Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Først og fremst:For en utrolig nydelig hund! Og jeg vil gjerne ha den utsikten her takk!!

Kos deg i ikke-bahamas! Var i Skottland når min bror studerte der, og det var bare helt nydelig. Selv om det var surt nok der til tider ja... Håper dere får den varmedelen som mangler fort som fy, ikke noe gøy å fryse i sitt eget hjem...

Ha en fin kveld vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter. Koselige kommentarer paa utsikt og hund!

Formen i dag er mildt sagt laber. Har ikke saa mye ork til aa skrive og har en del aa gjoere paa jobb. Skal jobbe hjemmefra i ettermiddag for aa slippe inn reparatoeren slik at vi kan faa varme i huset.

Fikk ikke sove saa godt i natt. T og jeg hadde en ekkel krangel. Men vi er venner naa, da. Uansett kom det frem en del ting, som at T er minst like frustrert som meg naar det gjelder mine manglende el. Foeler meg paa en maate skyldig, selv om jeg vet at det er feil aa tenke saann. Han skylder jo ikke paa meg heller, men synes som meg at det er urettferdig. Toer liksom ikke haape for mye paa at pergoen (hvis det er det jeg faar) skal virke, selv om det er gode sjanser. Akkurat naa virker droemmen om vaar egen baby saa veldig langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat naa virker droemmen om vaar egen baby saa veldig langt unna.

Kjenner igjen følelsen. Jeg er sikker på at det ikke tar så lang tid for dere jeg Popelka.

Og så må dere være glade for at dere i alle fall har begynt prøvingen nå, og ikke utsatt det slik som mannen din egentlig ville.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg trodde, at T. også har sine tanker om dette, men at det er vanskelig å snakke om. Helgen dere hadde synes jeg var beviset på at han tenker mye, men ikke får det sagt.

Det er oppoverbakker og nedoverbakker i dette løpet og det er bare å holde ut :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vennen, da.. :(:troest::klem:

Skjønner godt at det er leit at begge er frustrerte over manglende EL, og det er vel ikke så unaturlig å føle skyld. Selv om det ikke er noens feil.

Du får tolke det slik at T er mer klar for barn enn hva han sikkert trodde selv, nå som han er så følelsesmessig engasjert i dette. Jeg skjønner at du ikke vil håpe for mye på pergoen, men litt håp er da lov.

Dere skal nok klare å få dere en liten britisk-norsk en om ikke så lenge, skal dere se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner igjen følelsen. Jeg er sikker på at det ikke tar så lang tid for dere jeg Popelka.

Og så må dere være glade for at dere i alle fall har begynt prøvingen nå, og ikke utsatt det slik som mannen din egentlig ville.

Tusen takk, Xavia. :klem: Det betyr faktisk mye at dere her inne har tro paa det, vet jo at vi ikke har gaatt gjennom noenting i forhold til mange andre og at det mer er uvisshet enn erfaringer som gjoer at jeg noen ganger blir motloes. Men jeg tror nok humoeret og optimismen kommer tilbake snart, bare legebesoket er unnagjort. Og den kjipe mensen kommer...

Det var det jeg trodde, at T. også har sine tanker om dette, men at det er vanskelig å snakke om. Helgen dere hadde synes jeg var beviset på at han tenker mye, men ikke får det sagt.

Det er oppoverbakker og nedoverbakker i dette løpet og det er bare å holde ut :klem:

Kloke ord, Impia. :klem: Du har nok rett, han bekymrer seg nok like mye som meg. Merker det paa ham hver gang vi ser en baby paa tv osv. - det er litt saart for ham akkurat naa. Selv om han ogsaa har sagt at vi kan ha et rikt liv uten barn ogsaa, dersom vi ikke faar det til, saa vet jeg at han gjerne vil bli far. Han er veldig omsorgsfull og faderlig av seg, og jeg synes det er synd om han ikke faar ta del i omsorgen og oppdragelsen av barn.

Jeg haaper vi skal klare aa ta vare paa forholdet og ikke la dette vaere en kilde til konflikt, det er det jo heldigvis ikke, men naar man er sliten og har mye aa tenke paa blir man lettantennelig noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vennen, da.. :(:troest::klem:

Skjønner godt at det er leit at begge er frustrerte over manglende EL, og det er vel ikke så unaturlig å føle skyld. Selv om det ikke er noens feil.

Du får tolke det slik at T er mer klar for barn enn hva han sikkert trodde selv, nå som han er så følelsesmessig engasjert i dette. Jeg skjønner at du ikke vil håpe for mye på pergoen, men litt håp er da lov.

Dere skal nok klare å få dere en liten britisk-norsk en om ikke så lenge, skal dere se.

Tusen takk, Saeriavennen! :klem: Som du sier betyr jo hans bekymring at han er klar for aa bli far, og det er veldig viktig! :Nikke:

Tror jeg hadde foelt det litt vanskelig dersom jeg ble gravid foer han egentlig var enig i aa faa barn. Naa er jo ikke det en bekymring jeg trenger aa tenke paa....Men man trenger jo stoette som gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man trenger støtte som gravid, er helt klart. Ingen støtte er bedre enn den man får fra den vordende far. Godt han i det minste er klar. T kommer nok til å bli en god støtte for deg. :)

Min eldste søster er gravid nå, og hun har ikke mye støtte fra barnefaren. :( Godt hun i det minste har familien, men det oppleves nok sårt å ikke ha støtte fra han selv om hun ikke forventet det.

Jeg har i det siste begynt å tenke på det med barn selv. Neida, jeg har ikke noe ønske om å bli mamma enda, men jeg tror nok at det er en viss fare for at vi også må streve litt når vi en gang begynner prøvingen.

Jeg har jo aldr hatt en jevn og stabil syklus, dessuten har jeg problemer med uren hud på ryggen. Begge er vel tegn på en mild variant av pcos. I tillegg har jeg, når jeg ikke har gått på hormonprevensjon, hatt kraftige blødninger. Også et tegn på dette.

Men på innvendig UL i 2000, så eggstokkene mine fine ut. Det sa hvertfall legen. Så da har hun vel ikke sett cyster. Hun sa hvertfall at de var så runde og fine i fasongen. ;)

Men jeg forbereder meg hvertfall mentalt på at vi kan komme til å streve litt. Det er jo faktisk ganske mange som gjør det, men som klarer det selv (eller med Pergohjelp) til slutt.

Uansett, vi klarer det nok. Det er jeg sikker på at dere også gjør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skal klare det begge to, Saeria! Jeg faar nok faa opp humoeret!! :):):):):):):):):):):) Saann, det hjelper litt, tror jeg, kombinert med alle de kloke ordene fra deg, Xavia og Impia! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig når man skal oppoverbakke som et par. Godt at T er mer klar for barn enn du trodde, er så godt når den kjære er ens viktigste støttespiller.

Jeg fikk det veldig tøft når MA ble påvist, tenkte tanker om at det var min skyld og klandret meg selv for det som hendte. Gjennom hele denne prosessen var min kjære en umåtelig støtte. Vi sørget sammen og har snakket om hvordan vi skal takle det om det hender igjen..........eller om vi ikke får barn sammen. Vi har om mulig kommet hverandre enda nærere etter denne siste motbakken vi har gått opp.

Du må aldri klandre deg selv, du er ikke utilstrekkelig! Heldigvis er det slik at legevitenskapen har kommet så langt at de aller fleste kan få hjelp. Du skal se at du får pergo når du kommer til spesialisten og at det kommer til å gå fint. T virker som en flott mann som skjønner at du trenger hans støtte.

Ta godt vare på hverandre man klarer det meste om man snakker sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at T har vendt så om, fra å ville vente lenge med prøving, til nå å være lei seg for at det ikke "skjer fort nok". Det tyder jo på et inderlig ønske om å bli far, og det må jo være godt for deg og vite.

Jeg er litt redd for å mase fram et "ok, da, vi får vel prøve å lage en baby, da...". (satt litt på spissen, men..). Det at T er så engasjert nå, synes jeg høres helt supert ut. Dere er to om dette og kan støtte hverandre, hvis det blir tungt til tider.

Og vær så snill og ikke ta på deg at du ikke har EL. Det kan du på ingen måte kontrollere. Vi ville jo aldri beskyldt mennene hvis det skulle vise seg at de hadde dårlig svømmere for eksempel. Det er jo ting en ikke kan råde over.

Håper det lykkes for dere snart. Er virkelig spent på pergoen. Legen min mente det hjalp veldig mange. Den babyen som får dere er kjempeheldig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hva jeg skal si jeg, dere er saa gode!! Tenk at mennesker man aldri har moett kan vaere saa stoettende...! Er saa glad for at jeg har dere alle sammen! :kghjerte:

Har nettopp hatt refleksologibehandling, foeler meg avslappet og balansert. Jo, som behandler meg, har funnet kjernen som gjoer at jeg er i ubalanse, og gitt meg noen akupunkturpunkter aa presse. Ubalansen i magen/milten gjoer at foelelsene kommer i ubalanse, og igjen at energien synker. Hoeres kanskje rart ut, men maaten hun forklarte det paa stemte virkelig med meg. Hun merket at jeg hadde begynnende forkjoelelse ogsaa, saa jeg haaper hun fikk bukt med den! Naa tror jeg at jeg skal ta meg et varmt bad, og deretter sove litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å ha en refleksolog som du føler virkelig utretter noe, og at du merker tingene hun sier, stemmer. Ingenting er bedre enn det.

Du får kose deg med bad og lur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...c=178851&st=200

Godt å se at vi er enige... ;)

Ellers må jeg bare si at jeg kjenner meg igjen i de tankene du har nå ift å prøve å bli gravid. Man prøver å takle egne følelser ift usikkerheten rundt situasjonen, i tillegg til at man skal takle det som par. Kanskje jeg har nevnt det før, men den tøffe prosessen min kjære og jeg har vært gjennom, har ihvertfall definitivt styrket vårt forhold! Man blir bare så utrolig takknemlig når det etterhvert ordner seg, enten på den ene eller andre måten. Mannen min sa det til meg nå nylig at "Vi har det jo bare bedre og bedre vi!" :hjerte:

Og vi har virkelig hatt tøffe tak - men forholdet har holdt. Innimellom har jeg følt "skyld" siden det har vært min kropp som "streiket". Dette er jo ikke rasjonelle følelser, for man kan jo egentlig ikke for det - men likevel er det naturlig at slike følelser kan dukke opp. Da er det godt å ha en partner som står ved ens side og elsker en like fullt...

Uansett kan det være at du blir gravid før dere aner! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa rart, har akkurat vaert innom din dagbok, Martha Stewart, og saa ser jeg at du allerede har lagt igjen en kjempekoselig hilsen her! :ler:

Det er saa godt aa hoere at andre har gaatt gjennom proeving hvor ting har vaert litt vanskelig/komplisert, og kommet ut av det styrket! Jeg tror jeg maa laere meg aa ikke ta alle sorger paa forskudd, tror jeg har en litt overaktiv fantasi noen ganger som setter tankene i sving...

I dag foeler jeg meg ti tusen ganger bedre! La meg i 8-tiden i gaar og har sovet kjempegodt i natt. Vaaknet uthvilt klokken seks, det er ikke ofte det skjer! Maa notere meg at det er lurt aa legge seg super-tidlig en gang i mellom.

Hadde en fin samtale med sjefen i dag tidlig, ikke primaert om meg, men jeg foelte vi kommuniserte mye bedre enn vi har de siste dagene. Det er deilig aa slippe aa bekymre seg for at han var irritert paa meg. Igjen, et eksempel paa min hyperaktive fantasi. Jeg har saa lett for aa innbille meg at andre ikke liker meg, av en eller annen grunn. Kanskje en effekt av noen vanskelig aar paa ungdomsskolen som kommer tilbake og spoeker i bakgrunnen...

I dag skal jeg paa pilates, og i kveld skal jeg lage chicken korma. Annet enn det har jeg ingen planer - kanskje se litt Poirot eller Desp. Housewives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du føler deg bedre :)

Pilates er en av de tingene jeg skal trene, gleder meg har i grunnen aldri prøvd det bare hørt fra andre at det er en fin måte å trene på.

Her skinner solen over barfrossen mark, nydelig nesten litt vårlig ute. Bare en dag til jeg reiser på vinterferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...