Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:hoppe: for 26 uker!! :hoppe:

Det er sprøtt og tenke på at vi er såpass langt nå! :overrasket:

...men deilig også! :hjerte:

Håper du koser deg med den voksende magen, og det sikkert aktive nurket ditt :)

Hvordan er beinet idag? Og har du hatt noe mer livmorvondter?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle klemmene i dagboka mi!!

Og :hoppe: for 26 uker!!!

Du tar innpå meg nå! :)

:klem: Her kommer enda en! ;)

Må bare innom og :hoppe: for 26 uker! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Ikke slit deg ut, da, du skal samle krefter naa!! ;):klem:

:hoppe: for 26 uker!! :hoppe:

Det er sprøtt og tenke på at vi er såpass langt nå!  :overrasket:

...men deilig også! :hjerte:

Håper du koser deg med den voksende magen, og det sikkert aktive nurket ditt :)

Hvordan er beinet idag? Og har du hatt noe mer livmorvondter?

Hei Burpen! :klem: Ja, naa er vi kommet langt! Foeler meg hoeygravid allerede! :ler: Har ikke hatt livmorvondt paa en stund, det er positivt! Det betyr vel at jeg ikke er helt utslitt. Men naa har jeg vondt i begge bena/foettene, selv om jeg ikke har hovne ben! Etter aa ha gaatt en tur i lunsjen maatte jeg sitte med bena paa en stol i 20 minutter, og massere foettene litt. Har aldri hatt saa slitne foetter foer! Er vel den ekstra vekten som gjoer det kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker litt paa hvordan vi skal innrede barnerommet, som fortsatt er gjesterom/roterom. T kommer til aa klaerne sine der, for det er ikke plass paa vaart rom (og det er min skyld! :sjenert: ). I tillegg har T massevis av gammelt rot som han skal rydde i, saa forhaapentligvis blir det hvertfall litt plass i det store skapet! Vi skal ha nye gardiner, men aner ikke hvilken farge...og ny lampeskjerm, samt noen nye hyller. Er ikke lysten paa aa sy gardiner, men kan kanskje faa en systue til aa gjoere det. Men hvor finner jeg gardiner? Hmm...

I kveld blir det spaghetti bolognese til middag, a la mamma. Skulle hatt besok av refleksologen min, men hun maatte avlyse og kommer i morgen i steden.

Har tidligstart i morgen, maa vaere paa jobb halv syv. Synes det er vanskelig aa staa opp om morgenen for tiden...men jeg er faktisk ikke saa kjempetrett resten av dagen. Regner med at trettheten kommer tilbake snart, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 26 uker allerede! Synes nesten det var forrige uke du fant ut at du var gravid. Tiden går så fort (men for deg går den kanskje saaaakte?). I morgen er det 1. desember allerede. Julen er rett rundt hjørnet. Jeg gleder meg til å dra hjem (jeg sier hjem uansett om det er hjem til Mamma eller hjem til oss selv :ler:). Selv om jeg ser familien min relativt ofte er det noe eget med å være i barndomshjemmet igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Saeria og Arkana!

Da er jeg paa jobb igjen, har vaert her siden halv syv. Haaper jeg kan dra litt tidligere i dag...

Begynner aa faa vondt i bena/foettene allerede, etter lunsj er de nok ikke saerlig gode. :forvirret: Har fortsatt ikke vann i bena, heldigvis. Gleder meg til fotsoneterapi i kveld!

Ble saa fortvilet at jeg maatte ringe mamma og spoerre om hun hadde noen raad i gaar. Hun kunne ikke huske om hun hadde hatt noe vondt i bena da hun var gravid, men pappa mente hun ofte maatte sitte med bena paa en stol. Ellers er det vanlige svaret "jeg var kjempesprek og frisk som en fisk under alle graviditetene mine, jeg!". Blir litt smaairritert hver gang jeg hoerer det. Jeg er egentlig ganske sprek jeg ogsaa, men jeg tror nok jeg hadde hatt mindre plager om jeg hadde jobbet mindre...tror ikke mamma hadde ti timers arbeidsdager da hun var gravid.

Planer for helgen: i morgen skal vi kanskje paa norsk julemarked i Glasgow, men det spoers om vi orker. Tar ca. en time aa kjoere dit. Paa kvelden skal vi til et vennepar aa spise middag. Tre av fire som kommer inkl. vertinnen er gravide, ganske komisk. Saa det blir nok mye baby/gravidprat. Jeg gruer meg litt til aa moete en som har termin samtidig som meg, hun er liten og nett og hadde ikke antydning til mage sist gang jeg saa henne. Liker ikke aa foele meg saa svaer... hjelper liksom ikke at jeg er penere i ansiktet enn henne (uff, det var litt stygt sagt, men hun har skikkelig gummy smile og er ikke spesielt pen). Naa veier jeg ca. 77 kilo. Jeg synes ikke bena/armene har blitt tykkere, men kan ikke fatte at magen kan veie saa mye??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen det der med å føle seg stor... Jeg er høy+ kraftig bygd + har en del muskler til vanlig, så selv når det er lite fett på kroppen blir det mye av meg. Sleng på en skikkelig mage, litt ekstra over rumpe og lår, litt vann i kroppen og litt ekstra underhudsfett rund baut (til sammen 14 kg) så føler jeg meg som en gigant sammen med enkelte mennesker. Heldigvis er Ørnen superopptatt av magen min og kan ikke få sagt ofte nok hvor fin han synes den er, og det hjelper en god del på humøret. Kanskje greit at jeg ikke kjenner noen med termin samtidig heller, så har jeg ingen å sammenligne meg med... Gruer meg i alle fall til julebord på Ørnens jobb neste uke. Utrolig mange av jentene (konene/samboerne) der som er av den lille og smekre varianten. Jeg kommer til å føle meg som en hvalross på land i min ikke alt for kledelige kjole og store kropp. :grine:

Eh, jeg skulle egentlig bare si at jeg forstår følelsen, altså, og så fikk du et helt foredrag om meg... Sorry! :sjenert:

Håper i alle fall at du får en fin middag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også snart på julebord.... Kommer til å være den som er lengst på vei (36 uker), de to andre venter i henholdsvis februar og april.

Må prøve ut noen klær etterpå, for å se om jeg fortsatt passer det jeg hadde tenkt å gå med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, Susan! :klem:

Takk for hilsener alle sammen! :klem:

Er bare innom en kjapp tur. Snart skal vi i middagsselskap, saa maa ordne meg litt. Fortsatt god helg til alle som er innom!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefin mage du har!!

...må ta nye bilder snart jeg også, er visst en stund siden sist!

Håper du og mannen koser dere i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...