Pi@ Skrevet 8. juni 2006 #1301 Del Skrevet 8. juni 2006 Da jeg hadde gått opp, som du kanskje husker, så mente sambo at hvis jeg bare gikk på vekta hver dag så ville jeg bli vant til å se hvor mye jeg veide og dermed ikke trengte å gå ned . Det funka faktisk litt, gikk ned 2-3 kg og holdt meg stabil på det, og nå er jeg vant til det. Så hvis du bare måler livvidda hver dag så blir du vant til å se tallet og slipper å slanke deg. Det er superlettvint Jeg håper du kan fortsette på clomid og få det til på naturlig måte jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 9. juni 2006 #1302 Del Skrevet 9. juni 2006 Håper du får en fin helg, Holly! Har ikke helt fått med meg hva som skulle gjøres med mannen, går han på clomid nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #1303 Del Skrevet 9. juni 2006 En stund siden jeg har faatt vaert og oppdatert her inne naa - har hatt noen superstressende dager paa jobb. Dataproblemer, oekt arbeidsmengde og mas fra en overaktiv sjef - har ny sjef, en amerikaner, som sender mail hele tiden... Som foelge av stresset har nakken vaert skikkelig ille, og fordi en sta kollega setter ned temperaturen til 16 grader paa vindmaskinen, saa sitter jeg her og fryser. Naar jeg gaar ut i varmen blir kroppen skikkelig forvirret, og halsbetennelsen er ENDA ikke borte. Saann, det var klagingen for denne gang! Godt det snart er helg! Prada: mannen og jeg skal inn til ny samtale med spesialist senere i maaneden, innen den tid gaar ingen av oss paa noesomhelst. Blir spennende aa hoere hva han sier...om han er like optimistisk som fastlegen min, eller om han mener vi maa rett paa ICSI... Pi@: Jeg er egentlig vant til aa veie litt mer enn idealvekten, men hver sommer faar jeg litt ekstra inspirasjon til aa ta meg sammen, saa jeg haaper jeg holder ut og klarer aa gaa ned litt naa! Spiser ca. 1300-1400 kalorier per dag, men forelopig har jeg ikke sett noen forskjell paa vekten....paa mandag skal jeg ta frem maalebaandet igjen. Jeg haaper ogsaa vi slipper aa maatte gaa gjennom IVF/ICSI etc, det er nok veldig stress tror jeg. lunacia: hva med aa melde deg inn i Libra, Grete Roede eller lignende? Kanskje det er lettere aa faa til med litt "gruppepress"? Camie: koselig aa se deg igjen! Det gaar bra med oss, vi feirer snart to aars bryllupsdag! Vi jobber mye begge to, og bor her borte fremdeles. Naa har vi proevd siden februar, men det har ikke skjedd noe enna...Jeg har pcos og han har litt nedsatt saedkvalitet, saa vi blir fulgt opp av lege. Hvor lenge har dere proevd? Nei, faar vel jobbe litt. Oensker en god helg til alle jeg ikke rekker innom i loepet av dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 9. juni 2006 #1304 Del Skrevet 9. juni 2006 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #1305 Del Skrevet 9. juni 2006 takk MrsP! Fikk kjempelyst til aa bake denne, jeg: http://ez.kvinneguiden.no/article/articleview/1397/1/60/ Men naa som jeg proever aa slanke meg er nok ikke det saa lurt! Er kjempesulten i dag...tror jeg maa ut og kjoepe meg lunsj snart. Fikk forresten nettopp beskjed om at jeg skal paa tur til en oljeplattform snart, med helikopter! Hjeeeeeelp! Jeg vil ikke fly i helikopter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 9. juni 2006 #1306 Del Skrevet 9. juni 2006 Heia vennen! Han mannen din må være en raring, som bader i kalde, kalde norske fjorder, og som liker varme bad hjemme Syns helikoptertur høres spennende ut jeg!! Jeg har aldri fått kjørt helikopeter, selv om jeg ble invitert på tur med en tidligere beiler som jobbet som helikopterpilot... Dum som jeg var takket jeg nei.. Pass på å ikke sulte deg selv da, selv om det er sommer og sol så må du passe på kroppen din vet du! Håper du får en kjempefin helg! Stoooor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 9. juni 2006 #1307 Del Skrevet 9. juni 2006 Snikleser innom og legger igjen et spor..... Har fulgt med veldig lenge..men tror ikke jeg har somlet meg til å legge igjen noen hilsen ennå! Vel, uansett--- *titt-titt!* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 9. juni 2006 #1308 Del Skrevet 9. juni 2006 lunacia: hva med aa melde deg inn i Libra, Grete Roede eller lignende? Kanskje det er lettere aa faa til med litt "gruppepress"? ← Nja, er nok skeptisk til det, for det er både dyrt, og ikke vet jeg om de kan klare å skreddersy opplegg til meg... Er pescetarianer, blant annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #1309 Del Skrevet 9. juni 2006 Heia vennen! Han mannen din må være en raring, som bader i kalde, kalde norske fjorder, og som liker varme bad hjemme Syns helikoptertur høres spennende ut jeg!! Jeg har aldri fått kjørt helikopeter, selv om jeg ble invitert på tur med en tidligere beiler som jobbet som helikopterpilot... Dum som jeg var takket jeg nei.. Pass på å ikke sulte deg selv da, selv om det er sommer og sol så må du passe på kroppen din vet du! Håper du får en kjempefin helg! Stoooor ← Hei Missbumblebee! Mannen min er noe for seg selv, ja, men jeg tror egentlig at han mener det stikk motsatte naar han hyler "it's boiling" i det han hopper ut i kaldt vann! Men han elsker aa bade i sjoen eller i vann ute i naturen, saa bare solen titter saavidt frem fra skyene er han uti (med meg paa slep, selvsagt... ). Har forandret litt holdning til helikopterturen, for alle jeg snakker med har samme reaksjon som deg. Jeg maa slutte aa vaere saa pessimistisk, tror jeg! Blir sikkert en opplevelse! Sulter meg ikke, for i kveld spiste vi tacos...mmmm. Men kan vel skeie litt ut i helgen? Snikleser innom og legger igjen et spor..... Har fulgt med veldig lenge..men tror ikke jeg har somlet meg til å legge igjen noen hilsen ennå! Vel, uansett--- *titt-titt!* ← Koselig aa faa hilsen fra deg, Madden! Jeg har lagt merke til deg paa forumet og lest innlegg fra deg, og faatt med meg at dere skal adoptere. Det blir sikkert kjempespennende! Velkommen igjen, da! Nja, er nok skeptisk til det, for det er både dyrt, og ikke vet jeg om de kan klare å skreddersy opplegg til meg... Er pescetarianer, blant annet. ← Ja, dyrt er det sikkert. Spiser du ikke fisk, er det det du mener med pescetarianer? Eller kanskje omvendt? At du spiser fisk, men ikke annet kjoett? Uansett tror jeg at man velge stort sett hva slags mat man spiser, saa lenge det ikke er dyppet i smoer og sukker (hvis du skjoenner hva jeg mener). Men lett er det uansett ikke aa slanke seg...*sukk* Spiste en stor porsjon tacos til middag i dag, foelte liksom jeg fortjente det etter en lang uke... Stakkars T, han har hatt en kjip uke paa jobben. De maaler hvordan han gjoer det (litt komplisert aa forklare) fra dag til dag og maaned til maaned, og denne uken har alle aksjene han anbefalte aa kjoepe gaatt ned og vice versa for de han anbefalte aa selge. Kun en uke med daarlige resultater betyr at resten av aaret sannsynligvis ender i minus. Men men. Da blir nok ikke bonusen saa fet, men vi tjener nok likevel. Har naa sett Friends x 2, skikkelig gamle, gode episoder, og kost oss med bittelitt sjokoladeis og blaabaer til dessert. Naa sitter T og ser paa Polen vs. Ecuador - han som egentlig ikke er fotballinteressert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 9. juni 2006 #1310 Del Skrevet 9. juni 2006 Han leker mann da vel!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 9. juni 2006 #1311 Del Skrevet 9. juni 2006 Når er det dere skal til spesialisten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 9. juni 2006 #1312 Del Skrevet 9. juni 2006 Ja, dyrt er det sikkert. Spiser du ikke fisk, er det det du mener med pescetarianer? Eller kanskje omvendt? At du spiser fisk, men ikke annet kjoett? ← Spiser fisk, men ikke annet kjøtt. (Ikke kylling, lam, okse, svin osv). Uansett tror jeg at man velge stort sett hva slags mat man spiser, saa lenge det ikke er dyppet i smoer og sukker (hvis du skjoenner hva jeg mener). Men lett er det uansett ikke aa slanke seg...*sukk* Spiste en stor porsjon tacos til middag i dag, foelte liksom jeg fortjente det etter en lang uke... ← Ja, det gjorde du sikkert. Man skal jo kunne kose seg litt også, selv om man er på slanker'n. Jeg tror min store svakhet er is... Og siden typen er sukkeravhengig er det ikke så lett å holde seg unna brus og snop heller... Mye flinkere til det når jeg er alene. Har vært flink i dag, bare spist en liten yoghurtis. Stakkars T, han har hatt en kjip uke paa jobben. De maaler hvordan han gjoer det (litt komplisert aa forklare) fra dag til dag og maaned til maaned, og denne uken har alle aksjene han anbefalte aa kjoepe gaatt ned og vice versa for de han anbefalte aa selge. Kun en uke med daarlige resultater betyr at resten av aaret sannsynligvis ender i minus. Men men. Da blir nok ikke bonusen saa fet, men vi tjener nok likevel. ← Huff, så kjipt. Du får gi ham en klem fra meg og si at det er slikt som skjer og at verden nok ikke går under av den grunn. Bedre lykke neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #1313 Del Skrevet 9. juni 2006 Han leker mann da vel!!! ← Du har nok rett! God helg, forresten! Når er det dere skal til spesialisten? ← I slutten av maaneden - saa ikke saa altfor lenge til naa! Spiser fisk, men ikke annet kjøtt. (Ikke kylling, lam, okse, svin osv). Ja, det gjorde du sikkert. Man skal jo kunne kose seg litt også, selv om man er på slanker'n. Jeg tror min store svakhet er is... Og siden typen er sukkeravhengig er det ikke så lett å holde seg unna brus og snop heller... Mye flinkere til det når jeg er alene. Har vært flink i dag, bare spist en liten yoghurtis. Huff, så kjipt. Du får gi ham en klem fra meg og si at det er slikt som skjer og at verden nok ikke går under av den grunn. Bedre lykke neste gang. ← Det du sier om at det er vanskeligere aa vaere sunn naar man er sammen med en godte-elskende kjaereste/mann er nok veldig sant. Man vil liksom kose seg akkurat like mye som dem, men saa har man kanskje ikke deres forbrenning... Skal gi ham en klem fra deg, det setter han sikkert pris paa! Han har uansett en backup-plan dersom han mister jobben, da skal han sette opp sitt eget firma har han tenkt. Men jeg tror nok ikke han mister jobben saa lett, da. Naa begynner jeg aa bli litt troett... Saa naa blir det snart sengen paa oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 9. juni 2006 #1314 Del Skrevet 9. juni 2006 Det du sier om at det er vanskeligere aa vaere sunn naar man er sammen med en godte-elskende kjaereste/mann er nok veldig sant. Man vil liksom kose seg akkurat like mye som dem, men saa har man kanskje ikke deres forbrenning... ← Nja, han har ikke høyere forbrenning enn meg, bare avhengig av sukker eller noe... Håper, og tror, at han ikke mister jobben! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 10. juni 2006 Forfatter #1315 Del Skrevet 10. juni 2006 Endelig var finvaeret tilbake! Har kost oss paa noe som heter Treefest, en slags messe/marked for naturprodukter og traer (fikk to smaa traer til aa plante der vi vil). Jeg kjoepte meg et kjempefint bomullskjoert i hvitt til aa knyte paa seg til bare 10 pund, og trefjeler - fire smaa til f.eks servere ost paa, og en stor til aa skjaere mat paa. Fjelene var laget av handikappede, men flinke med sloeydarbeid var de - nydelige ting! Vi moette en fransk venn av oss der, men hun var ikke saerlig bra saa hun maatte hjem. Vi dro hjem til lunsj og spiste sunne burgere med fullkornsrundstykker og masse groennsaker og hjemmelaget lemonade paa gjesterommet, der vi satte sofaen rett ved de store vinduene, som vi aapnet, og noet solen! T saa paa fotball og jeg leste bok. Saa har jeg trent litt salsacise, og stelt foettene, og naa skal vi snart paa fest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 11. juni 2006 Forfatter #1316 Del Skrevet 11. juni 2006 Artig fest i gaar! Vi var hos en norsk kollega av T, en kjemphyggelig fyr, som har pusset opp en kjempestilig leilighet med sin samboer. Jeg drakk et par Pimms og koste meg! Var en gravid og flere nybakte moedre der, men vi styrte litt unna dem, for jeg synes det er skikkelig uinteressant aa hoere om kortpusthethet og andre svangerskapsplager, og om fedre som klaget over at de nesten ikke fikk sett paa fotball for tiden...sikkert litt snevert av meg, men... I dag er det graatt og kjedelig her. Har spist litt for mye sjokolade... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 11. juni 2006 Forfatter #1317 Del Skrevet 11. juni 2006 ....men saa tittet solen frem, og humoeret bedret seg! Fikk trent og solt meg, og naa skal vi spise aspargessuppe til middag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. juni 2006 #1318 Del Skrevet 11. juni 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 11. juni 2006 #1319 Del Skrevet 11. juni 2006 Bare sånn av ren nysjerrighet...har du fått forespeilet noe videre behandling dersom dere ikke får noe resultat av medikamentell behandling? Innbiller meg at resten av Europa garantert har svarene på hva vi gjør med PCO-pasienter som ikke 'får det til' Skjønner godt at du skygget unna den diskusjonen jeg altså...ingenting irriterer meg mer enn at folk klager, når de egentlig ikke har NOE som helst å klage over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 12. juni 2006 Forfatter #1320 Del Skrevet 12. juni 2006 ← Bare sånn av ren nysjerrighet...har du fått forespeilet noe videre behandling dersom dere ikke får noe resultat av medikamentell behandling? Innbiller meg at resten av Europa garantert har svarene på hva vi gjør med PCO-pasienter som ikke 'får det til' Skjønner godt at du skygget unna den diskusjonen jeg altså...ingenting irriterer meg mer enn at folk klager, når de egentlig ikke har NOE som helst å klage over! ← Hei, jeg responderer bra paa behandling, faar eggeloesning av clomid/pergotime. Trenger faktisk bare halv dose! Men saa viser det seg at mannen har litt nedsatt motilitet....men etter aa ha lest litt om det, saa tror vi at det kan vaere foraarsaket av at vi rett og slett ikke har nok i perioder, slik at de svoemmerne som kom ut var litt gamle og derfor mange svoemmeudyktige. Volumet var jo veldig bra, heldigvis. Fordi vi gaar privat, venter vi paa at mannens forsikring trer i kraft, slik at legen hans henviser ham videre da. Da faar vi nemlig utgiftene dekket. Dette skjer i midten av maaneden, altsaa om noen dager. Saa da skal vi vel inn til spesialisten igjen innen et par uker, tenker jeg. Forklarte jeg det greit naa, eller? Er litt komplisert aa forklare.... Saa var det mandag igjen, og dagen startet med regnvaer. Naa har det lysnet litt, heldigvis. Skal paa pilates og gleder meg til aa strekke ut ryggen, den er ikke helt god i dag. I kveld skal jeg paa middag med sentralbanken, men som kompensasjon faar jeg komme to timer senere paa jobb i morgen! Dag 16 i dag. Regner med at jeg har hatt el. Glemte aa bestille nye el-tester fra billigeteste.dk, men jeg har kjent noe saerlig paa hoeyre side. Tenk om denne maaneden gir resultater.....toer ikke aa haape for mye, men OM det skjer blir det jubel i heimen, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå