Gjest Gjesta Skrevet 3. juli 2006 #1541 Del Skrevet 3. juli 2006 Håper legebesøket har gått bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. juli 2006 #1542 Del Skrevet 3. juli 2006 Dette var hyggelige nyheter å komme tilbake til!!! GRATULERER!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. juli 2006 #1543 Del Skrevet 3. juli 2006 Gratulerer med to års bryllupsdag! jammen har de to årene gått fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 3. juli 2006 #1544 Del Skrevet 3. juli 2006 Gratulerer med bryllupsdagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 3. juli 2006 #1545 Del Skrevet 3. juli 2006 Gratulerer med bryllupsdagen Håper dere har hatt en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #1546 Del Skrevet 4. juli 2006 Hei jenter! Legebesoket gikk bra! Ble ikke foretatt noen undersoekelser, men jeg fikk masse informasjon - en diger bok om graviditet, foedsel og barnets utvikling og stelletips - og legen regnet ut terminen til aa vaere 5. mars. Det er en dag foer tickeren min, saa ikke noen enorm forskjell akkurat. Fikk et ark med informasjon om hvordan kontrollene ser ut fremover - ca. naar de skal vaere og med hvem (annenhver gang jordmor/lege). I uke 12-14 skal jeg inn til jordmor for aa booke sykehusplass, og kanskje litt foer det (uke 11-12) skal jeg til UL! T skal selvsagt vaere med paa begge de timene. Middagen i gaar var utsoekt - vi dro til en av yndlingsrestaurantene mine, et skikkelig romantisk sted nede i havnen. Var kjempekoselig aa feire dagen vaar. Mamma ringte midt under maaltidet, for farfar var paa sjeldent besok. Koselig at de husket paa dagen vaar. De satt visst hjemme og viste farfra bryllupsvideoen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 4. juli 2006 #1547 Del Skrevet 4. juli 2006 Glemte jo helt å gratulerer deg med bryllupsdagen i går.. Men gratulerer så mye Håper dere hadde en koselig kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 4. juli 2006 #1548 Del Skrevet 4. juli 2006 Litt sen grattis med bryllupsdagen. Så bra at legetimen gikk fint. UL allerede i uke 11-12 er jo supert! Er det flere ordinære UL der borte kanskje? Ha en fin dag vennen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #1549 Del Skrevet 4. juli 2006 Takk for gratulasjoner, April og Missbumblebee! Ja, tror det er to (?) ul her borte. Staar paa det arket jeg fikk i gaar, men husker ikke helt naa...Uansett kommer vil til aa ta en 3d-scanning for aa faa "ordentlige" bilder av den lille, men det er privat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #1550 Del Skrevet 4. juli 2006 Jo, det stemmer at det er to ultralyder. En i uke 12 (ca.) og en rundt uke 20. Foeler meg mer avslappet i dag, og er ikke saa trett heller. Sov litt middag i gaar, det var deilig. Men jeg haaper mangelen paa tretthet ikke betyr at jeg ikke er gravid likevel! Har jo fortsatt oemme bryster, maa tisse ofte og kjenner noe skjer i livmoren, saa noen symptomer er det jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 4. juli 2006 #1551 Del Skrevet 4. juli 2006 Er helt normalt at symptomer kommer og går. Så lenge ikke alle forsvinner samtidig, så er alt sikkert i skjønneste orden! (Dette var faktisk en av grunnene til at jeg ikke likte å ta ingefærkapsler, for da følte jeg ikke at jeg var kvalm lenger.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #1552 Del Skrevet 5. juli 2006 I dag er jeg hvertfall veldig trett! Men det er nok mer fordi jeg ikke fikk sove i gaar. Laa og vred meg til over midnatt, og vaaknet av at jeg hadde en merkelig droem som jeg ikke husker saa mye av naa. I dag var det lovt fint vaer her - har vaert ca. 16 grader, taake og regn siden soendag naa - men taaken ligger fortsatt tykt over byen... Haaper bare vaeret holder seg bra i Norge, for jeg kommer hjem paa soendag! Skal vaere i gamlelandet i ca. en maaned - kun en av ukene er T der ogsaa. Kommer til aa savne ham, men det er deilig med litt "ferie". Skal jo jobbe de fleste ukene, men T og jeg har jo en uke paa fjellet sammen. Gleder meg til aa bade, kose med hunden, se mamma og pappa, og svigersene er der ogsaa da. Det er da vi planlegger aa fortelle dem den store nyheten! Men jeg har saa lyst til aa virkelig sjekke at det er noen som bor inne i meg foer vi sier det...er vel for tidlig aa hoere hjertelyd i uke 6? Hvordan ellers kan jeg forsikre meg om at jeg er gravid mon tro? Siste helgen i juni er jeg invitert i bursdagsgfeiring i Sandefjord, skal paa hyttetur med en av mine bestevenninner som fyller aar. Planlegger aa gi henne en ekstra presang, som skal vaere fra lille knoettet! Haaper hun skjoenner tegningen, da! Ellers maa jeg snart forberede talen til bryllupet om litt over en uke. Jeg er forlover, men har saa langt ikke tenkt saa mye paa hva jeg skal si. Har vaert saa mye annet paa plakaten...men denne helgen maa jeg virkelig faa begynt! Lurer paa om jeg skal si til venninnen min at jeg er gravid foer bryllupet? Hun kommer garantert til aa legge merke til det om jeg ikke drikker vin/champagne etc. siden jeg sikkert kommer til aa sitte like ved henne...og det er kanskje litt teit aa komme med en saann nyhet paa hennes store dag. Den skal jo handle om henne (og mannen). Jeg treffer henne en gang i neste uke, saa da tenker jeg at jeg maa faa sagt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 5. juli 2006 #1553 Del Skrevet 5. juli 2006 6 uker er nok altfor tidlig å høre hjertelyd. Tror de som forsøker å finne denne tidlig, tidligst leter i uke 10. De fleste sjekker ikke før 12-14 uker på vei. Du kan kanskje få deg innvendig UL tidlig, men dette koster sikkert mye der du er også. Det beste er nok å stole på G-testene du har tatt, og kroppens reaksjoner. (Manglende mens, vonde pupper, rare vondter i magen osv.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. juli 2006 #1554 Del Skrevet 5. juli 2006 Her sjekker helst ikke JM hjertelyden før etter uke 15 - og det kan også være for tidlig til å høre noe. Skjønner godt at du lurer på om alt står bra til inni der - det gjorde jeg også helt til jeg tok UL i uke 8. Men jeg klarte å bli bekymra igjen fram til uke 15 - så da var jeg hos JM og fikk høre hjertelyden. Det var betryggende. Enn så lenge må du prøve å tenke på at du har flere positive tester bak deg, uteblitt mens, ingen blødning med smerter - det meste tyder jo på at du er gravid! Og det med trøtthet, kvalme, ømme puppe osv hadde jeg svært lite av, men fortsatt like gravid! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. juli 2006 #1555 Del Skrevet 5. juli 2006 Lurer paa om jeg skal si til venninnen min at jeg er gravid foer bryllupet? ...og det er kanskje litt teit aa komme med en saann nyhet paa hennes store dag. ← Hvis du skal si noe, så bør du absolutt si det før bryllupet, og ikke på hennes store dag. Og ang hjertelyd: Jeg fikk beskjed om at man tidligst kunne se hjerteslag ved innvendig ultralyd i uke 6,5. Hjertet er visst ikke laget før det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 5. juli 2006 #1556 Del Skrevet 5. juli 2006 Du er nå 5 uker og 4 dager på vei. Unnfangelsen finner sted omkring: 10. juni, 2006 Hjertet begynner å slå: 5. juli, 2006 Embryoet beveger seg: 29. juli, 2006 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 5. august, 2006 Alle indre organer er ferdig formet: 5. august, 2006 Risikoen for spontanabort avtar: 19. august, 2006 Kvalmen avtar for de fleste: 26. august, 2006 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 2. september, 2006 Fosteret svelger og tisser: 16. september, 2006 Tid for ultralyd: 23. september, 2006 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 30. september, 2006 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 14. oktober, 2006 Fosteret begynner å høre: 4. november, 2006 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 2. desember, 2006 Mange fostre legger seg med hodet ned: 6. januar, 2007 Svangerskapspermisjonen begynner: 10. februar, 2007 Antatt termindato: 5. mars, 2007 Måtte bare klippe denne ut fra babyverden.no Hjertet begynner å slå i dag det Holly (jfr oversikten) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #1557 Del Skrevet 5. juli 2006 Takk for hjelpsomme innspill alle sammen! Scorpina: Oi, tenk at hjertet begynner aa slaa i dag! Tusen takk for oversikten fra Babyverden! Husker deg fra bryllupsforumet fra noen aar tilbake, forresten (jeg het Popelka da). Koselig aa se deg igjen! Xavia: Ja, hvis jeg skal si det til henne snart saa maa det skje kjapt...dette er venninnen min som sier hun hater gravide, saa jeg gleder meg ikke akkurat til aa si det til henne.. Kverula og Sensommerbruden: Jeg skal visst til ul i uke 11 eller 12, saa jeg faar proeve aa vaere taalmodig til da! Jeg har jo symptomer, og det viktigste: uteblitt mens, saa jeg faar proeve aa slaa meg til ro med det. x2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 5. juli 2006 #1558 Del Skrevet 5. juli 2006 Gratulerer så masse med graviditeten!!!!!!!!!!!!!! Når det gjelder tidlig utlralyd, fikk jeg se hjertet slå på innvendig utlralyd i uke 5! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. juli 2006 #1559 Del Skrevet 5. juli 2006 Kjipt når venninnen din har sagt hun hater gravide.. Ikke så lett for deg da. Men hadde garantert sagt det så fort som mulig. Hun føler nok annerledes når det gjelder deg Er hun bitter eller ønsker baby selv siden hun "hater" gravide?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #1560 Del Skrevet 5. juli 2006 Gratulerer så masse med graviditeten!!!!!!!!!!!!!! Når det gjelder tidlig utlralyd, fikk jeg se hjertet slå på innvendig utlralyd i uke 5! ← Tusen takk, Jens! Oi, kanskje jeg skal proeve aa faa tidlig ul i Norge neste uke da? Hvor fikk du gjort det? Kjipt når venninnen din har sagt hun hater gravide.. Ikke så lett for deg da. Men hadde garantert sagt det så fort som mulig. Hun føler nok annerledes når det gjelder deg Er hun bitter eller ønsker baby selv siden hun "hater" gravide?? ← Hei Epica! Nei, hun sier hun ikke vil ha barn paa lenge, og synes folk som blir gravide er "taapelige" og blir veldig sentrert rundt barn/amming/foedsel o.l. Haaper hun ikke reagerer negativt mht. min graviditet - ignorerer det helt, f.eks. Dette er jo saapass stort for meg, og hadde garantert vaert stort for henne om hun var gravid. Tipper hun hadde blitt skuffet om jeg oppfoerte meg paa samme maate... Kanskje jeg skal sende en mail? Egentlig ville jeg jo at min familie skal faa vite det foerst, da. Men jeg vet ikke om jeg klarer aa skjule det i bryllupet uansett.... Over til noe annet: synes denne var litt morsom: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england...ber/5149090.stm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå