Gå til innhold

Hvorfor er alle imot å leie til de som har hund?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det lukter! Hundeeiere blir immune for lukten akkurat som røykere blir det.

Bjeffing og gneldring er lite sjarmerende og forstyrrende og ikke noe jeg frivillig vil ha konstant innpå meg.

Og så sliter det mer på gulvene, evt møbler om det leies ut møblert. 

Anonymkode: 0fca4...3fc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fatter egentlig ikke at du ikke klarer å tenke ut dette selv, ts.

Anonymkode: 0fca4...3fc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det forstår jeg veldig godt. Det blir mye større slitasje. Sand i dusjen, riper i gulvet/ på dør osv.

Anonymkode: dbd83...e3e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi det forpester huset? 

De som har hund kjenner det ikke selv. Min søster nekter for at det lukter hund hos dem. Det stinker, og jeg får pustetrøbbel allerede i yttergangen. 

Anonymkode: 327b1...9a9

Joda, vi kjenner det godt. Parfyme er mye verre da, så hvis jeg skulle ha leid ut til noen så måtte det vært noen som ikke bruker parfyme.

Anonymkode: 883b7...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det er en del som ikke liker dyr.

Er ikke bare hund men står vanligvis leier ikke ut til dyr.

Men er noen der ute som leier ut til dyr og etter min mening er de mye mer koselig og hyggelig. :)

har leid før steder med dyr og har en venninne som ikke har dyr leid steder der utleier er så vanskelig med alt. 

Nå har jeg mitt eget sted så trenger ikke å tenke på det, men hadde jeg leid ut hadde det absolutt vært greit med dyr. :)

For meg har det mer med hva slags person jeg hadde leid ut til. Mye mer viktig at personen er oppegående og har ting på stell. 

Anonymkode: 155e2...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Linny111 skrev (2 timer siden):

Jeg har hund og skjønner dette godt. De lukter, de kan gjøre fra seg innendørs, de kan tygge på kanter, skrape opp vinduskarmer om de hopper opp for å se på noe, det er hår OVERALT, det er utrolig vanskelig å få vekk lukten av hund, de graver i tepper, de kan klore opp veggen om de hopper mot noe.

Nei, absolutt ikke alle hunder er sånn, men om man først åpner for hund, åpner man for disse problemene.

Du hadde en lydig hund 🤣 det må virkelig være helt kaos hjemme hos deg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linny111
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du hadde en lydig hund 🤣 det må virkelig være helt kaos hjemme hos deg 😅

Det er ikke hunden min jeg snakker om? Jeg snakker om ting som hunder potensielt kan gjøre i et hjem og som utleier åpner for dersom de tillater hund. Bare se på It's Me or the Dog på Youtube. Det er mye vanskeligere for en utleier å stille spesifikke krav til hundens oppførsel når hunden først bor i utleieboligen.

Det at jeg har hund er bare relevant fordi jeg kan se saken fra begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I tillegg til alt som er nevnt her i tråden, er det å ha hund også ganske skadelig for miljøet.
Med tanke på alt kjøttet hundene spiser bl.a.

Anonymkode: 830e5...2eb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der jeg leide en gang,hadde det bodd en stor hund før meg,og katt og hund før det igjen. Det var masse merker i gulvet,og kloremerker på dører og  dørkarmer. Spesielt på et soverom,hvor jeg mistenker at hunden hadde vært når den var alene hjemme. Døra der inne så ikke ut. Så jeg forstår veldig godt at man ikke vil tillate hundehold,selv om jeg nå har hund selv. (Eier hus selv nå)

Anonymkode: 47e82...d8a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg leier ut sokkelen min, og jeg ønsker ikke å leie ut til noen med hund. Slitasjen er stor. Det verste er lukten. De jeg kjenner som har hund, merker ikke lukten selv. Det stinker hos de som har hund, med mindre de er veldig nøye med renhold og vasking av hunden. Jeg liker hunder, men har bevisst valgt å ikke ha hund selv på grunn av lukt. I tillegg deler vi hage, og jeg ønsker ikke hund på plenen verken løs eller fastbundet. 

Mine leieboere har to innekatter. Jeg er hos dem regelmessig (stiller opp som kattepasser) og det lukter absolutt ingenting. Vi har en avtale om at dersom kattene klorer opp vegger eller listverk eller noe, skal de pusse opp før de flytter ut. De som bodde her før hadde en liten kanin. Det var også helt problemfritt 😊

Anonymkode: 41727...139

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Linny111 skrev (14 minutter siden):

Det er ikke hunden min jeg snakker om? Jeg snakker om ting som hunder potensielt kan gjøre i et hjem og som utleier åpner for dersom de tillater hund. Bare se på It's Me or the Dog på Youtube. Det er mye vanskeligere for en utleier å stille spesifikke krav til hundens oppførsel når hunden først bor i utleieboligen.

Det at jeg har hund er bare relevant fordi jeg kan se saken fra begge sider.

Seriøst ? Er det der du henter info ? 

Siden du skrev selv du hadde hund og alt det du skrev har jeg aldri opplevd selv eller hos andre . Men du må vel ha opplevd det selv. At du henter info fra en slik kannal omg 😅🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

I tillegg til alt som er nevnt her i tråden, er det å ha hund også ganske skadelig for miljøet.
Med tanke på alt kjøttet hundene spiser bl.a.

Anonymkode: 830e5...2eb

Ja du spiser vel ikke kjøtt du heller ? 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor skal jeg leie ut til noen med hund, når jeg kan meie ut til noen uten hun? Eller katt? Eller noen som røyker? Eller noen med NAV garanti?

Anonymkode: 202e4...54f

Hvorfor er det bedre å leie ut til folk med katt? Katter ødelegger også og de er heller ikke luktfrie. Jeg vil faktisk påstå at katter er verre enn hunder, når det kommer til ødeleggelser og lukt.... 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Mardina skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er det bedre å leie ut til folk med katt? Katter ødelegger også og de er heller ikke luktfrie. Jeg vil faktisk påstå at katter er verre enn hunder, når det kommer til ødeleggelser og lukt.... 🤔

Hatt begge deler. Katt er nok den som kommet best ut av ødeleggelser og slitasje.

Anonymkode: 5734f...fe3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Seriøst ? Er det der du henter info ? 

Siden du skrev selv du hadde hund og alt det du skrev har jeg aldri opplevd selv eller hos andre . Men du må vel ha opplevd det selv. At du henter info fra en slik kannal omg 😅🤣

Du har aldri opplevd at en hund røyter masse eller lukter vondt?

Jeg kjenner flere folk med hund og har venner som er hundetrenere. Jeg vet at det finnes hunder som gjør disse tingene. Det er fint for deg og vennene dine at deres hunder ikke gjør det, men det er ikke helt utenkelig dersom man tillater hund i utleiebolig.

Når jeg kommer med en så enkel påstand som at det finnes hunder som kan påføre skader på bolig, synes jeg ikke It's Me or the Dog er en så fryktelig "kannal" å bruke som kilde.

Nå avslutter jeg denne rare diskusjonen. Jeg skjønner ikke helt hva poenget ditt er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri hatt noe problem med å leie med hund, og har bare fått gode referanser fra de jeg har leid hos. Siste sa at de kom til å savne han, og de jeg leier hos nå lurte på om han alltid er med meg ut, for de hører han aldri.

Men jeg forstår også godt at mange ikke ønsker dyrehold, da det dessverre er mange som lar hunden herje og ødelegge inne, samt lar hunden bjeffe når den er alene. 

Der jeg bor, så er det 15 av 173 som har krysset av for at de tillater dyrehold på Finn, mens noen skriver ikke noe. De ser ann hvem som tar kontakt. Andre vil ikke ha dyr, og det er helt greit. 

Anonymkode: b8976...769

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antar det går på slitasje. Også er det vel like greit å si nei, fremfor å ha masse forbehold om hvilken type/rase osv.

Jeg ser etter leilighet og ønsker muligheten i fremtiden.

Merker det er blitt et tydeligere kriterie for utleiere å sette dyr og røyk i samme setning. 

Endret av Tradegy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår leietager har hund. Hun fikk heller ingen boliger pga hunden. Det er jo synd. Dette er en sikker betaler, ansvarsfull kvinne med veloppdratt hund. Det hender hun jobber ekstra og da går mannen min eller et av barna tur med hunden. Fornøyd leietager, fornøyd hund. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det innafor å ta mer husleie for hund for eksempel? Typisk 8000 uten hund og 10 000 med, eller høyere depositum slik at man eventuelt kan utarbeide skadene?

Anonymkode: 83882...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leier ikke ut til hund eller katt eiere, folk med barn (er selv far og vet hva små barn ødelegger av inventar som for eksempel parkett) – ja og folk som fester og røyker mye. 

Anonymkode: 05035...03c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...