Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Har ikke hoert noe fra jordmor eller lege om salami, har sett ett eller annet sted at det er en viss fare for matforgiftning naar man spiser det (samme med roekt skinke). Saa lenge du ikke er blitt syk trenger du nok ikke bekymre deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, nei håper på det. Nå spiste jeg det jo mens jeg var plaget med morgenkvalme, men jeg merket i alle fall ikke noe ekstremt (diaré osv).

Dessuten kan de vel se slike skader på UL? Skal jo på UL på torsdag.

Huff så mye rart man kan bekymre seg for! Hadde jo vært fint om jordmor/lege faktisk hadde informert litt bedre! Eneste jordmor sa til meg var at når jeg var i uke 14 så var det for sent å ta en blodprøve for å sjekke for toksoplasmose fordi "skaden ville allerede ha skjedd" og hun mente det ikke var så farlig med toksoplasmose etter 1. trimester.

Sukk.. Er vi ikke i mai snart? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gaar helt sikkert bra! :kose: Gjort er gjort, og spist er spist, er det ikke saa det heter? ;)

Jeg har spist litt salami jeg ogsaa, og upasteurisert brie ved hvertfall to anledninger, samt sushi (som jo er ok i foelge norske myndigheter). Jeg har ingen grunn til aa tro at noe er galt med min lille krabat likevel, hvertfall er det mye liv i h*n for tiden! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse liv her og så nekter å tro at det kan ha gjort så veldig mye skade :ler:

Nå er det vel ikke lenge før du tar termin? Det blir vel deilig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om 17 dager gaar jeg ut i permisjon! Det blir kjempedeilig. Og litt rart! Har tre feriedager jeg maa ta foer den tid ogsaa. Blir litt "oppvarming" paa en maate. :ler:

Heldigvis faar jeg sannsynligvis besok av en venninne foer foedselen, ogsaa kommer jo mamma og pappa en tur ogsaa. Saa jeg tror ikke det blir altfor kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 dager virker leeeenge naa...maatte hjem fra jobben fordi jeg var helt utkjoert. Troppet opp til tidligvakt klokken syv, men klokken aatte maatte jeg kaste inn haandkleet. Vel hjemme sov jeg i et par-tre timer, men jeg foeler meg absolutt ikke paa topp. :tristbla: Er smaakvalm, fryser litt og er bare ikke i form.

Ga beskjed til sjefen om at jeg ikke kommer til aa jobbe mer i dag - orker ikke ta de telefonene jeg skulle ha tatt.

Har tykke fingre i dag ogsaaa (klagingen fortsetter! :ler: ), men ikke hovne ankler, da. Tror jeg skal legge meg litt igjen. Det eneste dumme med det, er at jeg sikkert livner til paa kvelden, og dermed faar sove daarlig i natt. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da? Holder du på å bli syk? Du har ikke spist noe rart i det siste?

Tykke fingre skulle jeg gjerne hatt faktisk! Mine har blitt så tynne at jeg har måttet ta av forlovelsesringen for den truer med å falle av hele tiden. Men har gifteringen på da, så gubben kan ikke klage ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp vaert syk, og trodde jeg var nesten bra, saa jeg orker ikke tanken paa mer sykdom naa! :sur:

Vi kan gjerne bytte fingre for en stund! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk klart å holde meg unna influensaen til nå! Og det er ganske utrolig fordi mannen har vært forkjølet to ganger allerede.

Kanskje det er noe i det der med C-vitaminer?

Du får prøve å spise noen appelsiner (hvis du ikke allerede spiser c-vitamin), så håper jeg du snart blir frisk igjen!

Og jeg tror det ville sett litt rart ut hvis vi byttet hender, men takk som byr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja, det hadde sikkert sett rart ut, med mindre du ogsaa har ganske store hender og lange fingre! ;) (jeg rekker langt over en oktav paa pianoet, hvis det sier deg noe! ;) )

Har spist to appelsiner og drukket to glass med grapefruktjuice i dag. Haaper det hjelper!

Naa sitter jeg og foelger med paa ebay, selv om sengen frister mest...tror vi vinner det vi byr paa! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ebay er kjempemorsomt da! Jeg har sett flere sett med babyklær der (nye klær) som du kan gjøre et ordentlig kupp på!

Hende mine er faktisk ufattelig små. Hvis mannen har én håndfull med skruer og jeg skal holde de i mine hender må jeg bruke begge hendene :ler:

Jeg fant ut her om dagen at Backspace-knappen på tastaturet bare er en bitteliten cm lengre enn lillefingeren min :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
:overrasket: Er ogsaa "tung" i brystregionen noen ganger - visste ikke at det var et symptom?! Akkurat som om hjertet slaar ekstra hardt/fort og det presser i brystkassen.

Hos meg er det som om pusterøret blir litt "lammet". Altså ikke noe følelse med ekstra slag eller noe.

Forsvinner ødemene i løpet av natta? Gjør de ikke det skal du være på vakt.

Anbefaler DENNE informative linken fra Haukeland sykehus.

Er det lenge siden du har vært på kontroll?

Jeg var jo på kontroll på fredag, og da var alt bra. Svangerskapsforgiftning er en lunefull greie, den kommer fort, og kan forverres veldig plutselig. Er du engstelig så har jo jeg nå erfaring med at det absolutt lønner seg å ta kontakt med lege. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤

Eg har spist både Brie, salami og spekemat eg, passar på å ete den ferskast mogleg (som anbefalt for gravide), så går det nok bra. ;)

Håpar forkjølelsen din er kjapt forbigåande!! Fingrane mine har også vore hovne ved eit par høve, men det går over når eg er flink til å unngå salt og drikke vatn.

Håpar dagane dine fram mot permisjon går FORT! Eg har så smått begynt å sjå fram til min også, men det er ikkje før om 7 veker då. Men du fortener fri meir enn meg i alle fall!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 uker i dag! :hoppe: Det begynner aa naerme seg, selv om foedselen fortsatt virker milevis unna.

MrsN: :klem: Naa vant vi ikke det vi boed paa, men bedre lykke neste gang, haaper jeg! Noen ganger synes jeg brukte ting gaar for mer enn de er verdt, er ikke alltid man kan gjoere et kupp. Men det er goey naar man lykkes!

Xavia: Tusen takk for link! :klem: Jeg snakket med jordmor i gaar, fordi jeg likevel maatte ringe og hoere om svangerskapskurs, og hun sa at de fleste som har pre-eklampsi foeler seg helt friske. Og at mine symptomer ikke hoertes ut som det uansett, men mer som et virus/forkjoelelse. Fikk beskjed om aa drikke mye vann, ta paracet dersom jeg fikk temperatur, og spise godt. Skal til legen paa tirsdag, saa da blir jo blodtrykk og urin sjekket. Heldigvis har jeg ikke noen oedemer ennaa, har fortsatt slanke ankler (men foelger med, da).

Ronja: :klem: Ja, naa kan dagene bare suse avgaarde for min del! :ler: T sa det faktisk i morges - at han haapet tiden kom til aa gaa fort til den 22. januar. Han merket at jeg ikke trivdes saa godt med aa jobbe for tiden, og er nok ogsaa litt lei av aa kjoere meg om morgenen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbrann foeles mer som "brann" i halsen. ;) Hvertfall hos meg! Det er magesyre som kommer opp, ikke deilig, men ikke direkte vondt heller.

Apropos svangerskapsplager - de siste dagene har jeg vaert litt kvalm om morgenen igjen. Men ikke saa ille som det var i begynnelsen, da.

Merker formen er litt bedre i dag. Hadde helt klart foretrukket sengen, men jeg faar bare holde ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbrann foeles mer som "brann" i halsen.  ;)  Hvertfall hos meg! Det er magesyre som kommer opp, ikke deilig, men ikke direkte vondt heller.

Samme her, har faktisk hatt magesyre opp i munnen. Ikke veldig godt, og noen ganger så vondt at tårene spruter. Mest om kvelden når jeg skal sove det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...