Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Så dumt det med at du ikke får en ul til... Da syns jeg det var rart den du hadde var så tidlig!

Var det innvendig eller utvendig ul du hadde? *bare lurer på om jeg må ta fram motorsaga for å trimme litt… Litt pinlig hvis den som utfører ul’en stikker seg på kaktusen* :sjenert:

Kjekt med utstyr du får/får låne av kollegaen din! Det blir nok nok med utgifter etterhvert som tida går...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det innvendig eller utvendig ul du hadde? *bare lurer på om jeg må ta fram motorsaga for å trimme litt… Litt pinlig hvis den som utfører ul’en stikker seg på kaktusen*  :sjenert:

Det anbefales at gravide ikke intimbarberer seg, for dette kan øke risikoen for infeksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anbefales at gravide ikke intimbarberer seg, for dette kan øke risikoen for infeksjoner.

Jeg har hørt både óg, men å ikke gjøre noenting der nede på 9 mnd er ganske uaktuelt. Men jeg fikser meg ikke like ofte som før! En mellomting, kan man vel si... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese at alt var bra på UL! Sikkert kjempekos å se lille knøttet for første gang. :-D Gleder meg til det er min tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burpen: motorsag trengs ikke for ul, for den er utvendig naar man er kommet saapass langt! ;) Jeg er au naturel uansett jeg da, liker ikke aa se ut som en flaadd kylling... ;) Du kan jo tenke paa at legen er null interessert i hvordan du ser ut nedentil og ser hundrevis av kvinners intime deler i aaret...og jeg tviler paa at alle ser haarloese ut.

Fjellrypa: Ja, fint aa spare utgifter paa kjedelige ting som steriliseringsdings, det er uansett ikke det mest spennende produktet! :ler: Vi har blitt tilbudt vogn av svogeren min ogsaa, men jeg vet ikke om den er brukendes helt fra foedselen eller om den er til litt stoerre barn.

Arwen: Ja, vi kommer helt klart til aa betale for en senere ultralyd, foerst og fremst fordi vi vil se at alt er bra, men ogsaa fordi vi er veldig nysgjerrige paa om det er gutt eller jente.

Susan: Det har jeg ogsaa hoert.

Saeria: Ja, han har heldigvis gode sider, saerlig som privatperson. Det er mer naar man jobber direkte med ham at han kan bli litt teit...

Xania: Ja, gled deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er lunsjen (les: shoppingtur) overstaatt, og jeg er ganske fornoeyd med resultatet! Bestemte meg for aa hamstre kule stroempebukser, og kjoepte fire - en lilla med blondemoenster, to sorte med blondemoenster og en sort med ekstra stoette.

I tillegg var jeg innom Gap, og kjoepte de foerste klaerne til minien! :hoppe: Kjoepte et sett i graatt og hvitt - bukser og omslagsgenser, og en korterrmet body med striper i groent, gult, rosa og blaatt. Saa noksaa unisex. ;)

Saa handlet jeg en sort, ganske kort strikkejakke og en svart, lang topp til meg selv, og deretter en pilatesdvd for gravide. Skal proeve den i kveld!

Etter jobb har jeg tenkt meg innom H&M, for ingen av buksene mine, bortsett fra gravidbuksen min, passer lenger. Har lyst paa et skjoert og en bukse.

Ellers skal rydde i skap og skuffer, og kanskje faa gjort litt annet husarbeid, i kveld. Maa huske aa kjoepe noe godt til middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, noen bestemt foelelse har jeg ikke. Synes ul-bildet ser ut som det er en jente, men fostre er vel noksaa "kjoennsloese" - skal vel litt til aa kunne se forskjell uten aa ha sett kjoennsorganene. Jeg hadde syntes det var utrolig goey med en jente, men en gutt er hjertelig velkommen selvsagt. Er saa mange guttebabyer ellers i familien, saa det er uansett paa tide med en jente. ;) Men han/hun blir den h*n blir, det er ikke saa mye vi skulle ha sagt uansett, og det er helt greit!

Jeg skjoenner egentlig ikke hvordan foerstegangsgravide kan ha noen bestemt foelelse om det er gutt eller jente, jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa tror jeg at jeg har unnagjort klesshoppingen til desember, minst! :ler: Var innom H&M etter jobb og kjoepte: en langermet, hoeyhalset lilla pologenser, en lang, kongeblaa topp, en kortermet topp med mellomblaatt moenster og empireliv, en lilla bluse med empireliv, en blaa cordbukse og et svart, knelangt cordskjoert. Saa naa er jeg veldig fornoeyd og skal proeve aa ikke si "jeg har ingenting aa ha paa meg" paa minst tre maaneder! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjoenner egentlig ikke hvordan foerstegangsgravide kan ha noen bestemt foelelse om det er gutt eller jente, jeg da...

:ler: jeg har bare guttefølelse, men forundrer meg ikke om det kommer jente heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nej det är lustigt det där... När vi väntade sonen trodde jag först att det var en tjej - men ångrade mig och var bestämd på att det var en kille. Men det hängde nog mest ihop namndiskussionerna vi hade. Så länge vi inte hade något bra pojknamn trodde jag att det var en flicka :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Ja, du sier noe der! Vi har mest jentenavn foroevrig, synes guttenavn er vanskelig....

Da var det atter en dag. Sov veldig godt i natt, bortsett fra at jeg droemte at T hadde faatt en skade i bena som gjorde at han maatte trene masse for aa kunne gaa igjen! :overrasket::forvirret: Skikkelig ekkel droem! Gleder meg til aa se ham i kveld, og til aa spise paa det fine hotellet igjen. Er som aa ta en reise til "Upstairs, Downstairs" - utrolig sjarmerende (bortsett fra at i Upstairs, Downstairs hadde de som serverte oss ikke vaert fra Polen! :ler: ).

Jobber hjemmefra i dag tidlig, men drar inn paa kontoret etterpaa. Maa bare pakke og dusje foerst. Det skulle jeg gjort i gaar, men jeg var helt utkjoert etter all gaaingen i byen - var vel 2,5 time til sammen.

Skal ta paa meg det nye cordskjoertet i dag, og finne en noksaa pen topp til, evt. ta med en penere topp aa skifte til i kveld.

Har begynt aa faa skikkelig vondt i ryggen, men det hjalp litt aa strekke ordentlig ut i gaar. Kanskje jeg rekker 15 minutter med pilates i dag, det pleier aa hjelpe ogsaa.

Paa mandag er det foerste jordmortime! :-D Gleder meg! Haaper T kan vaere med, mulig han hadde et moete... Da maa jeg huske aa spoerre om jeg kan bli henvist til fysioterapeut.

Faar vel jobbe litt!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske en riktig god helg! Så moro å handle litt både til deg selv og baby`n da..

Endret av April
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:ler: jeg har bare guttefølelse, men forundrer meg ikke om det kommer jente heller.

Blir spennende aa se om det stemmer! :)

Innom for å ønske en riktig god helg! Så moro å handle litt både til deg selv og baby`n da..

God helg til deg ogsaa! :klem:

God helg! :klem:

Shopping er kos! :-D

Ja, shopping er kos! Jeg er en skikkelig turboshopper, var vel pa Hennes i ca. 20 minutter, men det var kanskje greit jeg ikke ble lenger...Kjoepte klaer for 92 pund! ;) God helg til deg ogsaa! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...