Gå til innhold

Hvorfor er menn så sinte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært borti flere karer som har vært voldelige, aggressive… hvorfor er så mange menn sånn?

Anonymkode: 47156...db6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Testosteron. Trasig at du har opplevd så mange sinte menn da. 
De blir som regel mildere med åra. 

Anonymkode: 7c7a6...014

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har vært borti flere karer som har vært voldelige, aggressive… hvorfor er så mange menn sånn?

Anonymkode: 47156...db6

De får ikke sex like enkelt som kvinner, kanskje ikke i det hele tatt.

Anonymkode: ffd2d...e2f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare sinte. Syns de så er sure og mugne også. Det er så typisk at det er menn som skaper dårlig stemning i for eks familiesituasjoner. Men, er vel ikke testo som gjør dem mugne. tror det handler mer om mangel på sosiale ferdigheter og dårlig selvregulering. 

Anonymkode: d1f1e...dac

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange menn lærer ikke kommunikasjon og å regulere sine følelser rundt tanker og behov like godt som kvinne, på grunn av ulike krav fra familie og venner angående at mindre utbrudd, egoisme og urimelighet aksepteres fra jenter enn gutter generelt. Mange jenter og kvinner lærer derfor bedre å utrykke sine følelser med dialog,  fordi annet er sosialt uakseptabelt,  mens "gutter er gutter ", og det er ikke like sosialt uakseptabelt at de viser sinne istedenfor å prate skikkelig. 

Unntak finnes for begge kjønn. Det finnes kvinner som vokser opp med at å brøle og vise sine behov og meninger gjennom sinne er normalt i deres omgivelser, og menn som vokser opp med krav om å regulere seg godt, og snakke skikkelig om det de tenker og føler. Likevel er det fremdeles en differanse på hva som generelt godtas som kvinnelig og hva som godtas av gutter/menn. Derfor får mange ganske ulik opplæring og trening i hvordan kommunisere godt og hvor akseptert det er å utagere. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Testosteron. Trasig at du har opplevd så mange sinte menn da. 
De blir som regel mildere med åra. 

Anonymkode: 7c7a6...014

Dette er blitt debunked for lenge siden. Det er høyt østrogennivå, eller ubalanse mellom testosteron østrogen, som fører til irrasjonell aggressivitet hos menn.

Anonymkode: bedac...67e

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er kvinner så sure og bitre?

Anonymkode: 412e4...08a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinne og frykt kommer fra lidelse inni oss. Men jeg tror ikke det har noe med kjønn å gjøre. Vi lærer ikke oss selv godt nok å kjenne i dagens samfunn synes jeg. Vi får ikke kontakt med kjernen i oss selv. Det er vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er like sinte som menn, de bare manifesteres på ulike måter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i at menn flest er voldelige og aggresive. Jeg tror at sinne er en sekundærfølelse som kommer av at man enten er redd, føler seg sårbar eller er trist. Det er mange årsaker som gjør at vi ikke alltid får til å styre følelsene våre, og å håndtere følelser er noe man må øve på. Det betyr ikke at man ikke føler dem, men man kan kontrollere hvordan man reagerer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje moren min er mann, hun har fryktelig mye sinne i seg, mens min far er fredeligheten selv.. 

Anonymkode: 9a75a...2a5

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har vært borti flere karer som har vært voldelige, aggressive… hvorfor er så mange menn sånn?

Anonymkode: 47156...db6

Menn skal være voldelige og aggressive, når det trengs.

Imidlertid må en lære å kontrollere villdyret og her skorter det i samfunnet av i dag. 

Fra barnehagen lærer vi å ikke slå. De voksne kommer inn og hindrer dette, men hva skjer om en tyr til vold altså slår? Jo da vil den andre slå tilbake og det gjør jo vondt. Kanskje en ikke slår like lett neste gang. Samtidig vil han lære at om nødvendig tyr en til vold, men vold får konsekvenser.

Altså villdyret temmes

Lignende ting skjer også videre i skolen og ellers i organiserte aktiviteter.

Da blir det dårlig med de erfaringene som behøves.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har vært borti flere karer som har vært voldelige, aggressive… hvorfor er så mange menn sånn?

Anonymkode: 47156...db6

Spørsmålet er vel heller hvorfor du roter deg borti så mange voldelige og aggressive menn. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har vært borti flere karer som har vært voldelige, aggressive… hvorfor er så mange menn sånn?

Anonymkode: 47156...db6

Jeg har aldri vært det.

Anonymkode: 4b245...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (33 minutter siden):

Spørsmålet er vel heller hvorfor du roter deg borti så mange voldelige og aggressive menn. 

Tenkte nøyaktig det samme. Har personlig aldri hatt den type mann i nærheten av meg. 

 

Gregarious skrev (1 time siden):

Kvinner er like sinte som menn, de bare manifesteres på ulike måter.

Også enig i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI ER DA FOR ¤%#%#¤&#¤ IKKE SINTE!!! KUTT UT DET TULLET!!!

Mann 44!!

Anonymkode: 4f047...e67

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

VI ER DA FOR ¤%#%#¤&#¤ IKKE SINTE!!! KUTT UT DET TULLET!!!

Mann 44!!

Anonymkode: 4f047...e67

Joda, men en trenger ikke være voldelig.  Altså villdyret må være tamt eller under kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er absolutt ikke sinte, det er damene som må ta seg sammen! De fleste av oss har ikke et balltre mellom beina og 120kg med muskler. Den største grunnen til selvmord hos menn er ensomhet.

Anonymkode: 39b11...885

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (23 timer siden):

Mange menn lærer ikke kommunikasjon og å regulere sine følelser rundt tanker og behov like godt som kvinne, på grunn av ulike krav fra familie og venner angående at mindre utbrudd, egoisme og urimelighet aksepteres fra jenter enn gutter generelt. Mange jenter og kvinner lærer derfor bedre å utrykke sine følelser med dialog,  fordi annet er sosialt uakseptabelt,  mens "gutter er gutter ", og det er ikke like sosialt uakseptabelt at de viser sinne istedenfor å prate skikkelig. 

Unntak finnes for begge kjønn. Det finnes kvinner som vokser opp med at å brøle og vise sine behov og meninger gjennom sinne er normalt i deres omgivelser, og menn som vokser opp med krav om å regulere seg godt, og snakke skikkelig om det de tenker og føler. Likevel er det fremdeles en differanse på hva som generelt godtas som kvinnelig og hva som godtas av gutter/menn. Derfor får mange ganske ulik opplæring og trening i hvordan kommunisere godt og hvor akseptert det er å utagere. 

Helt enig i denne. Skulle sette igang å skrive noe om dette, men så så jeg at du hadde satt ord på det akkurat slik som jeg ville gjort det. Dette handler om få verktøy i verktøyskrinet for følelseshåndetering, og da kommer også andre følelser til slut til overflaten i form av sinne og aggresjon.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har det med å la følelsene styre i stedet for å ta til fornuften.

Anonymkode: 624b5...517

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...