymkode: 86a48...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegsierdetsomdeter
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ja , normalt når man er veldig dårlig trent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...