Gå til innhold

Er Barbiefilmen mest en jentefilm? At det er kvinner som er mest interessert?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Albbas
1 hour ago, Elooon said:

Hva er det å forstå da? Er det en film som kommer med viktig budskap kun til voksne kvinner så burde aldersgrensen vært høyere i Norge også. 

Det handler om Barbie og det er nok for barna. 

Er dine barn så enkle at de gidder å se hva som helst så lenge det er en lekefigur, selv om historien er fraværende (fordi de ikke forstår den)? 

Det høres jo ut som du verken har erfaring med barn eller har sett filmen. 🫣

Det er blant annet mye humor å forstå, uten humoren/satiren er filmen ganske innholdsløs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi menn ikke skal bry seg om kvinner? 

Anonymkode: 61019...d66

Barbie er prinsipielt kvinnediskriminerende uansett.

Bildet om syltynn og perfekt kropp er usunt forbilde for unge jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt en film for både kvinner og menn. Den er morsom og ironisk, og samtidig mye dypere enn det jeg trodde den skulle være. Både lo og gråt litt. Og så er det jo en ekstra dimensjon for de av oss som lekte med Barbie som små, og kjenner igjen mye av leken ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Albbas said:

Er dine barn så enkle at de gidder å se hva som helst så lenge det er en lekefigur, selv om historien er fraværende (fordi de ikke forstår den)? 

Det er blant annet mye humor å forstå, uten humoren/satiren er filmen ganske innholdsløs. 

Så "enkel" var jeg. Jeg elsket Titanic-filmen som 6 åring selv om jeg kun likte filmen pga skipet. Jeg kunne verken engelsk eller lese og var uinteressert i alt annet enn å se på skipet. Vet jeg ikke var den eneste. 

Anonymkode: 09d8e...bcf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så "enkel" var jeg. Jeg elsket Titanic-filmen som 6 åring selv om jeg kun likte filmen pga skipet. Jeg kunne verken engelsk eller lese og var uinteressert i alt annet enn å se på skipet. Vet jeg ikke var den eneste. 

Og det er jo helt greit, men du vil neppe kalle Titatic en barnefilm av den grunn...?

Anonymkode: 811ad...4de

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elooon
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men det er ikke en familiefilm. Vet du i det hele tatt hvordan aldersgrenser på film fungerer?

Anonymkode: 34fa5...27a

Samme for meg hvilken film det er. La nå de som vil se den få se den om det er voksne kvinner eller små jenter.

Ja menn og gutter kan også se den for min del. Jeg bryr meg ikke. Folk har hver sin smak. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Med den logikken der så burde fysikkbøker komme med aldersgrense siden barn ikke vil forstå innholdet. 

9-10 år gamle jenter er ikke dumme, og de vil jo se den for det er barbie. Enkelt og greit. 

Albbas skrev (3 timer siden):

Om du tror jeg ikke har erfaring med barn så skal du få lov å tro det. Det er fritt land til å tro hva en vil.

Nei jeg har ikke sett Barbie filmen. En barbie film er ikke helt meg for å si det sånn. 

hocane skrev (3 timer siden):

Barbie er prinsipielt kvinnediskriminerende uansett.

Bildet om syltynn og perfekt kropp er usunt forbilde for unge jenter.

Helt riktig. Det jeg ikke skjønner hvordan det plutselig er greit.

Blir vel noen klager på grunn av denne filmen også om at barbie er for tynn. Skulle ikke forundre meg. Alltid noe folk blir krenket for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elooon skrev (20 minutter siden):

Nei jeg har ikke sett Barbie filmen. En barbie film er ikke helt meg for å si det sånn. 

Sitter du virkelig der og diskuterer ting du ikke vet noe som helst om...?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elooon
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sitter du virkelig der og diskuterer ting du ikke vet noe som helst om...?

Hvem har sagt jeg ikke vet noe om det? Trenger ikke se filmen selv for å vite alt. Har fått hørt mye fra folk, venner og kjente som har sett den. Den passer til barn også som liker Barbie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elooon skrev (8 timer siden):

Hvem har sagt jeg ikke vet noe om det? Trenger ikke se filmen selv for å vite alt. Har fått hørt mye fra folk, venner og kjente som har sett den. Den passer til barn også som liker Barbie. 

Hva er det du har hørt da? At det er en barnefilm? For det er jo åpenbart helt feil.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er en av de som vil se den pga Ryan Gosling. Jo, mange mange kvinner liker han. Han er veldig kjekk, skiller seg ut med litt særpreg. Tror de fleste venninnene mine liker han. Det startet med Notebook 😊 Vi er i midten av trettiårene

Anonymkode: 87c84...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg er en av de som vil se den pga Ryan Gosling. Jo, mange mange kvinner liker han. Han er veldig kjekk, skiller seg ut med litt særpreg. Tror de fleste venninnene mine liker han. Det startet med Notebook 😊 Vi er i midten av trettiårene

Anonymkode: 87c84...cc9

Det er nok mange som deg.  De ser kanskje ikke filmen kun pga Gosling, men han er en av grunnne. Det er jo også derfor han spiller Ken.  Fordi svært mange kvinner på din alder liker Gosling svært godt. 

Ser andre i tråden skrive at Gosling ikke er kjekk. Smaken er som kjent som baken. Men Gosling er jo "Hey girl"-memen og de det er jo fordi mange kvinner på din alder digger Gosling. 

Hadde målgruppen til filmen vært barn så hadde de nok funnet en skuespiller som så vesentlig yngre ut og som hadde et mer androgynt utseende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elooon skrev (På 1.8.2023 den 19.51):

Og akkurat der så viste du at du ikke vet noe om det. Barbie filmen er ikke en barnefilm med unntak av de første 10 ish minuttene. 

At det ikke var en barnefilm viste veldig godt i kinosalen da så og si alle under 12 ( ca ) fikk ganske "makk i ræva" ca halvveis fordi de misser/ skjønner ikke subtile hentydninger til sex og samfunnsordninger osv!

Som flere her sier, aldersgrense på en film er irrelevant,  og en skulle tro at et menneske som har erfaring med barn vet det...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elooon
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva er det du har hørt da? At det er en barnefilm? For det er jo åpenbart helt feil.

Hørt mye rart og bra om den. At den er bra, at den er dårlig, at den er for alle osv osv.

wan skrev (9 minutter siden):

Og akkurat der så viste du at du ikke vet noe om det. Barbie filmen er ikke en barnefilm med unntak av de første 10 ish minuttene. 

At det ikke var en barnefilm viste veldig godt i kinosalen da så og si alle under 12 ( ca ) fikk ganske "makk i ræva" ca halvveis fordi de misser/ skjønner ikke subtile hentydninger til sex og samfunnsordninger osv!

Som flere her sier, aldersgrense på en film er irrelevant,  og en skulle tro at et menneske som har erfaring med barn vet det...

Hvis det ikke er en barnefilm så får du si det til alle som har tatt med barna å sett den selv. Barna som likte filmen. Merkelig at de får se den hvis det er en voksenfilm.

Samma det vel om det er jentefilm eller kvinnefilm eller film for alle over 6 år vel? De som vil se den, ser den om de er voksne eller barn. De som vil nekte barna sine å se den for det «er en voksen film» får da gjøre det hvis de føler det er best for dem.

Så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmen er jo rettet mot unge jenter primært. Men det er vel litt sånn som med Disneyfilmer at de har noen karakterer og kommentarer ment for å underholde foreldre som er med barna på kino.

Anonymkode: fcf80...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Albbas
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er nok mange som deg.  De ser kanskje ikke filmen kun pga Gosling, men han er en av grunnne. Det er jo også derfor han spiller Ken.  Fordi svært mange kvinner på din alder liker Gosling svært godt. 

Ser andre i tråden skrive at Gosling ikke er kjekk. Smaken er som kjent som baken. Men Gosling er jo "Hey girl"-memen og de det er jo fordi mange kvinner på din alder digger Gosling. 

Hadde målgruppen til filmen vært barn så hadde de nok funnet en skuespiller som så vesentlig yngre ut og som hadde et mer androgynt utseende. 

Hadde målgruppen vært barn måtte de endret mye mer enn skuespillerne 😅

8 hours ago, AnonymBruker said:

Filmen er jo rettet mot unge jenter primært. Men det er vel litt sånn som med Disneyfilmer at de har noen karakterer og kommentarer ment for å underholde foreldre som er med barna på kino.

Anonymkode: fcf80...05e

Nei den er ikke rettet mot unge jenter. Virkelig ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tycho Urke

Ja det er nok kvinner/jenter som er mest interessert i den filmen, men det betyr ikke at gutter/menn ikke kan se og like den,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elooon skrev (På 1.8.2023 den 10.53):

Hva er det å forstå da? Er det en film som kommer med viktig budskap kun til voksne kvinner så burde aldersgrensen vært høyere i Norge også. 

Det handler om Barbie og det er nok for barna. 

Har du sett filmen enda?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (På 31.7.2023 den 14.38):

Jeg har aldri lekt med Barbie. Trolig kjedligste leken som noen gang er oppfunnet. Om jeg ender opp med å se Barbie en dag så er det fordi jeg er veldig glad i Margot Robbie som skuspiller.

Shhh...dette må du aldri fortelle forfattere og skuespillere i teater og film m.fl., de bygger jo hele karrieren sin på fri fantasi! 

Anonymkode: 20bc8...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...