AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #1 Del Skrevet 31. juli 2023 Jeg er nybegynner på tarotkort. Jeg prøvde å legge et kortlegg med tre kort (fortid- nåtid- og fremtid) ang en situasjon jeg står i, og fikk ganske dårlige kort som gjorde meg helt matt og tung til sinns. Jeg så også på bunn/kortet, da jeg har hørt det kan være som et slags støttekort? Og det var det mest elendige kortet av dem alle. Jeg bør kanskje ikke betvile disse kortene? Men de var så negative😔 Føler dere kortlegg stort sett stemmer? Anonymkode: bcda6...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #2 Del Skrevet 31. juli 2023 Fra ei som har slitt med mange mørke tanker og ideer i mange år, legg bort kortene. Om dette påvirker deg i så stor grad gjør de kun skade på livet ditt. Om noen utenforstående skulle vært istand til å forutse eller bestemme skjebner så har jeg skulle levd ille i mange år, kanskje verre også med den fantasien jeg har. Anonymkode: 6217d...f70 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #3 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Fra ei som har slitt med mange mørke tanker og ideer i mange år, legg bort kortene. Om dette påvirker deg i så stor grad gjør de kun skade på livet ditt. Om noen utenforstående skulle vært istand til å forutse eller bestemme skjebner så har jeg skulle levd ille i mange år, kanskje verre også med den fantasien jeg har. Anonymkode: 6217d...f70 Takk for godt råd. Ja jeg merker det påvirker meg hvilke kort jeg får, når jeg spør om temaer jeg bryr meg mye om. Det var dystre kort jeg fikk igår, og det føltes veldig tungt. Det gjaldt en jeg er glad i, og som jeg vet er glad i meg, men som jeg likevel føler er usikker på om han vil være sammen med meg. Jeg merker at han grubler og tenker mye nå, og jeg prøvde å få kortene til å gi meg noen svar.. Anonymkode: bcda6...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #4 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg er nybegynner på tarotkort. Jeg prøvde å legge et kortlegg med tre kort (fortid- nåtid- og fremtid) ang en situasjon jeg står i, og fikk ganske dårlige kort som gjorde meg helt matt og tung til sinns. Jeg så også på bunn/kortet, da jeg har hørt det kan være som et slags støttekort? Og det var det mest elendige kortet av dem alle. Jeg bør kanskje ikke betvile disse kortene? Men de var så negative😔 Føler dere kortlegg stort sett stemmer? Anonymkode: bcda6...a5a Min erfaring er at det stemmer i 90-95% av tilfellene. Anonymkode: e9f85...962 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #5 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min erfaring er at det stemmer i 90-95% av tilfellene. Anonymkode: e9f85...962 For omtrent to timer siden kom dette svaret inn, samtidig med svar på to andre kortlegg-tråder, ser jeg. Og ordlyden er ganske lik på alle svarene. Er du ute og troller litt? Anonymkode: bcda6...a5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #6 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): For omtrent to timer siden kom dette svaret inn, samtidig med svar på to andre kortlegg-tråder, ser jeg. Og ordlyden er ganske lik på alle svarene. Er du ute og troller litt? Anonymkode: bcda6...a5a Tro på hva du vil. Anbefaler å være åpen for det alternative, så blir livet bedre. Anonymkode: e9f85...962 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #7 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tro på hva du vil. Anbefaler å være åpen for det alternative, så blir livet bedre. Anonymkode: e9f85...962 Ok, nå skjønner jeg at svaret ditt ikke var tull. Det er så mange som slenger ut fjasete kommenterer i disse alternativ-trådene, så man vet jo aldri lenger. Jeg er veldig åpen for det alternative jeg😊 Anonymkode: bcda6...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #8 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (På 31.7.2023 den 2.02): Jeg er nybegynner på tarotkort. Jeg prøvde å legge et kortlegg med tre kort (fortid- nåtid- og fremtid) ang en situasjon jeg står i, og fikk ganske dårlige kort som gjorde meg helt matt og tung til sinns. Jeg så også på bunn/kortet, da jeg har hørt det kan være som et slags støttekort? Og det var det mest elendige kortet av dem alle. Jeg bør kanskje ikke betvile disse kortene? Men de var så negative😔 Føler dere kortlegg stort sett stemmer? Anonymkode: bcda6...a5a Ja, du er nybegynner! Har du lest en bok eller deltatt på et kurs? Eller er du som 99,9% andre som leser litt på nettet og ser at det trekkes kort og at fortid-nåtid-fremtid er et dypt legg? Som tror at med en kortstokk i hendene så besitter du svarene på alle spørsmål du ønsker deg fordi de er 'magiske'. Det finnes mange andre metoder å spå på også og det er minst like gode som tarot, men det kreves et grunnleggende nivå av kunnskap om spådom og hvordan kort virker inn på hjernen og om metodene før det gås i gang med dem og hver av metodene er unike. For en som kan tarot, bordkort og orakelmetodene (som også innad er ulike) har hver sine egne spilleregler som ikke fungerer med trekkoppmetoden. Alle kort i tarot viser til det indre følelseslivet til den som stokker dem, så du, hvis du vil spå andre må lære å koble ut deg selv og hva du føler på før du spør hva andre føler for ellers får du svar som bare forteller hva du tror. Når du spår deg selv vil kortene fortelle hva som foregår i ditt eget indre. En dag kan du være i tvil og ha katastrofetanker og en dag kan du ha troen - det fremkommer av kortene fordi det blir lagt på bordet. Deretter brukes hodet for å tolke dem. Du som nybegynner TENKER og leser kortene, mens den som har trening leser ikke kortene (måtehold; hva betyr det, lovers (hva betyr det) - 'det var fine kort og det var stygge kort'. De vet at stygge kort kan være positive og gode kan være positive fordi de har tatt seg tiden å lære og forstå. Når du nå får opp mørke kort; vil de stemme ja - fordi de forteller om din sinnstemning som tydelig er preget av tvilen du har om situasjonen. Det er det de er til for, fordi det er sannheten NÅ. Du tolker det som om han ikke er glad i deg og du har bare projisert dine egne følelser inn i kortene. Kortene gjør altså jobben sin og svarer på deg, men du må vite hva du gjør og hvordan de og du virker. For hvis du ikke gjør det vil du kunne skade både deg selv og mange andre. De ser bare kortene og/eller hva du sier, men de aner ikke hva spådom/kort og slikt virker og de synes det høres riktig ut, men det er svært egnet til selvbedrag når kombo naivitet og mangel på kunnskap får slå seg sammen. De burde vært forbudt å selge uten manual fordi dagens unge er opplært til å tro at hokus pokus kort som har svarene på alt pga internett og late spådamer som reklamerer med å trekke dagens kort for å tiltrekke kunder, folk som innbyr til kurs som forteller at 'lær deg å spå fremtiden i kortene', nettsteder som trekker kort automatisk og tilbyr en nedskrevet forklaring på kortene' og de som forteller at bare legg fnf så er det dyplesing. Det er bare latskap, men nok til å overbevise noen og så høres det så hjelpsomt ut. Tenk å dele.... Den fulle opplæring finnes ikke på internett; den opplæringen fås av alle som ikke kan, men det fungerer som lokkemiddel. De forrige generasjoner lærte tarotkort og andre metoder på en annen måte og selv om leken med kort for moroskyld også bruktes da rundt kjøkkenbordet, så visste dem at de ikke kunne, nå er det som om alle tror det er sånn. Som om noen har kikket inn vinduet i feil hus, ikke spåkonas, men nabojentene som lekte med kortene og gikk ut i verden for å fortelle hva de så. De ville brukt kortene på skolen hvis de gav svarene om fremtiden og alle lands politikere ville brukt dem for å se om de ville vinne kriger. Du tror du har funnet svarene i en kortstokk uten å ha inngående kjennskap til dem og metoden, som bare kan fås hvis du har oppskriften og bruker tid (tiår) å lære som om dem som kan alt om dem har kastet bort år og må ha vært stokkdumme når de bare kunne kjøpt en kortstokk og sett på youtube at pick a card kunnskap var nok? Alt det andre er bortkastet fordi det er tarot, jeg tror på tarot, jeg tror på at det er mer mellom himmel og jord og jeg vet at noe har stemt og de sier at alle kan, så hold kjeft dere som ikke tror på det eller forteller meg at jeg gjør det feil; for DERE kan ikke. Jeg velger å høre på de som sier det er enkelt og at kortene er magiske og gjør meg magisk'.... Kjøp deg en bok og helst en med kursmateriell til og helst meld deg på kurs som har varighet på minst et år. Den opplæringen som resten tar er ubrukelig. Utenom det er det ingen som vil bruke tiden til å legge frem mer enn drypp av hva de kan fordi hemmelighetene ikke skal deles og misbrukes. Derfor finner dere heller ikke mer på internett enn spådamer vil dele og ikke hva de kan. De deler bare det som finnes der fra før fordi det er trygt å dele. Hvis de kan noe skriver de en bok og får noe igjen av informasjonsdelingen. De er ikke interessert i å dele med noen som bruker informasjonen til å late som de spår og som tilsynelatende har kunnskap. De som kan spå har respekt for faget, de er ikke naive og de spår ikke fremtiden fordi de vet at kortene ikke viser fremtid, men nå og så har de forstått litt av hvorfor også. Den som vil vite om hva som skal skje må vente å se; det finnes ikke vei utenom det, men det finner du ut av. Når du kaster kortene en dag tror jeg ikke du skal skylde på noe annet enn manglende opplæring. De er ikke magiske og det er farlig å bruke dem uten å forstå av den som har illusjoner vil bli lurt om noen som bruker dem selv har illusjoner omkring de og bruken av de. En metode er aldri bedre enn den som kan den. Uten opplæring; egnet for deception. Med opplæring; egnet for selvinnsikt. Hverken mer eller mindre. Anonymkode: 413e3...d52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #9 Del Skrevet 1. august 2023 Du kan ikke være lettskremt om du skal drive med tarot 😊 kortene stemmer, men du må vite hva de egentlig gjør - de forteller deg om ditt eget indre først og fremst. De viser deg hva du er redd for å se, hva du skjuler for deg selv eller er på nippet til å forstå. Du har ikke tilgang på hva en annen føler for deg, du har tilgang på hva du tror at noen føler for deg. Du har ikke tilgang på framtida, men du har tilgang på en mulig framtid ut fra nåtiden - men så kommer alles valg og om du gjør de riktige tingene og former fremtiden likevel. Anonymkode: cfbc8...b9f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #10 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan ikke være lettskremt om du skal drive med tarot 😊 kortene stemmer, men du må vite hva de egentlig gjør - de forteller deg om ditt eget indre først og fremst. De viser deg hva du er redd for å se, hva du skjuler for deg selv eller er på nippet til å forstå. Du har ikke tilgang på hva en annen føler for deg, du har tilgang på hva du tror at noen føler for deg. Du har ikke tilgang på framtida, men du har tilgang på en mulig framtid ut fra nåtiden - men så kommer alles valg og om du gjør de riktige tingene og former fremtiden likevel. Anonymkode: cfbc8...b9f Du har rett, men tilgang på hva andre føler kan fås hvis hun slår av seg selv. Det er en kunst som må læres og det er vanskelig å skille hva som er hva. Kortene tolkes jo etter de er lagt ut og hvis du tror det er den andres så tolker du jo som om det er 'hans' og ofte hvis noen tror de vet det allerede, føler at det er 'sånn', er redd for at det er 'sånn' eller håper det er 'sånn' så tolkes dem som 'sånn'. Når 3.person legger kort for andre skjer det samme. Se her inne; de leser og gjør seg opp en mening, stokker (legger sin egen energi i det fordi de ikke har lært seg å være objektive) og så tolker de; hva de tror kan stemme i forhold til det de har lest og så fremlegger de det og den som får svaret tror de er lest, men det er ofte ikke dem de leste (hun ble spådd), mens deres egne tanker og følelser om det og litt logisk tenking som medfører at den spådde føler seg lest, men det er et bedrag. Ekte spådamer kobler ut seg selv og har måttet trene seg lenge til det og vil forstå når kortene på bordet er 'feil' og når hun har besluttet det selv hva som skal ligge på bordet og når hun ikke gjorde tabben og kan derfor rette opp i det. Når noen ikke tar seg tid å lære og forstå før de gyver løs på andre eller lar seg spå av gud og hvermann er det noe som ikke stemmer med hodene; hvorfor deles ikke kort ut gratis på skolene hvis alle kan det innen en uke. Det er ikke fordi de er dumme og ikke er åpne for det, det er fordi de har en hjernecelle igjen som forteller dem at det er ikke så enkelt som noen påstår; at det finnes noe som heter tarot og det er svaret på alt og etter en uke. Med alle innkjøpte kortstokker i verden er det svært få som fikk riktig opplæring, men det er overtall av dem som ikke kan det så de med kunnskap blir ikke hørt lengre - pga at mennesket ønsker så sterkt at de ikke tenker seg om og sluker det de vil tro på uten en kritisk tanke. Om alle kjøper tarot kan alle gjøre samme som alle de som tror de kan allerede neste dag, så jeg forstår ikke hvorfor de spør andre. Det er for selvinnsikt. Det er en fordel å ikke spørre noen som heller ikke har det for hadde de det ville de visst at de ikke kan tarot og latt være å spå andre før de så seg selv og deres eget selvbedrag og lærte det først, men det kan de ikke fordi når en kortstokk kjøpes inn er det fordi det haster å få vite hva noen føler for dem og må kjøpe seg tryllemiddelet selv; fort! Måtte de bruke noen år og gå på kurs før de fikk svaret på det ville de lært noe, men det er desverre få som kjøper tarot fordi de vil lære det; det er mange som kjøper tarot fordi de tror at det kan 'jeg lære selv fordi jeg ser at de bare trekker kort og så svarer de. Det kan jeg også! For et fantastisk verktøy og så dumme de er de som ikke tror på det! Nå får jeg kortene i postkassen og så får jeg vite hva han føler og hvordan det går med oss - skal jeg spå deg også - kortene er fantastiske....'. Yahoo! Anonymkode: 413e3...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #11 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ok, nå skjønner jeg at svaret ditt ikke var tull. Det er så mange som slenger ut fjasete kommenterer i disse alternativ-trådene, så man vet jo aldri lenger. Jeg er veldig åpen for det alternative jeg😊 Anonymkode: bcda6...a5a Så hvis noen virker åpen for det alternative så kan du svelge alle kommentarer og hvis de er kritiske så avfeier du det? De kritiske røster og som fjaser har noe som 'den som er veldig åpen for det alternative', jeg ofte mangler en god dose av; ettertenksomhet. Hvorfor skal de tro på noe som åpenbart er fjas. De vet vel som alle våkne mennesker at når det legges noen kort på et bord så legges det noen kort på et bord og det betyr ikke at det er kontakt med noen, men at noen har; tatt i noen kort og lagt de på et bord. Punktum. Så kan de snakke om kortene og hva du spurte om til Ole Lukkeøye tar en av dere inn i soveland. Det er ikke ensbetydende med at det ikke har noe for seg med tarot eller ikke er åpen for det alternative, men det er åpenbart latterlig hvor lettlurte noen er og det er åpenbart at når noen ser det latterlige vil de latterliggjøre. De må jo tro at tarotister og dem som blir spådd er blåst i hodet alle sammen, men det er ikke tarotistene de ser her. De ser alle varselssignaler. De har ingen andre valg! De er ikke overtroiske. En god tarotist er heller ikke overtroisk og de ville ikke latterliggjort dem fordi de kunne forklart tarot på en måte hvor de forsto hvordan tarotister tenker. De som bare kalles 'tarotstokkeiere' har aldri vært og vil aldri bli tarotister før de legger fra seg sitt eget fjolleri og LÆRER det fra riktig hold og fra et riktig ståsted, pga nysgjerrighet over hva det innebærer for å lære faget - og ikke fordi de er overtroiske/åpne eller naive. Tarot hjelper til å holde folk på landjorden når noen kan det, men hvis noen svever i drømmeland er de effektive middel for svevere som en dag vil oppdage at de kan falle hardt hvis de ble brukt feil. Det er ikke kortenes skyld. De er kun av papir og har ingen egenvilje eller kunnskap. Hvis du ikke vet hvordan du bruker en støvsuger og hva den er til; vil du oppdage at støvet forflytter seg hvis du ikke har strøm på, men du kunne like gjerne brukt feiekost siden det er mer effektivt.Det ville ikke sett så latterlig ut for dem som så på. Anonymkode: 413e3...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #12 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du har rett, men tilgang på hva andre føler kan fås hvis hun slår av seg selv. Det er en kunst som må læres og det er vanskelig å skille hva som er hva. Kortene tolkes jo etter de er lagt ut og hvis du tror det er den andres så tolker du jo som om det er 'hans' og ofte hvis noen tror de vet det allerede, føler at det er 'sånn', er redd for at det er 'sånn' eller håper det er 'sånn' så tolkes dem som 'sånn'. Når 3.person legger kort for andre skjer det samme. Se her inne; de leser og gjør seg opp en mening, stokker (legger sin egen energi i det fordi de ikke har lært seg å være objektive) og så tolker de; hva de tror kan stemme i forhold til det de har lest og så fremlegger de det og den som får svaret tror de er lest, men det er ofte ikke dem de leste (hun ble spådd), mens deres egne tanker og følelser om det og litt logisk tenking som medfører at den spådde føler seg lest, men det er et bedrag. Ekte spådamer kobler ut seg selv og har måttet trene seg lenge til det og vil forstå når kortene på bordet er 'feil' og når hun har besluttet det selv hva som skal ligge på bordet og når hun ikke gjorde tabben og kan derfor rette opp i det. Når noen ikke tar seg tid å lære og forstå før de gyver løs på andre eller lar seg spå av gud og hvermann er det noe som ikke stemmer med hodene; hvorfor deles ikke kort ut gratis på skolene hvis alle kan det innen en uke. Det er ikke fordi de er dumme og ikke er åpne for det, det er fordi de har en hjernecelle igjen som forteller dem at det er ikke så enkelt som noen påstår; at det finnes noe som heter tarot og det er svaret på alt og etter en uke. Med alle innkjøpte kortstokker i verden er det svært få som fikk riktig opplæring, men det er overtall av dem som ikke kan det så de med kunnskap blir ikke hørt lengre - pga at mennesket ønsker så sterkt at de ikke tenker seg om og sluker det de vil tro på uten en kritisk tanke. Om alle kjøper tarot kan alle gjøre samme som alle de som tror de kan allerede neste dag, så jeg forstår ikke hvorfor de spør andre. Det er for selvinnsikt. Det er en fordel å ikke spørre noen som heller ikke har det for hadde de det ville de visst at de ikke kan tarot og latt være å spå andre før de så seg selv og deres eget selvbedrag og lærte det først, men det kan de ikke fordi når en kortstokk kjøpes inn er det fordi det haster å få vite hva noen føler for dem og må kjøpe seg tryllemiddelet selv; fort! Måtte de bruke noen år og gå på kurs før de fikk svaret på det ville de lært noe, men det er desverre få som kjøper tarot fordi de vil lære det; det er mange som kjøper tarot fordi de tror at det kan 'jeg lære selv fordi jeg ser at de bare trekker kort og så svarer de. Det kan jeg også! For et fantastisk verktøy og så dumme de er de som ikke tror på det! Nå får jeg kortene i postkassen og så får jeg vite hva han føler og hvordan det går med oss - skal jeg spå deg også - kortene er fantastiske....'. Yahoo! Anonymkode: 413e3...d52 Ja, det er sant at det er en kunst og en evne som man må utvikle. Alle kan lære seg det, tror jeg da, men det krever så klart lang tid med læring og nettopp slik du skriver, å skille mellom seg selv og andre, intuisjon og frykt osv. TS, hvis du vil lære deg tarotkunsten, så er jo første steg å kjøpe en kortstokk og begynne å legge litt kort. Men du bør kanskje ha en litt annen tilnærming til kortene enn du har, i og med at du blir redd. Det er ingenting å være redd for! Les bøker om tarot og eksperimenter med dem med et mål om å lære, er mitt råd. Ikke med mål om å få svar på komplekse saker som du ikke er klar for enda (andres følelser og framtida er virkelig next level). En inngang kan være å legge ett kort hver dag og bruke den dagen til å reflektere over hvordan kortets betydning relateres til ditt virkelige liv den dagen. Etter hvert vil du ha litt mer erfaring med dem som du kan bygge videre på i videre læring. Anonymkode: cfbc8...b9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 2. august 2023 #13 Del Skrevet 2. august 2023 Når man legger kort vet man om man er inne eller om man selv tolker ut fra om det starter en kanalisering eller ikke, jeg vet ikke hva jeg skal si når jeg tolker før jeg har sagt det, fordi det går gjennom meg og ikke fra meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 3. august 2023 #14 Del Skrevet 3. august 2023 (endret) Kan vi se kortene? Endret 3. august 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #15 Del Skrevet 3. august 2023 Lawyam skrev (7 timer siden): Kan vi se kortene? Jeg husker dessverre ikke kortene nå, hvis ikke hadde det vært supert med tolkehjelp😊 Jeg leste om hvert av kortene på labyrinthos.co, hvor jeg også kunne lese om kort reversed. Kanskje jeg skal legge en ny kort på situasjonen, og dele kortene her? Anonymkode: bcda6...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 3. august 2023 #16 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg husker dessverre ikke kortene nå, hvis ikke hadde det vært supert med tolkehjelp😊 Jeg leste om hvert av kortene på labyrinthos.co, hvor jeg også kunne lese om kort reversed. Kanskje jeg skal legge en ny kort på situasjonen, og dele kortene her? Anonymkode: bcda6...a5a Har du lagt kortene er det kun du som kan tolke og lese dem, nytter ikke å få noen til å se på et legg du har gjort da må de legge sitt eget legg på den situasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #17 Del Skrevet 3. august 2023 Kaneel skrev (2 timer siden): Har du lagt kortene er det kun du som kan tolke og lese dem, nytter ikke å få noen til å se på et legg du har gjort da må de legge sitt eget legg på den situasjonen Det syns ikke jeg stemmer, så her er det delte meninger altså. Det fins masse forum der folk hjelper hverandre å tolke kort de har lagt. Kjør på om du vil, TS! Anonymkode: cfbc8...b9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 3. august 2023 #18 Del Skrevet 3. august 2023 (endret) Det er mye bedre å få tolkehjelp. Det eneste er at vi må vite nøyaktig hvordan spørsmålet ble stilt fordi ellers kan det bety hva som helst. Det er viktig å stille spørsmålet så konkret som mulig. Når hun er ny er det også viktig å få plukket bort uvaner og feil tidlig for å ikke dra dem med seg, men pass på at du er rolig når du legger kort, ts fordi det er et verktøy som forteller om indre følelser og det er du som tar i kortene. Jeg anbefaler at du gjør et forsøk å tolke først for ellers lærer du mindre enn hvis du får svar fra noen slik at du slipper å tenke selv. Jeg er på flere plattformer som lærer bort. Der krever de et forsøk først fordi det lærer de av og ikke fordi noen skal spå seg gratis hele tiden og ikke lære noe. Hun har kjøpt kort og har behov for hjelp i startfasen. Deretter kan hun bygge opp kunnskapsnivået litt etter litt. Endret 3. august 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 4. august 2023 #19 Del Skrevet 4. august 2023 (endret) Har også lyst å tipse deg om det Keltiske Kors som kanskje er noe stort ennå for en nybegynner, men som til gjengjeld leder deg på riktig tankespor når du spår fordi du ved det også får et innblikk i at det finnes rom for at noe kan hindre og fordi det er et mulig utfall du får og flere opplysninger som er til nytte når du søker svar og det er langt fra så fordummende som å spå fortid, nåtid og fremtid. Det er det mest brukte legget i verden og også av spådamer for å kunne se raskt på noe og ved behov utover det kan du heller legge flere legg når du finner noe der du ikke forstår og som må ses mer på for avklaring. Det er ikke vanskelig og selv om du bruker det som nybegynner og ikke får all den informasjon som du får av det når du blir 'topptrent' er det hvertfall mitt beste tips. Husk å alltid skrive ned hva du spurte om og hvilke kort du fikk slik at du ved senere anledninger kan gå tilbake og forstå det bedre og også se mer eller annerledes på det. Vedlegger en link hvis du ikke har bok; det er noen bøker som er tilgjengelige helt gratis hvis du blar nedover og så er det bare å øve seg. https://www.nb.no/search?q=Tarot&mediatype=bøker Endret 4. august 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #20 Del Skrevet 4. august 2023 Lawyam skrev (11 timer siden): Har også lyst å tipse deg om det Keltiske Kors som kanskje er noe stort ennå for en nybegynner, men som til gjengjeld leder deg på riktig tankespor når du spår fordi du ved det også får et innblikk i at det finnes rom for at noe kan hindre og fordi det er et mulig utfall du får og flere opplysninger som er til nytte når du søker svar og det er langt fra så fordummende som å spå fortid, nåtid og fremtid. Det er det mest brukte legget i verden og også av spådamer for å kunne se raskt på noe og ved behov utover det kan du heller legge flere legg når du finner noe der du ikke forstår og som må ses mer på for avklaring. Det er ikke vanskelig og selv om du bruker det som nybegynner og ikke får all den informasjon som du får av det når du blir 'topptrent' er det hvertfall mitt beste tips. Husk å alltid skrive ned hva du spurte om og hvilke kort du fikk slik at du ved senere anledninger kan gå tilbake og forstå det bedre og også se mer eller annerledes på det. Vedlegger en link hvis du ikke har bok; det er noen bøker som er tilgjengelige helt gratis hvis du blar nedover og så er det bare å øve seg. https://www.nb.no/search?q=Tarot&mediatype=bøker Tusen takk for tips, dette skal jeg se på😊 Jeg skal også huske å skrive ned spørsmål og kanskje også ta bilder av kortlegget, sånn at jeg senere kan gå tilbake å se på det. Bra tips! Jeg skal se om jeg får lagt et legg en dag og prøve å tolke det, for deretter å spørre om tolkehjelp her. Har lyst å bli bedre på dette😊 Kan jeg spørre om en ting nå først? Er det sånn at kortene ofte svarer på mine følelser der og da? Jeg mener, hvis jeg f.eks er i en begynnende ny relasjon, og er veldig usikker på han den ene dagen og tenker mørke tanker, så vil kortene vise det mørket i meg der og da? Og hvis jeg en dag senere føler meg tryggere på han av en eller annen grunn, og noe fint har skjedd i riktig retning, så vil kortene vise disse følelsene? Eller er det også mulig å forutse fremtiden til en viss grad? Selvfølgelig tatt med i beregningen at både andre og jeg kan velge annerledes på sikt? Anonymkode: bcda6...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå