Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Har du tenkt å bruke tøybleier hele bleieperioden? Snakket akkurat med en barnehageansatt som mente at de var så store og klumpete etterhvert at ungene gikk senere :klø: kanskje det er de som selges i Norge som er sånn.

Det har jeg aldri hoert om! Verken fra de som ikke liker toeybleier og de som liker dem. Jeg ville ikke tro det var noe i det. Men vi faar se, dersom de virker som de blir til hinder for ham saa tar vi selvsagt paa ham vanlige bleier. Men barn laerte jo aa gaa foer i tiden ogsaa, da det kun fantes toeybleier, saa jeg tar det med en klype salt.

Piknikk på stranda hørtes superkoselig og romantisk ut :rødme:

:klem:

Ja, det er det! Enkelt og greit siden vi bor ved stranden ogsaa. Maa benytte oss av de faa godvaersdagene vi har. For i dag ligger taaken tett og det regner. :regn:

I dag skal altsaa Theo til barnevakten sin for foerste gang! Og jeg faar to timer til aa gaa paa spa. Etterpaa skal jeg spise hos barnevakten, som er kollega av T, jeg tar med kjoett eller fisk ogsaa ordner hun resten. T skal en tur til London i kveld og kommer hjem i morgen kveld.

Theo har forresten begynt aa lene seg forover, nesten sette seg opp, i bilsetet naar jeg kommer for aa hente ham ut! Jeg sier "kom da" og strekker ut armene for aa ta ham, og da lener han seg godt forover og strekker sine armer ut ogsaa! Kjempeartig. Vi trener paa aa sitte en del hver dag, og det er goey aa se fremgangen.

Og i matveien er det ogsaa fremgang. I dag har jeg gitt ham avocado- og bananmos, og det skled rett ned. Saa langt er det bare soetpotet han ikke har likt av det jeg har gitt ham.

Ellers tenkte jeg aa arrangere en "Mummies & Babies"-lunsj her hjemme en dag. Har fire venninner med babyer, saa det hadde vaert artig aa samle alle sammen. Vanligvis ser jeg dem to og to, saa de har ikke moett hverandre alle sammen.

Og jamenmeg har jeg ikke begynt aa strikke igjen! Trodde mine strikkedager var over da Theo kom, for det er jo alltid noe aa henge fingrene i enten det er vasking av babytoey, rydding, baering av baby osv., men naa paa kveldene etter at han er lagt seg hender det jeg tar frem strikketoeyet mens vi ser paa tv. Strikker et sjal til meg selv i nydelig rosa mohair, og det blir saa fint! Er et boucle-garn, saa det blir ganske artig. Ogsaa er det kjempelett aa faa til, har ikke oppskrift engang!

Naa skal jeg ordne litt i huset og underholde soennen min litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg aldri hoert om! Verken fra de som ikke liker toeybleier og de som liker dem. Jeg ville ikke tro det var noe i det. Men vi faar se, dersom de virker som de blir til hinder for ham saa tar vi selvsagt paa ham vanlige bleier. Men barn laerte jo aa gaa foer i tiden ogsaa, da det kun fantes toeybleier, saa jeg tar det med en klype salt.

Jeg tenkte ikke over det da han sa det, men i ettertid så synes jeg det høres rart ut. Som du sier, folk lærte å gå før også :Nikke:

Så heldige dere er som bor ved sjøen forresten. Jeg drømmer om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det finnes rom for strikking etter at man blir mamma også :). Jeg er avhengig :ler:.

Snakker du mest engelsk med T, eller bytter du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig skjønn han er, den lille godgutten din!

Forstår godt at der vil ha hage. Det lengter vi etter også, men vi får det desverre ikke før om tidligst ett år.

Spennende med ny mat for han også da.

Potet er en av de tingene som absolutt ikke faller i smak her. Det må blandes godt ut med andre ting!

Ha en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Nydelige Theo-gutten!! :rødme: Utrolig skjønne bilder av ham Holly!! :)

Lurte på en ting... bruker du sånne rispapir-ting i bleiene? Finner ikke helt ut av det der med tøybleier jeg altså, er så mange varianter, og det varierer mye i pris også når man skal kjøpe sånne "ferdig-pakker" som er ment til å vare hele bleieperioden! Kan man bruke dem til neste barn også forresten? :sjenert: *blonde Madden* må bare spørre dumme spørsmål!!! :fnise: Vet ikke helt hvilken type jeg skal gå for eventuelt..har du noen tips!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besok, Arwen, Pi@, Susan og Madden! :klem:

Pi@: Ettersom T begynner aa bli ganske god i norsk, snakker vi litt norsk sammen. Men det gaar mye fortere paa engelsk, og vi snakker nok mest engelsk sammen. Men naar vi er i Norge gaar det mye paa norsk. Jeg snakker bare norsk med Lille-T, da. Vil at han skal bli tospraaklig. :)

Susan Sto Helit: Takk! :rødme: God helg til deg ogsaa! :sol:

Madden: Tusen takk for komplimenter! :rødme: (blir mye roedming i dag, ser jeg! :ler: ). Ja, jeg har begynt aa bruke rispapir i bleiene. Foer var det ikke noen vits, for bleieinnholdet var alltid saa flytende (beklager!!), men naa som han spiser litt mat er det lurt, for da kan innholdet bare kastes i do og man sparer bleiene/vaskemaskinen litt (altsaa jeg vasker selvsagt bleiene, men det blir mindre soel paa dem!). Jeg vet ikke saa mye om hvilke bleier man faar i Norge, men jeg har valgt Fluffles fra Tots Bots (finnes i nettbutikk i Norge, men jeg vet at de er billigere paa bl.a. Kittykins.co.uk - kanskje de sender til Norge?). Ogsaa bruker jeg Motherease AirFlow bleietrekk utenpaa (kjoepte ogsaa fra Kittykins). Jeg har jo ikke noen erfaring med andre typer toeybleier, men jeg er veldig godt fornoeyd med disse. Toerker fort, er myke og gode, og lekker som regel ikke (hvertfall ikke tiss). De har kommet paa topp paa diverse forbrukertester her i UK, og jeg kommer til aa bruke dem igjen paa nestemann. Haaper det hjalp litt! :)

Der vaakner "sjefen," saa jeg faar gaa og hente ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lite hjertesukk: Noen ganger foeles det som jeg har eneansvaret for Theo! T jobber lange dager, og paa ukedagene faar jeg veldig lite avlastning. T skifter dagens foerste bleie, og gir ham saa til meg. Saa drar han paa jobben, og kommer ikke hjem foer tidligst kvart over seks. Noen ganger jobber han senere ogsaa, til 7. Saa ofte sover Theo naar han kommer hjem - litt synd for T, fordi han ikke faar sett soennen sin saa mye, og synd for Theo ogsaa. Og litt slitsomt at jeg ikke faar noen avlastning. Ikke at Theo er noen vanskelig baby, tvert i mot faar jeg hele tiden hoere hvor fornoeyd og blid han virker. Og det er han jo, stort sett. Saa jeg burde ikke klage. Men jeg synes de som har menn som jobber mindre er heldige, for de faar kanskje litt dagtid for seg selv? I tillegg gjoer all denne jobbingen at T er ganske sliten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært heldige og hatt sambo hjemme i 4 uker pga ferie, og han blir nå sykemeldt i 4 uker til. Men FØR han gikk ut i ferie hadde vi det nøyaktig som dere.

Skjønningen og jeg sov når han dro og han var ofte ikke hjemme før mellom 19 og 22. Trist for pappa'n ja... Heldigvis ser han seg etter en ny jobb med kortere arbeidsdager da men.. Det er tungt å være alene hele dagen selv om ungen er rolig, jeg vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært her og måtte oppdatere meg litt. Så flink Theo er til å sitte da! Martin kan ikke det enda, men ellers synes jeg de to har vært så like hele tiden, hva de gjør, hvor fort de vokser osv. Jeg har jo ikke lagt ut bilde av min skjønne enda, men jeg synes de ligner litt og jeg da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er noen trøst, vet jeg ikke, men lange dager på mannen er det her også. Han reiser før vi kommer i gang, og kommer tidligst (og sjeldent) kl 17. Oftest er klokka 18 før han kommer inn døra hjemme. Mini har ikke for vane å sovne så tidlig, men det blir jo ikke mange timene de får sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prada: Hadde vaert goey aa se bilde av ditt lille vidunder! *hint hint* :sjenert:

hera: Koselig det! :klem:

Pi@: :klem: Naa er det ikke lenge til du blir mamma ogsaa!! :hoppe:

MrsN: :Nikke: T tar det igjen i helgen heldigvis, da er han veldig paa banen og skifter alt som er av bleier, mater ham og skifter klaer osv.

itla: Koselig!

iss: Haaper den nye jobben til samboeren din har kortere dager! Det er jo synd om pappaene gaar glipp av spebarnstiden!

Samba: Godt aa hoere at det ikke er bare meg. Men som sagt har vi heldigvis helgene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, jeg skal ut paa loerdag!! Har aldri vaert ute om kvelden uten Theodor, men naa mener T at det er paa tide... Vi har skaffet barnevak, men tenk om han vaakner mens vi er borte? Og vil ha mat - iiik! Han kan jo faa mme eller pumpet mm paa flaske, da. Men jeg lurer paa hvordan han reagerer paa at det er en fremmed person der, og ikke mamma. T skal legge ham ogsaa, og det har han aldri gjort foer. For jeg skal ut med noen venner og se en forestilling foerst som begynner halv aatte, saa skal T komme senere og vi skal spise ute. Saa begynner neste show og saa drar vi hjem. Jeg ammer alltid Theodor i soevn, saa jeg er litt skeptisk til dette her. Egentlig burde vi jo begynne aa oeve paa aa legge ham paa en annen maate. Saa i kveld skal jeg amme ham, og saa skal T legge ham etterpaa. Haaper det gaar greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at det er skummelt å være ute første gangen etter at lille T kom. Tror jeg hadde vært ganske så stressa :sjenert:. Håper du klarer å slappe av og nyte det :).

Nå er det virkelig ikke lenge til Trollet kommer. Jeg gleder meg fryktelig :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi løste det med at andre enn meg skulle legge Julegaven ved at jeg ga han flaske en kveld, med mannen ved siden av oss i rommet.

Neste gang var det mannen som matet mens jeg var der. (Og ga pupp når flaska var tom)

Og etter at vi hadde gjort det noen ganger, så var det ikke så viktig at jeg var i rommet heller. Han sovnet raskt og greit etter flaske og rap.

Det er veldig deilig å komme seg ut sammen, men jeg må si jeg ikke hadde vært klar for en så brå start som dere legger opp til.

Håper barnevakten er en lillegutten kjenner godt, ellers kan han jo bli ekstra skremt hvis han våkner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...