Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

*sniker seg inn* :sjenert:

Huff, jeg skjemmes over hvor dårlig jeg er til å besøke andres dagbøker. :rodme:

Håper du får en fin helg i allefall. Tenk at du blir Mamma i år! Tiden går så fort. Vi drømmer litt om en liten en vi også, men nå når jeg fikk diabetes må vi i allefall vente til langtidsblodsukkeret er i orden. Men etter det....hvem vet? Husjakt driver vi også med, og det er slitsomt. Jeg vil helst ikke flytte ut av Oslo, men jeg vil ikke bo hvor som helst i Oslo heller. Aller helst ville jeg holde meg i Vestre Aker hvor vi bor nå (absolutt en barnevennlig bydel med kort vei til sentrum), men når jeg ser hvor mye større boliger vi kan få om vi flytter litt utenfor byen blir jeg nesten sur. :sur: Jeg vet ikke hva som er viktigst, størst mulig hus eller kortest mulig vei til jobb. Jeg gidder ikke bruke timesvis i kø i rushtiden hver dag akkurat. Tid er dyrebart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

GODT NYTT ÅR, Holly H! :klem:

Tenk at det ikke er lenge til du skal bli mamma! Et par små måneder nå, så er du så godt som ved terminen - jeg syns tida har gått fort jeg da - hvordan føler du det?

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa koselig med besok, Arkana og Kverula! :kose:

Godt nyttaar til dere begge!

Kverula: :klem: Tiden er en rar ting. Noen ganger virker det som den sniker seg avgaarde i sneglefart, mens andre ganger synes jeg at den har rast avgaarde! To maaneder er ikke lenge, saa selv om jeg allerede begynner aa bli utaaalmodig (ikke minst fordi jeg foeler meg som en diger elefant! :forvirret: ) saa tror jeg at jeg skal faa tiden til aa gaa.

Arkana: :klem: Skjoenner godt at du vil vente til blodsukkeret har stabilisert seg foer dere begynner aa proeve! Ang. hus, saa er jeg enig. Dersom du vet at du kommer til aa forbli i jobben en stund og ikke har mulighet/lyst til aa finne noe naermere "landet," saa hoeres det lurt ut aa heller finne noe mindre, men mer sentralt. Vi har venner som pendler, og det virker utrolig slitsomt. Er saa glad for at vi bare har ti minutter inn til jobben.

Da er jeg tilbake fra Hennes. Har endelig kjoept meg olabukser! :hoppe: Begynte aa savne dem, er leeeenge siden jeg har gaatt med jeans naa...kjoepte noen mammajeans helt i begynnelsen av svangerskapet, men de er for smaa, gitt. :sjenert: Jeg maa ha monstermagemaal, tror jeg! :overrasket: De jeg kjoepte naa var i str. 42, og jeg foelte meg litt tjukk da jeg kjoepte dem, men jeg synes ikke jeg ser saa ille ut...bortsett fra magen da (misforstaa meg rett, magen ser fin ut, men den er stooooor). Lurer paa hvor diger jeg kommer til aa bli, og om buksen passer paa slutten? Faar bruke dem masse fra naa av, hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakke vi om monster-mage, så burde du sett min! :overrasket: Den er STOOOOOOR! Jeg har vokst ut av det aller meste jeg har av klær nå, og gidder selvsagt ikke å kjøpe noe nytt. Noe av det beste å gå med på slutten har vært kjoler, gjerne med mamma-tights under. Da er det ikke noe som strammer, og magen kan bli så stor den bare vil. Og så ser man ganske pent kledd ut samtidig, og de er jo ikke noe minus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤Ronja¤

Veks ut av alt eg har eg også... Har bare EI bukse som passar no, så må nok få kjøpt meg eit par til. Håpar dei held ut graviditeten, men det er jammen ikkje godt å sei. Veit du SF-målet ditt eller? Lyst å legge ut magebilde snart? Er spent på kor stor magen din er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige hilsener folkens! :kyss: Artig med et "nytt" fjes ogsaa, Donpedro! :)

Beroligende aa hoere at det ikke bare er meg som ikke har minimage. :sjenert: Foeler virkelig at folk stirrer naar jeg er ute, men jeg synes gravide mager kan vaere ganske interessante selv saa jeg skal ikke doemme noen! :ler: Magebilde kommer snart, maa bare fornye supermedlemsskapet mitt... :sjenert:

Akkurat naa foeler jeg meg litt deppa. Klarte nemlig aa fornaerme svigerforeldrene mine i sted. T var paa telefonen med dem og de snakket om naar de skal komme opp etter at babyen er foedt - det koster en broekdel av prisen aa bestille billetter naa, saa derfor ville de finne datoer. Jeg trodde T sa at det var fint de kom opp den foerste uken, (men det var en misforstaaelse fant jeg ut senere) saa da ble jeg skikkelig ilter i bakgrunnen og det hoerte de... :flau: Saa da maatte T forklare dem at de selvsagt var hjertelig velkommen etc. (de skal bo paa hotell i naerheten) og at jeg hadde misforstaatt. Men skaden var nok skjedd, saa naa tror de at jeg ikke vil ha dem paa besok. Moren hans ringte opp for en halvtime siden, mens T var nede i kjelleren, og hun hoertes ganske fornaermet ut. Men alt ordnet seg heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok fint med svigers. Alle kan misforstå og de vet nok innerst inne at du ønsker å få besøk av dem etter barnet er kommet til verden. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, synd med sånne misforståelser. Bra det ordnet seg tilslutt.

Du trenger ikke supermedlemskap for å legge ut i galleriet, bare for å legge ut i selve dagboken, såvidt jeg har skjønt.

Og det der med stor mage. Hvis folk stirrer, så er det mest sannsynlig for at de er supermisunnelige på at du snart får en baby! :-D Så rett opp i ryggen og strutt i vei. :enig:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Slitsomt med sånne folk som skal bli fornærma fordi de ikke får det som de vil. Nå var jo dette bare en misforståelse, men OM de hadde tenkt å komme den første uken etter fødsel, så synes jeg ikke de burde vise at de ble fornærmet... Det må da være lov å styre besøk og slikt litt selv den aller første tiden, uten at folk skal bli fornærmet.

Kjenner jeg blir litt irritert på dine vegne jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselig besok, Murmelmy, Kakao, Burpen, Xavia Fjellrypa og Saeria! :kose: Naa skal jeg snart faa tatt meg en dagbokrunde jeg ogsaa! :sjenert:

Naa er alt bra, heldigvis, men jeg var kraftig irritert jeg ogsaa - litt paa meg selv, men ogsaa paa svigermor, som ringte opp igjen og hoertes skikkelig "aa saa synd det er paa meg" ut. Men men. Er veldig lettet for at de kommer naar de kommer - rundt 30. mars. Da er vel nurket hvertfall over en uke gammel (i verste fall - blir vel satt i gang rundt 18.20 mars hvis h*n ikke kommer ut av seg selv). Og de skal ikke bo hos oss, men paa hotell. Og bare bli i tre dager. Gleder meg til aa vise frem babyen, da! Vet ikke helt naar mamma og pappa kommer, men de er litt mer avslappet i forhold til aa bestille billetter, og tar det nok mer paa sparket. For aa illustrere: De bestilte billettene for aa fly over 25. januar i gaar, mens svigers altsaa bestiller togbilletter nesten tre maaneder paa forhaand. ;)

Ellers er det plenty aa planlegge fremover. Til helgen drar jeg og bestevenninnen min til St. Andrews, og blir en natt paa fint hotell. Loerdagen skal vi spankulere rundt i byen, litt sightseeing og litt shopping, mens soendagen skal vi paa spa! :sjarmor: Gleder meg!

Saa kommer altsaa mamma og pappa den 25., en torsdag, og blir til mandag. Har ikke tenkt aa stresse saa altfor mye rundt, men maa finne paa noe artig og gaa ut og spise hvertfall en gang.

Faar muligens besok av en annen venninne i februar en gang, men har ikke hoert noe fra henne paa en stund...

Ogsaa har jeg bursdag neste uke, men det blir noksaa "low key," tenker jeg. Middag med T paa yndlingsrestauranten, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, spa! Mmmmmm, det hadde vært noe, det!

* Drømme - drømme - drømme *

Godt det ordnet seg med svigers. Høres ut som dere får et bra besøksprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg og unner deg den turen du skal ha med venninna til helga...! :)

Koselig med bursdag! Jeg gleder meg til min,- da er Burpelita her :hjerte:

Ha en fin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Potter: :klem:

Burpen: :klem: Det er jo en perfekt bursdagsgave! :hjerte:

Fjellrypa: :klem: Ja, det blir koselig med besok! Og spa blir herlig, tror jeg!

Ronja: :klem: Hvor gammel blir du da? ;)

Tilbake fra legen, alt var perfekt! Hadde fundusmaal paa 33, som var akkurat som det skulle vaere, blodtrykk paa 118 over 76, ogsaa perfekt, og ingen utslag paa urinproeven. Skal til jordmor allerede om to uker.

Babyen ligger fortsatt med hodet ut mot magen min, men h*n har jo tid til aa snu seg. Hjerteslagene laa mellom 145-150 per minutt, slik som foer.

Har fri i dag, var saa deilig aa sove helt til ni! Vaaknet egentlig i aattetiden, men det var deilig aa ligge aa slumre litt.

Aner ikke hva jeg skal gjoere resten av dagen. Har endel jeg burde gjoere, som stoevsuging og klesvask, men jeg maa finne paa noe litt mer artig ogsaa. Kanskje sy litt paa teppet? Det begynner aa bli ferdig, og det ser ganske bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...