Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Så bra at legginga går fint. :) Her er alt helt greit helt til hun nesten sovner, og da sutrer hun. Litt forvirret fordi jeg venner henne av med kveldspuppen for tiden. Brekk i rutinene er ikke populært nei.

Hvor lang er Theo nå forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo hallo! Nå er det lenge siden jeg har vært på KG. Hyggelig å høre at alt er vel med dere og at Theo vokser og trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Caramba! Koselig at du er innom!

Pi@: :klemmer: tilbake! Og lykke til med foedselen!

Arwen: Jeg har ikke maalt ham paa en stund, men han bruker hvertfall en del klaer i str. 74 naa.

Naa har han akkurat sovnet. Har ammet ham i soevn igjen, han vaaknet to-tre ganger, men naa tror jeg han sover ordentlig. Han var saa utkjoert stakkar, for han fikk tre vaksiner paa en gang i dag. Dvs. tre sproyter. Han skrek og saa ut som sinnataggen, men litt pupp etterpaa hjalp.

Har spist deilig middag med T, som naa er paa et show i byen.

Ellers skjer det ikke saa mye...venter paa mei taien som jeg har bestilt. Men den kommer kanskje i morgen.

Snakket med mamma isted forresten. Hun takket saa mye for albumet jeg hadde sendt til dem. Laget nemlig skrytealbum til besteforeldrene, ett til mine foreldre og ett til moren til T, med bilder fra Theos foerste fem maaneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten har jeg opprettet blog. Den er privat, men jeg har invitert dere som er innom her til aa lese den. Jeg har sendt pm med adresse til den til noen av dere, men det tok saa lang tid...saa dere som vil lese den kan heller sende meg en pm saa kan jeg gi dere linken.

Endret av Holly Hobbie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakar liten. Skjønner godt at han ble sliten etter tre sprøyter. Godt han har en mamma som har verdens beste trøst, puppen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, tre sprøyter høres guffent ut. Er vaksine på neste kontroll her også og jeg gruer meg. Klarte ikke holde henne selv sist gang, men denne gangen skal jeg klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arwen: Saa fin avatar du har faatt! Maja er utrolig nydelig.

Saeria: :Nikke:

Da var mei taien kommet! :hoppe: Men det var ikke saa lett aa faa den paa, gitt. Jeg proevde isted, men ga opp. Skal proeve litt til naar Theodor vaakner. Har saa lyst til aa begynne aa bruke den med en gang, og trodde det skulle vaere enkelt aa bruke den siden jeg er vant med elastisk sjal. Men jeg satser paa at jeg klarer det til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være en merkelig meitai du har fått deg.

Min var nemlig helt innlysende hvordan man brukte, eller så godt som, hvertfall.

Vet ikke om det hjelper for deg, for jeg husker jeg syntes din så så spesiell ut da jeg så bildet. Men tettinntil.com har mange fine bruksanvisninger på hvordan du knyter, med fine bilder og gode forklaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa klarte jeg det! Og Theodor trives godt oppi der!

Var ikke saa vanskelig egentlig, naar jeg foerst fikk ro paa meg.

Skal ut og proevebaere etterpaa, men forelopig har jeg paa inne for aa venne oss til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa!

Si i fra om du trenger bæreveiliedning :). Husk å jump ham godt nedi så knehasene er høyere enn stumpen. Også må du ha ham så høyt oppe at du lett kan suss ham på hodet :hjerte:

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Nygravide Murmel! kjempeartig at du skal ha en til!! God helg til deg ogsaa!

Jeg legger ut noen bilder av Theo i mei taien i bloggen min, og tar gjerne imot kommentarer. Var ikke saa lett aa ta bilde av seg selv, og jeg ser litt merkelig ut paa bildene, for aa ikke snakke om gutteplutten, som har en reaksjon paa vaksinene han fikk i gaar...han er skikkelig gretten og litt varm (men naa har jeg gitt ham flytende paracet, og det ser ut til aa virke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag faar jeg jamen luftet puppene godt gitt... Formen til gutteplutten er fortsatt litt laber, og han er kjempetrett. Han har sovet en del, og naar han vaakner er han like gretten og fortsatt trett. Det eneste som hjelper er puppen. Saa jeg har tilbragt halve dagen ved siden av ham i sengen vaar, der han ligger naa. Hver gang jeg har proevd aa lirke ut puppen, saa har han protestert og aapnet oeynene. Han maa ha faatt i seg utrolige mengder melk, hvertfall foeles det saann. Haaper ikke produksjonen skyter i vaeret naa, skal jo i bryllup i morgen....

Der hoerer jeg ham igjen. Tror kanskje jeg skal ta ham opp og plassere ham i mei taien, saa jeg faar gjort litt i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men kan ikke huske at det var saann dagen etter, bare samme kveld. Men da tok vi den tidligere paa dagen.

Faar gjort fint lite i dag, og er litt sliten. Er ikke vant til aa ha sutrete/syk unge. Tror det var lurt vi ikke hadde noe program i dag, hvertfall. Naar T kommer hjem kan han faa kose litt med Theodor, saa jeg faar ryddet litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, hadde ikke antydning til reaksjon sist, men er forbred på at det kan komme. Er tungt å være alene hele dagen med sykt barn kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Impala: :klem:

Bryllupet var kjempefint, skikkelig skotsk med ceilidh-dans (folkedans) og live band. Bruden var nydelig, talene fine (litt lange, men) og maten veldig god. Alt var veldig proft, om enn kanskje ikke saa personlig. Var vel ca. 200 gjester. Vi var i et stort telt, med lysekroner og ordentlig gulv, paa gresset til et stort, privat gods. Vi dro ganske tidlig og var hjemme til halv tolv, men fikk med oss mye. Dessverre silte det ned hele dagen. :regn:

Og det gikk fint med gullklumpen! Men heldigvis var jeg hjemme mellom vielsen og festen og ammet ham to ganger, for han nektet aa ta flaske mens vi var i vielsen. Hadde to forskjellige, men han bare tygget paa dem. Han hadde sovnet fint paa kvelden, fikk en tekst paa mobilen, saa vi fikk kost oss i bryllupet.

I dag har vi hatt en rolig dag hjemme. Sov lenge, alle tre sov faktisk til fem over ti! Veldig fornoeyd med sovehjertet til Theodor! :ler:

Vi gikk tur for aa plukke bjoernebaer i ettermiddag, og jeg bar klumpen i mei taien paa hele turen, som varte i godt over en time. Theodor sovnet etter en halvtime, og trivdes godt oppi der. Og jeg har ikke noe vondt i ryggen etter aa ha baaret ham saa lenge! :tommel:

Og i kveld gjorde han et stort fremskritt: Han snudde seg fra rygg til mage, og fra mage til rygg!! Plutselig oppdaget jeg at han ikke var under gymen sin, men han hadde beveget seg bakover og utenfor den, og laa og gliste paa magen, med hodet hoeyt hevet! Ble saa stolt av ham! T var ogsaa kjempefornoeyd, selvsagt.

Theodor er heldigvis helt tilbake til den gode, gamle formen sin, og har smilt og pludret masse i hele dag. Han har ikke graatt noenting, heldigvis. Han la seg klokken seks.

Naa skal vi spise litt pizza. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa fort tiden gaar! Snart er Theodor seks maaneder! Er nesten litt vemodig, selv om jeg synes den beste tiden er naa! Joda, han var nusselig som nyfoedt, men naa er det mer liv i ham! :ler: Vi kommuniserer saa godt, og det virker som han forstaar saa mye!

I dag skal vi en tur til Lidl, for T ville at jeg skulle kjoepe en sykkelpumpe til ham foer de blir utsolgt. Har lyst til aa kjoepe noen joggebukser til Theodor, hvertfall noen behagelige og myke hverdagsklaer. Saa det blir kanskje en tur inn til byen ogsaa. Da tar jeg med meg mei taien.

I morgen er det baeretreff! Gleder meg. Jeg trodde jo at det var babysvoemming i morgen ogsaa, men jeg tok feil, det begynner ikke foer i neste uke. Da har jeg en uke til paa aa komme i badedrakt-form! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Holly! Lenge siden jeg har vært innom deg nå. Blir ikke så veldig mye KG-tid på meg om dagen. :sjenert:

Så fint at Theo trives i Mei Tai'en sin! :tommelsmil: Den er det eneste som funker her i huset hvis snuppa er trøtt og grinete, men ikke får til å sove. Da putter jeg henne i MT'en og så sovner hun etter et par minutter. (Selvfølgelig våkner hun hvis jeg prøver å ta henne ut av MT'en igjen, så jeg må pent bære til hun våkner igjen. :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...