Gå til innhold

Lesning av Eggløsningstest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Sofakona skrev (13 minutter siden):

Når jeg prøvde begynte jeg å måle temperaturen min..da kunne jeg se når eggløsning kom oh når den hadde vært.

Når går jeg på p ring så må vet jeg syklus he he

Kan jeg spørre om hvordan du målte temperatur? Hvor kjøpte du? :) 

Anonymkode: db814...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan jeg spørre om hvordan du målte temperatur? Hvor kjøpte du? :) 

Jeg brukte noe som heter ovusense. Denne koster litt men vært det. Her slipper du å måtte måle temperaturen til samme tid hver dag... denne gjorde ting så mye enklere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da skal jeg helt klart gå til innkjøp og ruinere meg på eggløsningstester 😂 er det noen spesielle tidspunkt på dagen man burde teste seg? Jeg tok en idag tidlig, fortsatt svak og har tatt noen dager i strekk nå. Da fortsetter jeg bare med dette :) er det enn viss tid man har på seg fra testen viser sterk positiv? Eller vil det allerede si man har noen dager man helst skulle tatt forsøk før? Nå ble det litt dårlig forklaring fra min side her :) 

Jeg sjekket bruksanvisningen på testen jeg bruker for å være sikker (sjekk om din er lik, men antar alle måler det samme hormonet): disse testene er laget for å gi positiv test de to mest fruktbare dagene dine, som typisk er dagen før og dagen du har eggløsning. Jeg husker litt feil, det står på min at fra man får positivt prøvesvar, så kommer eggløsning 24-36 timer senere, dvs som regel på den andre dagen). 

Når testen viser negativ (svakere enn kontrollstreken) etter å ha vært positiv, så er dermed som regel eggløsning over (eller hvertfall nesten), og da er man ikke særlig fruktbar lenge. Man er mest fruktbar dagen før og dagen man har eggløsning - de samme dagene som testen er positiv. Det kan også gå noen dager før og dagen etter, men de aller mest fruktbare dagene er altså dagen du får positiv eggløsningstest, og dagen etter (den skal være positiv da også). Det skader altså ikke å prøve litt før positiv test, mens det er mindre vits par dager etter.

Det står også på min at man skal teste til samme tid en gang mellom kl 10 og 20, og ikke ha drukket væske de siste 2 timene før test. Det står også at man skal begynne å teste ca 3 dager før de 14 siste dagene i syklusene (og enda tidligere hvis du har litt uregelmessig syklus). Så har man 28 dagers sykluser så bør man hvertfall teste fra dag 11 for å være sikker på å få med eggløsning. Etter du vet du har hatt eggløsning trenger du da ikke teste.

Du trenger ikke ruinere deg, det er mange i en pakke, og de som er strimmel er billigere og fungerer fint :)

Anonymkode: 4bcdf...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg sjekket bruksanvisningen på testen jeg bruker for å være sikker (sjekk om din er lik, men antar alle måler det samme hormonet): disse testene er laget for å gi positiv test de to mest fruktbare dagene dine, som typisk er dagen før og dagen du har eggløsning. Jeg husker litt feil, det står på min at fra man får positivt prøvesvar, så kommer eggløsning 24-36 timer senere, dvs som regel på den andre dagen). 

Når testen viser negativ (svakere enn kontrollstreken) etter å ha vært positiv, så er dermed som regel eggløsning over (eller hvertfall nesten), og da er man ikke særlig fruktbar lenge. Man er mest fruktbar dagen før og dagen man har eggløsning - de samme dagene som testen er positiv. Det kan også gå noen dager før og dagen etter, men de aller mest fruktbare dagene er altså dagen du får positiv eggløsningstest, og dagen etter (den skal være positiv da også). Det skader altså ikke å prøve litt før positiv test, mens det er mindre vits par dager etter.

Det står også på min at man skal teste til samme tid en gang mellom kl 10 og 20, og ikke ha drukket væske de siste 2 timene før test. Det står også at man skal begynne å teste ca 3 dager før de 14 siste dagene i syklusene (og enda tidligere hvis du har litt uregelmessig syklus). Så har man 28 dagers sykluser så bør man hvertfall teste fra dag 11 for å være sikker på å få med eggløsning. Etter du vet du har hatt eggløsning trenger du da ikke teste.

Du trenger ikke ruinere deg, det er mange i en pakke, og de som er strimmel er billigere og fungerer fint :)

Anonymkode: 4bcdf...205

Tusen takk for svar! Jeg får lese litt ekstra opp på testene. Bruker normal sine eggløsningstester og graviditetstester bare. Billig og man får 5 i en pakke :) får gå til innkjøp av noen nye idag, da jeg tok den siste nå nettopp. Har du opplevd å kun få 1 strek på testen? Alle de andre dagene har jeg fått to streker på eggløsningstester, en svak og  kontrollstreken sterk. men idag fikk jeg kun 1. er dette normalt eller skal det alltid vises to bare en veldig svak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...