Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for besok, Missbumblebee, Arwen, Saeria og Yamaha! :klem:

Endelig fredag! :danse:

Sitter her ved siden av min (til tider) irriterende kollega, som i dag er sylte forkjoelet. :forvirret: Han ser virkelig ikke bra ut, og jeg skulle oenske han hadde holdt seg hjemme. :sjenert: Burde jo ha sympati for mannen, og det har jeg jo, men hvorfor maa han tvinge seg paa jobb naar han er saa elendig? Vil ikke bli smittet! :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke bli smittet! :riste:

Skjønner deg godt!!

Men jeg lurer på om vi som gravide har ekstremt godt immunforsvar. Både mannen og datteren har vært sylte-forkjølet to ganger i høst/vinter, mens jeg har holdt meg helt frisk.

Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg lurer på om vi som gravide har ekstremt godt immunforsvar. Både mannen og datteren har vært sylte-forkjølet to ganger i høst/vinter, mens jeg har holdt meg helt frisk.

Merkelig.

Det mener mamma ogsaa. Sier alltid at hun aldri har foelt seg saa frisk som da hun var gravid (akkurat som det er en troest for meg naar jeg sliter litt til tider! :forvirret: ). Men jeg har lest at det er det stikk motsatte - at immunforsvaret er litt svakere, for aa bl.a. hindre at kroppen behandler fosteret som et fremmedlegeme og stoeter det fra seg. Jeg har nok vaert litt mer forkjoelet enn jeg pleier (pleier saa aa si aldri bli forkjoelet ellers) i svangerskapet, derfor er jeg litt paa vakt. Naa jobber jeg hjemmefra, saa da haaper jeg uansett at det gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å :hoppe: litt for 27 uker og ønske deg en riktig god helg! :klem:

Like maate, Arkana! Fin lue du har faatt deg, forresten! :nisse::klem:

God helg! :kose:

God helg til deg ogsaa, MrsP! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bank i bordet!!...jeg tør ikke si det, men skrive kan jeg kanskje gjøre: Jeg som støtt og stadig er forkjølet, har vært frisk som en fisk helt siden jeg ble gravid! :)

God helg HH! :klem: -håper ikke din snørrete kollega har smittet deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så irriterende med forkjøla kollegaer som drar seg på jobb okke som! :sur:

Virker som at det er endel som ikke har antennene ute, altså. Greit nok,- jeg vet ikke hvor syk han var, men uansett er det irriterende med hostende, harkende og snørrende folk i nærheten. Og skikkelig ergelig om man selv blir syk på en sånn "unødvendig" måte...

Jeg har følt at innumforsvaret mitt har vært bedre denne høsten enn tidligere. Jeg pleier jo ikke være dårlig, egentlig, men har vært mindre dårlig enn ellers siden jeg ble gravid! :)

...men samtidig så "nekta" jo legen min meg å være på arbeidsplassen jeg var da en av de som jobber der hadde fått hjernehinnebetennelse da, fordi immunforsvaret er dårligere når man er gravid!

Ikke godt å bli klok på hvordan det egentlig er... :ler:

Planer for helga da?

...uansett,- God helg! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besok, jenter! :vinke:

Er heldigvis ikke forkjoelet naa, saa da haaper jeg at jeg holder meg frisk!

Var usannsynlig trett i gaar, og dro hjem etter fysiotimen. Jobbet litt hjemmefra, men tok meg en laaaang pause i sengen.

I dag sto vi opp usedvanlig tidlig for aa vaere oss paa en loerdagsmorgen, men saa la vi oss tidlig i gaar ogsaa. Var oppe kvart paa aatte, spiste bacon og egg som T lagde (han har ansvaret for helgefrokostene), og ferskt broed fra broedbakemaskinen til. Deretter saa vi paa en episode av Curb your Enthusiasm, og den var kjempemorsom. Saa, endelig, fikk vi gaatt i gang med Prosjekt Babyrom og Bad. Badet "mitt," som ligger vegg i vegg med babyrommet (som har vaert/er gjesterom), saa virkelig ikke ut! T hadde begynt aa rydde i skapene, som var fulle av alt mulig (han er en "samler" :forvirret: ), allerede for to uker siden, men hadde bare kommet saa langt at alt laa stroedd utover...Og badet mitt hadde ikke sett vaskekluten paa leeeenge....saa det var mildt sagt kaos! Men naa er det blitt saa fint atte, tror aldri badet mitt har vaert saa rent foer! Og babyrommet er blitt betraktelig bedre, T faar ta resten i morgen. Vi gleder oss skikkelig til aa pusse det opp paa nyaaret!

Saa dro T avsted paa orkesteroeving, og jeg...farget endelig haaret! :sjarmor: Saa naa har jeg litt moerkere haar, men ikke veldig moerkt. Synes jeg ble veldig fin! T er alltid i mot at jeg farger/striper haaret, saa han kommer nok til aa bli litt irritert, men det blaaser jeg i! :sjarmor: Orket ikke aa ha de gamle stripene fra juni (!), og syntes jeg trengte en liten fornyelse.

Rett etter haarfargingen dro jeg paa svensk luciakonsert. Koselig med luciatog med masse skjoenne svenske barn! Etterpaa spiste jeg en lussekatt og kjoepte en krans til ytterdoeren i halm.

Men shoppingen stoppet ikke der - kjoerte rett til kjoepesenteret og kjoepte fem nye truser (for 150 kroner, paa salg, ikke verst egentlig), tannboerster til T og meg, og dro innom Body Shop. Der proevde jeg ny leppestift og oeyenskygger, og endte opp med litt av hvert...goey aa bli ny!

Naa er jeg akkurat kommet hjem, og har en times tid foer jeg skal avgaarde igjen, paa konserten til T. Skal spise litt middag foerst...lurer paa hva? Fikk veldig lyst paa risengrynsgroet, men jeg har ikke groetris...lurer paa hva slags ris jeg kan bruke? Har sannsynligvis ikke riktig ris i huset, saa jeg faar finne ut av det til en annen gang.

God loerdagskveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt sent nå da..men Jasminris går fint an å bruke! :)

Takk for tipset, Madden! Vi har ikke Jasminris i huset, men skal ut aa handle i dag. Men det er vel ikke jasminris som pleier aa vaere i groet, eller?

Konserten var fin, men litt lang, og litt for mye hoeye trommer etc. etter min smak. Men naar strykeorkesteret spilte var det veldig bra! Var veldig stolt av T! :hjerte:

Soendagen tok vi det med ro om morgenen. Fikk gjort litt mer i huset, og jeg fikk skrevet alle aarets julekort og pakket inn noen presanger som skal sendes avgaarde. Handlet inn diverse babyting paa Boots, fikk masse gratis fordi jeg registrerte meg i babyklubben deres, bl.a. en stelleveske.

Dro i svoemmehallen paa kvelden. Fikk skikkelig halsbrann da jeg svoemte, saa jeg maatte bare gi meg etter ca. 15 lengder. :forvirret:

I dag er jeg helt utslaatt, men saa er det mandag...foeler meg smaakvalm, sliten og trett. Faar troeste meg med at det ikke er lenge til permisjonen naa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Holly Hobbie :)

Følger stadig med deg her inne, bare ikke så flink til å legge igjen spor. Men her kommer en liten mandagshilsen! :klem:

Høres ut som en fin og innholdsrik helg. Godt å få unna litt rydding og vasking også, når man først bare kommer i gang!

Vi skal til traktene rundt deg en av de nærmeste dagene, min favorittby på disse kanter! Rekker nok ikke inn til sentrum denne gangen, da vi drar etter mannens jobb. Men vi trenger helt klart et besøk på Ikea ;) Har vært der en gang før, og fant frem etter litt om og men! Har du tips til noen bra kjøpesentre som ligger ikke så langt derfra? Greit om vi kan parkere rett utenfor.. Skulle helt klart hatt litt nye mammaklær nå, og som gravid med ikke altfor god rygg er kanskje et bra shoppingsenter tingen!

Og så lurte jeg på en ting til.. :sjenert: I Skottland snakker de jo mest om pounds (og stone) i forhold til vekt. Og pound brukes om babyens fødselsvekt, slik jeg forstår det?! Vet du hvor mye 1 pound er i kilo? Ikke så inne på dette, forstår du!

Håper trett - og svimmelheten er bedre, og ønsker deg en fortsatt fin mandag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vi skal til traktene rundt deg en av de nærmeste dagene, min favorittby på disse kanter! Rekker nok ikke inn til sentrum denne gangen, da vi drar etter mannens jobb. Men vi trenger helt klart et besøk på Ikea ;) Har vært der en gang før, og fant frem etter litt om og men! Har du tips til noen bra kjøpesentre som ligger ikke så langt derfra? Greit om vi kan parkere rett utenfor.. Skulle helt klart hatt litt nye mammaklær nå, og som gravid med ikke altfor god rygg er kanskje et bra shoppingsenter tingen!

Og så lurte jeg på en ting til.. :sjenert: I Skottland snakker de jo mest om pounds (og stone) i forhold til vekt. Og pound brukes om babyens fødselsvekt, slik jeg forstår det?! Vet du hvor mye 1 pound er i kilo? Ikke så inne på dette, forstår du!

Hei Iben, koselig med mandagshilsen! :klem: Det er en del butikker rett ved Ikea, men ikke saa mange klesbutikker. Tror det naermeste kjoepesenter er Fort Kinnaird, har aldri vaert der men hvis du sjekker paa siden deres kan du finne ut hvor det er. De har Mothercare og Hennes ser det ut til, saa da skulle det vaere mulig aa finne litt mammaklaer der.

1 kilo= 2.2 pounds De bruker nok kilo ogsaa naa, men det varierer sikkert.

*spor* og en kjempe  :klem:

Kjempe- :klem: til deg ogsaa magolia!

Tilbake fra lunsj, og er stappmett. Spiste foerst vegetarisk sushi, og det var ikke saerlig mettende, saa da dro jeg innom Starbucks og kjoepte meg en scone med baer inni og en skinny kakao. Det var rene sovemedisinen, i tillegg til aa vaere ganske mektig, og naa holder oeynene paa aa glippe igjen her jeg sitter.

2,5 timer til arbeidsdagen slutter, og jeg har ikke gjort saa mye i dag. Har ikke dukket opp noen oppgaver, saa da sitter jeg her og proever aa faa tiden til aa gaa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...