AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #1 Skrevet 30. juli 2023 Har nettopp begynt med menskopp og er veldig fornøyd så langt! Synes det fortsatt er litt knot da. Noen tips og triks du har lært på veien som du vil dele? Anonymkode: a0944...d2c
Elle Melle Skrevet 30. juli 2023 #2 Skrevet 30. juli 2023 Fortsette å teste ut og bytte størrelse, lengde, mykhet og merke til man finner den perfekte koppen. Som for meg endte opp med å være en disc i stedet. Tror mange forsøker én type og tenker at kopp ikke er for dem hvis noe ikke fungerer.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #3 Skrevet 30. juli 2023 Elle Melle skrev (1 time siden): Fortsette å teste ut og bytte størrelse, lengde, mykhet og merke til man finner den perfekte koppen. Som for meg endte opp med å være en disc i stedet. Tror mange forsøker én type og tenker at kopp ikke er for dem hvis noe ikke fungerer. Hvor kjøpte du disc? Anonymkode: a0070...d34
Blåttvann Skrevet 30. juli 2023 #4 Skrevet 30. juli 2023 Fikk det til én gang, resten av gangene har jeg bare fått vondt, koppen har ikke brettet seg ut riktig, koppens vakuum gjorde det for vondt å dra ut, lekkasje, osv osv..... Har ingen tips, følger tråden. 🤣
Rufs Skrevet 30. juli 2023 #5 Skrevet 30. juli 2023 3 minutter siden, Blåttvann said: Fikk det til én gang, resten av gangene har jeg bare fått vondt, koppen har ikke brettet seg ut riktig, koppens vakuum gjorde det for vondt å dra ut, lekkasje, osv osv..... Har ingen tips, følger tråden. 🤣 Du må absolutt bryte vakuumet før du tar den ut ja, ta tak nederst i den og knipe så den slipper. ☺️ Og når jeg setter den inn (bretter den alltid bare dobbelt) så tar jeg tak nederst og vrir den litt rundt så pleier den å brette seg fint ut.
Blåttvann Skrevet 30. juli 2023 #6 Skrevet 30. juli 2023 Rufs skrev (1 minutt siden): Du må absolutt bryte vakuumet før du tar den ut ja, ta tak nederst i den og knipe så den slipper. ☺️ Og når jeg setter den inn (bretter den alltid bare dobbelt) så tar jeg tak nederst og vrir den litt rundt så pleier den å brette seg fint ut. Hvordan skal jeg klare å knipe på den? Har du noen triks? Får ikke to fingre oppi der, hvertfall ikke tommel og pekefinger. Kanskje rundt eggløsning men definitivt ikke når det er så sårt og trangt der under mensen. 🥺 Ok, det trikset skal jeg prøve hvis jeg tør å bruke menskopp igjen en gang. 😅
Elle Melle Skrevet 30. juli 2023 #7 Skrevet 30. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvor kjøpte du disc? Anonymkode: a0070...d34 Jeg kjøpte den fra en svensk nettside: https://mensdisc.se/kopa-mensdisc/ De har dessverre ikke den typen jeg bruker lenger, den sorten de selger nå har jeg ikke forsøkt. Jeg bruker Lumma disc, den får jeg i en størrelse som passer og den er grei å bruke pga snoren som de fleste discs mangler. https://eu.mylumma.com/products/menstrual-disc Endret 30. juli 2023 av Elle Melle
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #8 Skrevet 30. juli 2023 Jeg elsker menskoppen min. Bretter den, fører den inn, snur på den slik at den bretter seg ut. Når jeg skal ta den ut, trykker jeg litt på den slik at vakuumet går ut, samtidig som jeg drar den ut. Jeg sitter ofte på huk når jeg skal sette den inn. Heldigvis trenger jeg ikke å tømme den så mange ganger om dagen. 😅 Anonymkode: ee5ba...42d
Rufs Skrevet 30. juli 2023 #9 Skrevet 30. juli 2023 54 minutter siden, Blåttvann said: Hvordan skal jeg klare å knipe på den? Har du noen triks? Får ikke to fingre oppi der, hvertfall ikke tommel og pekefinger. Kanskje rundt eggløsning men definitivt ikke når det er så sårt og trangt der under mensen. 🥺 Ok, det trikset skal jeg prøve hvis jeg tør å bruke menskopp igjen en gang. 😅 Trenger ikke to finger for det, bare en, dytte litt på en side nederst. ☺️
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #10 Skrevet 31. juli 2023 Elle Melle skrev (13 timer siden): Jeg kjøpte den fra en svensk nettside: https://mensdisc.se/kopa-mensdisc/ De har dessverre ikke den typen jeg bruker lenger, den sorten de selger nå har jeg ikke forsøkt. Jeg bruker Lumma disc, den får jeg i en størrelse som passer og den er grei å bruke pga snoren som de fleste discs mangler. https://eu.mylumma.com/products/menstrual-disc Disse ser bra ut! Hva er grunnen til at du har kjøpt fra utlandet? Får man ikke kjøpt disc i Norge?☺️ Anonymkode: a0070...d34
Elle Melle Skrevet 31. juli 2023 #11 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Disse ser bra ut! Hva er grunnen til at du har kjøpt fra utlandet? Får man ikke kjøpt disc i Norge?☺️ Anonymkode: a0070...d34 Ikke som jeg vet dessverre. Det finnes flest på markedet i USA, men portoen gjør dem som regel helt uaktuelle. Den svenske butikken sender som brev, og jeg har bestilt ting fra dem to ganger uten problemer. Den andre har jeg ikke forsøkt ennå.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #12 Skrevet 31. juli 2023 Hva skjer om man turner/står på hodet med menskopp? Renner blodet ut igjen og tilbake når du står riktig vei? Anonymkode: 86d73...c3a
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #13 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva skjer om man turner/står på hodet med menskopp? Renner blodet ut igjen og tilbake når du står riktig vei? Anonymkode: 86d73...c3a Hva skjer om du snur en halvfull flaske med vann på hodet og tilbake igjen?😂 Den første feilen jeg gjorde var å sette den inn alt for langt inn. Fikk den nesten ikke ut igjen. Rart hvor svett man kan bli av at noe sitter fast inni skjeden😅 Så tips fra meg (TS) er å begynne langt ut, og heller justere innover om det blir aktuelt. Jeg sliter litt med å tømme den og få den vekk fra doen uten å søle her og der, da det ofte er mye slim som gjør at det henger fast i koppen. Hvordan løser du det? Anonymkode: a0944...d2c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #14 Skrevet 31. juli 2023 On 7/30/2023 at 5:37 PM, Blåttvann said: Fikk det til én gang, resten av gangene har jeg bare fått vondt, koppen har ikke brettet seg ut riktig, koppens vakuum gjorde det for vondt å dra ut, lekkasje, osv osv..... Har ingen tips, følger tråden. 🤣 Hvis den gjør vondt, så sitter den feil. Vakumet brytes før du drar i den. For oss som har kort skjede finnes det kortere kopper. Anonymkode: 3cecc...b9d
Blåttvann Skrevet 31. juli 2023 #15 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvis den gjør vondt, så sitter den feil. Vakumet brytes før du drar i den. For oss som har kort skjede finnes det kortere kopper. Anonymkode: 3cecc...b9d Vakuumet ble ikke brutt nei og jeg fikk ikke to fingre oppi der til å bryte det heller. Men en dame tipset om å dytte koppen mot skjedeveggen med én finger og det skal jeg prøve neste gang jeg tør å sette inn en kopp. Men presser man ikke da blodet ut av koppen forresten? Men det gjør jo så sykt vondt å fikle den på plass. Er så vanvittig følsom og sår når jeg har mensen. Og hele underlivet krymper. 🤔
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #16 Skrevet 31. juli 2023 Elle Melle skrev (11 timer siden): Ikke som jeg vet dessverre. Det finnes flest på markedet i USA, men portoen gjør dem som regel helt uaktuelle. Den svenske butikken sender som brev, og jeg har bestilt ting fra dem to ganger uten problemer. Den andre har jeg ikke forsøkt ennå. Takk for tips, tror jeg bestiller fra denne svenske nettsiden 😊 Noen som aner hvordan man finner ut om man har kort, medium eller lang cervix..? Stikker vel ikke en målestokk inni vel😂 Anonymkode: a0070...d34
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #17 Skrevet 31. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Noen som aner hvordan man finner ut om man har kort, medium eller lang cervix..? Stikker vel ikke en målestokk inni vel😂 Jeg merket det fordi koppen ble liggende helt ved inngangen og irritere. Var også plaget med lekkasje. Jeg har en rund kopp nå. Anonymkode: 3cecc...b9d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #18 Skrevet 31. juli 2023 Blåttvann skrev (På 30.7.2023 den 17.37): Fikk det til én gang, resten av gangene har jeg bare fått vondt, koppen har ikke brettet seg ut riktig, koppens vakuum gjorde det for vondt å dra ut, lekkasje, osv osv..... Har ingen tips, følger tråden. 🤣 Samme her. Har hatt to stykker i over fire år, og jeg har hatt et suksessfullt forsøk bokstavelig talt EN eneste gang. Hver eneste gang jeg knoter og lirker den på plass og tenker at NÅÅÅ mååå den da sitte riktig, så går det fint i ca to timer før det plutselig strømmer noe rundt den. Og jeg blir like skuffa og forbanna hver gang. Jeg kommer aldri, aldri!! til å klare å stole på noe menskopp, og jeg kjenner jeg blir genuint sur når folk hyller dem og oppfordrer folk til å prøve 🤪 Anonymkode: 05d73...586
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #19 Skrevet 31. juli 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Samme her. Har hatt to stykker i over fire år, og jeg har hatt et suksessfullt forsøk bokstavelig talt EN eneste gang. Hver eneste gang jeg knoter og lirker den på plass og tenker at NÅÅÅ mååå den da sitte riktig, så går det fint i ca to timer før det plutselig strømmer noe rundt den. Og jeg blir like skuffa og forbanna hver gang. Jeg kommer aldri, aldri!! til å klare å stole på noe menskopp, og jeg kjenner jeg blir genuint sur når folk hyller dem og oppfordrer folk til å prøve 🤪 Anonymkode: 05d73...586 Du burde ha prøvd en slik 😉 https://tafre.no/femmycycle-menskopp/ Anonymkode: 3cecc...b9d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #20 Skrevet 31. juli 2023 Mulig jeg ikke har helt riktig type for meg, for jeg opplever at den lekker litt, og bruker derfor tøybind i tillegg. Elsker koppen min likevel! Vet ikke om jeg har så mange tips og triks, egentlig? Pass på at den ikke sitter for langt inn, som flere har nevnt her. Før en finger rundt kanten for å være sikker på at det har brettet seg helt ut når du setter den inn. Og hvis du blør masse, er det bare tull at den kun trenger å tømmes morgen og kveld. 2 hours ago, AnonymBruker said: (...) Jeg sliter litt med å tømme den og få den vekk fra doen uten å søle her og der, da det ofte er mye slim som gjør at det henger fast i koppen. Hvordan løser du det? Anonymkode: a0944...d2c Noen ganger synes jeg også det blir sølete. Tømmer den da bare i do, og så tørker jeg av litt med dopapir (både koppen og nedentil), sånn at jeg kan bevege meg å få vasket av den. Passer på å fjerne eventuelle blodspor fra do etterpå. Anonymkode: b42e2...45b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå