Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Susan, Arwen, Neffi og Saeria: :klem: Jeg tror ikke trange topper noensinne blir saa fint paa meg, men det er en annen sak! ;)

Er helt utslitt i dag. Vaaknet skikkelig kvalm og har foelt meg uggen i hele dag. Hadde mareritt i natt, og vaaknet av at jeg kaldsvettet. Skikkelig ekkelt! Hadde mest lyst til aa bli under dynen, men kom meg paa jobb og sitter her og fryser. Skjoenner ikke hvorfor air conditionen maa vaere paa hele tiden…

Haaper formen er bedre i morgen. Planen er aa dra og svoemme med T i morgen tidlig, og saa dra til Glasgow og moete venninnen min og hennes venninne. Blir vel litt shopping og kafebesok og slikt. Tror ikke jeg blir saa sen.

T irriterer meg litt i dag, men det er nok heller min feil enn hans. Naar jeg foerst er i daarlig humoer blir det gjerne han det gaar utover…

Savner mamma og pappa og Norge for tiden. T vil helst ikke at jeg skal fly mer enn noedvendig for tiden, saa det spoers om jeg drar over paa en god stund, kanskje ikke foer babyen er foedt. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt utslitt i dag. Vaaknet skikkelig kvalm og har foelt meg uggen i hele dag.

Sånne dager, og særlig morgener, har jeg også innimellom. Det er fryktelig slitsomt. Du får trøste deg med at det snart er helg. Glasgow-tur høres storartet ut! Bra shopping der, såvidt jeg husker! :)

Skjønner godt at du savner Norge og familien. Hvorfor vil ikke T at du skal fly? Det er jo lang tid å ikke reise hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne dager, og særlig morgener, har jeg også innimellom. Det er fryktelig slitsomt. Du får trøste deg med at det snart er helg. Glasgow-tur høres storartet ut! Bra shopping der, såvidt jeg husker!  :)

Skjønner godt at du savner Norge og familien. Hvorfor vil ikke T at du skal fly? Det er jo lang tid å ikke reise hjem.

Hei Fjellrypa! :vinke: Glasgow blir sikkert bra! Har faktisk ikke vaert der saa mye, selvom vi bare bor en times tid unna. Skal finne ut hvor mammaklaerbutikkene ligger.

T vet ikke saa mye om hvorfor jeg ikke burde fly, men han har faatt med seg at man ikke kan fly i siste del av svangerskapet. Dette tror han betyr at det er skadelig aa fly... Han er litt egen av seg noen ganger. Men jeg gjoer selvsagt som jeg vil, da. Og det er ikke saa lang tid i luften, selv om det er stress aa dra til/fra flyplassen baade her og i Norge. Men det blir nok hvertfall en tur, for det er en del jeg vil ha til den lille, f.eks paa Noestebarn.

MissS: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T vet ikke saa mye om hvorfor jeg ikke burde fly, men han har faatt med seg at man ikke kan fly i siste del av svangerskapet. Dette tror han betyr at det er skadelig aa fly... Han er litt egen av seg noen ganger. Men jeg gjoer selvsagt som jeg vil, da. Og det er ikke saa lang tid i luften, selv om det er stress aa dra til/fra flyplassen baade her og i Norge. Men det blir nok hvertfall en tur, for det er en del jeg vil ha til den lille, f.eks paa Noestebarn.

:hoho:

Så fordi flyselskapene ikke ønsker at du skal føde i lufta, så vil ikke han at du skal fly nå?

Eneste grunnen til at flyselskapene nekter, er jo at en fødsel kan starte litt før termin, og uten forvarsel. Er jo ikke så greit å være flyvertinne hvis en av passasjerene plutselig begynner å føde... :legrine:

Det finnes mange begrunnelser for at gravide ikke bør fly mye, eller langt, men det er vel sjelden et problem for de fleste av oss. ;)

Bare ta deg en tur eller to til Norge du! Vil tro det bare blir mer masete og slitsomt når du skal reise med et lite nurk senere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin mage!! Og så søt du er! Kjempeflott er du :)

Skulle ønske jeg turte å legge ut bilde av meg selv (jeg TØR vel egentlig, men... :sjenert: ), og at andre også gjorde det, for det er jo litt kjekt å vite hvem man skriver med! Samtidig som det er noe deilig med anonymiteten...

Du får forklare T at grunnen til at gravide ikke får fly mot slutten, er at flyselskapene ikke ønsker noen 10'-metersfødsel! Jeg kommer hvertfall til å fly hjem så lenge jeg har lov. Vil jo vise magen hjemme også... :ler:

Håper du får en fin shoppinghelg! Kos deg kjempemasse med venninne+venninne, hvertfall!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøstebarn har mye fint! Jeg har tenkt meg dit når jeg skal til Oslo om et par helger. De har jo nettbutikk, kanskje de sender til utlandet også hvis du ringer og spør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bertine: Det var koselig sagt! Haaper du holder motet oppe, for snart er du inne i graviddagboekene du ogsaa! :klem: Men skjoenner at du synes det er kjipt, det er jamen ikke lett aa vaere proever noen ganger.

tuji: Ja, mulig de sender til utlandet. Sikkert mye penger i frakt...men kan jo be mamma og pappa dra innom med en handleliste og ta med over. Hva har man foreldre til? ;)

Burpen: Tusen takk! :kose: Synes ikke jeg er saa veldig modig, men jeg synes selv det er saa irriterende aa ikke se folks hoder paa magebilder at jeg tenkte aa inkludere mitt eget! :ler: Er utrolig nysgjerrig, og tenkte at det er jeg sikkert ikke alene om! ;) Jeg synes ikke jeg har skrevet saa mye som er saa privat at jeg ikke vil at folk jeg kjenner skal lese det, stort sett, saa jeg er ikke saa veldig redd for aa bli kjent igjen. Har uansett ikke blitt det foer, da jeg hadde en link til bryllupsbildene mine i signaturen, saa..

Susan S H: Etter aa ha snakket med ham, er det mest stresset han tenker paa. Aa reise hjem til Norge herfra tar ca. 8 timer, inkludert to togbytter, buss i Glasgow, ventetid og busstur paa andre siden. Men han syntes jeg kunne reise en gang i andre trimester, for han har faatt med seg at man pleier aa vaere mest opplagt da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt med magebilde! :-D Ser at det ikke bare er jeg som har fått gravid-mage i det siste. Er deilig at magen begynner å vises ordentlig, ikke bare en "vom" liksom.

Tipper forresten at det blir en liten :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare innom for å önske deg en god helg!

:klem: Og tenk ikke på hvor langt unna familien er - tenk heller på hvor heldig du er som HAR dem!! Og du kommer närmere de om ikke så altfor lenge. Du vet, noen år er ingenting i forhod til hvor lenge man skal väre på denne jord! :overrasket:

Kos deg i utlandet og höst opplevelsene du ikke ville ha fått hjemme! Og GLED deg over alle som står deg näre. Avstand kan knyte sterkere bånd enn man aner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aa reise hjem til Norge herfra tar ca. 8 timer, inkludert to togbytter, buss i Glasgow, ventetid og busstur paa andre siden.

:overrasket:

Eg har klart å bruka under 12 timar på å reisa frå foreldra mine sitt hus på Jæren til hybelen som eg budde på i Canada, og det var inkludert fire timar på flybuss frå flyplassen i Canada til byen eg budde i. Men det går jo ofte veldig lang tid når ein skal bruka mange ulike transportmiddel, og byta tog fleire gonger og slikt. Det var forresten meir normalt for meg å bruka opp mot 24 timar, dersom eg ikkje betalte veldig mykje for gode flybillettar utan mykje venting.

Håpar du får reisa heim ein gong eller to medan du er gravid, det er sikkert kjekt å få dela den tida med familien óg, for det er jo ei litt spesiell tid. Det er ikkje så ofte ein er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du brukar berre 8 timar heim ja! Eg brukar lengre tid om eg tar bussen for å besøke pappa!!

Går ikje fly, tog eller båt frå der eg bur, forstår du! :ler:

Syns forresten alle gravide er nydelege i trange toppar!! :hjerte:

(eg har lagt ut magebilde MED hode i boka mi, forresten :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mange koselige hilsener, skal forsoeke aa svare dere en og en!

Saeria: Tusen takk, har det veldig koselig denne helgen! Samme til deg! :klem:

Yamaha: Tusen takk for det, en stor helge- :klem: til deg ogsaa!

veslo: :overrasket: Det var lang reisetid! Men saa er jo Norge et langstrakt land. Morsomt aa se bildene av magen (og hodet ditt! ;) ) i boken din. Skikkelig fin babymage! :tommelsmil:

April: Takk! :) Haaret er en smule bedre enn det var, hadde skikkelig 80-talls-sveis, men naa er manken temmet! :ler: Naa er planen aa la det vokse til det blir skikkelig langt (saa faar vi se hvor stor taalmodighet jeg har! ;) ) God helg til deg ogsaa! :klem:

Mrs Potter: Tusen takk og i lige maate! :klem:

apple: Jeg tror jeg reiser hjem en tur i november/desember. Ogsaa kommer sannsynligvis foreldrene mine hit i romjulen og blir til nyttaar. Har aldri feiret jul her, saa det kan bli spennende! Men den reiseveien er ikke saa morsom. Hadde det bare vaert en flyrute som floey direkte hit! Har lyst til aa starte en underskriftsaksjon! :ler:

Neffi: Takk for fine ord. :klem: Ja, viktig aa nyte situasjonen her og naa, og hoeste spennende erfaringer man faar ved aa bo i utlandet. :Nikke:

Xania: Kommer det magebilde fra deg snart? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse tipper jente:

Kakao

Arwen

Xavia

magolia

Sun Mei

Arkana

Disse tipper gutt:

Neffi

Yamaha

Burpen

Pi@

veslo

Mrs Potter

Xania

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...