Gå til innhold

Hvorfor er alle imot å leie til de som har hund?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Legger merke til at alle som leier ut for tiden sier nei til hund, hvorfor er det sånn?

Anonymkode: e771a...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For eksempel: Lukt, slitasje, allergi, små barn i nærheten, utleiere som er redde for hund. 

Anonymkode: 54890...8d7

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi det forpester huset? 

De som har hund kjenner det ikke selv. Min søster nekter for at det lukter hund hos dem. Det stinker, og jeg får pustetrøbbel allerede i yttergangen. 

Anonymkode: 327b1...9a9

• Liker 9
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hunder er ofte alene hjemme, og så uler de gjerne når eier ikke er hjemme. Hunder er også store, og kan tisse inne, gnage i stykker ting, og bite på inventar. De kan skape med klørne. Det er ikke NOE som er positivt ved å leie ut til noen som har hund. 

Anonymkode: 7a9a5...1a5

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg driver ikke med utleie, men støtter Anonym over her.

Legg på bjeffing og drit over alt.

Jeg er glad i hund, men ville ikke ha leid ut til noen med hund!

Anonymkode: ccd04...327

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Større sansynlighet for skader og slitasje, samt det første AB over skriver, mine foreldre leier ut en hybel, men leier ikke ut til folk med dyr.

Anonymkode: a798d...5bd

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikkert pga støy og lukt, og faren for urinering og bæsjeuhell inne fra tid til annen. Er hunden syk, f.eks diare, så kommer det når det kommer, ikke alltid tid til å komme seg ut. Særlig om natten.

Hunder bjeffer også, noen mer enn andre. Enkelte kan stå en hel arbeidsdag og bjeffe, og det hadde jeg ikke holdt ut som nabo. Eller de bjeffer når de er glade, når det ringer på døra, når noen kommer på besøk osv.

Hundeeiere er også veldig ulike mtp hvor ofte de klipper klørne på hunden sin... har sett enkelte hunder med enormt lange klør. Dette sliter veldig på gulvet, særlig om det er lakkert parkett. Er hunden av de som maser på eiere som går ut døren eller inn i et annet rom (og lukker døren) så kan hunden da begynne å krafse på og klore på døren for å få komme med. Det lager merker og det blir stygt. Døren er ødelagt om ripene blir dype.

Anonymkode: 19733...069

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skal jeg leie ut til noen med hund, når jeg kan meie ut til noen uten hun? Eller katt? Eller noen som røyker? Eller noen med NAV garanti?

Anonymkode: 202e4...54f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Jeg har hund og skjønner dette godt. De lukter, de kan gjøre fra seg innendørs, de kan tygge på kanter, skrape opp vinduskarmer om de hopper opp for å se på noe, det er hår OVERALT, det er utrolig vanskelig å få vekk lukten av hund, de graver i tepper, de kan klore opp veggen om de hopper mot noe.

Nei, absolutt ikke alle hunder er sånn, men om man først åpner for hund, åpner man for disse problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de fleste ikke har noe i mot hund, men hvis man kan velge leieboer med eller uten hva blir valget?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller leid ut til noen med hund enn til noen med katt, men skal jeg være ærlig, helst ingen av dem. Jeg ville helst ikke leid ut til folk med barn heller. Det går bare på risiko for skader og bråk, og er ikke personlig ment.

Har forøvrig selv en hund som er hele hjertet mitt, så jeg hater på ingen måte dyr.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt hund selv som jeg digget, og var veldig glad i. Men slitasje, lyd og lukt fra andres hund er uaktuelt å ha i hus. 

Anonymkode: 2da38...302

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De klorer på døra når de vil ut, og er man riktig uheldig er leietaker frekk nok til å kalle det normal slitasje, og påstå at at det er sånt man må regne med når man tross alt godtar å leie ut til noen med dyr. 

Anonymkode: 7d7ab...669

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt både hund og katt selv, og helt ærlig kan jeg godt forstå at mange ikke ønsker å leie ut til folk med dyr……

Anonymkode: dfe90...9af

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er grisere dyr, de lukter og jeg liker de rett og slett hunder.

Anonymkode: 223bb...783

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Dette er da innlysende for de aller fleste? 

Anonymkode: 48319...6dd

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (13 minutter siden):

Tipper de fleste ikke har noe i mot hund, men hvis man kan velge leieboer med eller uten hva blir valget?

De fleste har noe imot hund i sin eiendom dersom det ikke er egen hund.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi valgte å leie ut til noen med husdyr. Vi ønsket det spesifikt da det er så mye fordommer mot dyr. Jeg opplever at mange med dyr er takknemlige og tar godt vare på leiligheten også :) 

Anonymkode: e4b70...3c6

• Liker 2
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg leide et sted der utleier hadde vært snill og latt de forrige ha katt. Viste seg etter hvert at det var kattetiss bak gardiner i hjørner, under sofaputer og rundt omkring. De hadde klart å bruke nok middel til at det ikke lukta da han gikk gjennom for depositum, men etter at vi hadde bodd der i ca. en uke, begynte hele leiligheten å stinke kattetiss og var etter hvert ubeboelig. Det ble svært dyrt for huseier å fikse.

Anonymkode: 1b4f0...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...