Gå til innhold

Opplevde noe rart. Overnaturlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ikke lenge etter at jeg kom hjem fra sykehuset etter fødsel, så opplevde jeg noe rart. Ryddet litt før jeg skulle legge meg den kvelden, og kastet noe søppel som lå på stuebordet, la en plastpose der hvor posene skulle ligge i kjøkkenskuffen og satte alle kjøkkenstolene inntil kjøkkenbordet.

Etter dette så gikk jeg ut med søpla som sto i entreen, og dette tok noen få minutter. Da jeg kom opp igjen så skvatt jeg. Kjøkkenet var rett innenfor entreen, og det første jeg så da jeg kom inn var at den ene kjøkkenstolen sto ved kjøkkenbenken, som var på andre enden av kjøkkenet for der stolene og bordet sto. Plastposen lå på kjøkkenbenken igjen og det samme gjorde søppelet jeg hadde kastet fra stuebordet.

Skvatt skikkelig, og min første tanke var at noen hadde stått opp og gjort det, men gikk inn på soverommene, og der lå både barnefar og eldstebarnet fortsatt og sov. Lille baby som også sov kunne det selvfølgelig ikke vært uansett.

Dette må være noe av det mest uforklarlige jeg har opplevd. Så er det noen som har noen tanker?

Lover at det ikke var jeg som surret, for det siste jeg sjekket før jeg gikk ut med søpla var at alt var ryddig og at stolene sto på plass ved kjøkkenbordet. De andre sov da jeg ryddet, og det var akkurat de tingene jeg ryddet på plass som hadde flyttet på seg igjen.

Anonymkode: 8b6b6...869

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sett opp kamera i boligen 😊

Anonymkode: b45ee...2ee

Den filmen vil jeg se 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sett opp kamera i boligen 😊

Anonymkode: b45ee...2ee

Skulle virkelig ønske at jeg hadde kamera der den kvelden for å se hvordan dette gikk for seg, det har jeg tenkt mye på. Merket ikke noe annet rart der verken før eller etter denne hendelsen. Nå bor vi ikke der lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ammetåka gjør at en kan huske dårlig hvordan noe var/er 

Anonymkode: c1e56...fb2

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingenting overnaturlig har skjedd her - iblant, når man har andre ting å tenke på eller er søvnig, hender det at man ønsker å gjøre noe, og i ettertid oppfatter dette som om man faktisk har gjort det.

Hadde du sett et filmopptak av hendelsen, hadde du sett at det du trodde hadde funnet sted, aldri var blitt gjort; menneskehjernen kan spille oss et puss slik sett.

Anonymkode: f4b5c...162

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingenting overnaturlig har skjedd her - iblant, når man har andre ting å tenke på eller er søvnig, hender det at man ønsker å gjøre noe, og i ettertid oppfatter dette som om man faktisk har gjort det.

Hadde du sett et filmopptak av hendelsen, hadde du sett at det du trodde hadde funnet sted, aldri var blitt gjort; menneskehjernen kan spille oss et puss slik sett.

Ja for du var jo der og så hva som skjedde, ikke sant? 🙄

Anonymkode: 54f36...ae0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja for du var jo der og så hva som skjedde, ikke sant? 🙄

Anonymkode: 54f36...ae0

Nei, jeg har dessverre ikke evnen til å gå gjennom vegger, men jeg er klar over at hjernen kan få oss til å tro at ting som aldri har skjedd, har funnet sted:

How False Memories Are Formed in Your Brain

https://www.verywellmind.com/what-is-a-false-memory-2795193

Your Brain Can Create a False Memory Quicker Than You Think

https://www.sciencealert.com/your-brain-can-create-a-false-memory-quicker-than-you-think

Why does the human brain create false memories?

https://www.bbc.com/news/science-environment-24286258

Kort sagt - det kan være lurt å sjekke om komfyren virkelig er slått av før man går ut, eller om det bare er noe man tror.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ammetåka gjør at en kan huske dårlig hvordan noe var/er 

Anonymkode: c1e56...fb2

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Som jeg skrev så vet jeg med 100% sikkerhet at jeg ryddet disse tingene, så til og med at det var ryddig før jeg gikk ut. Var fullstendig tilstede i det jeg gjorde, og ikke spesielt søvnig heller. Og hvorfor i alle dager skulle jeg satt stolen på andre siden av kjøkkenet foran kjøkkenbenken. Det gir ingen mening, og var ikke i transe altså.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hahaha,  hvorfor i ALLE DAGER skulle et eller annet «overnaturlig» bry seg med å flytte stolen din? Dette er så dumt at det er koko. Tips: slutt å tenke på dette. Engasjer tankene dine i noe mer fornuftig. 

Anonymkode: 2cb3c...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hahaha,  hvorfor i ALLE DAGER skulle et eller annet «overnaturlig» bry seg med å flytte stolen din? Dette er så dumt at det er koko. Tips: slutt å tenke på dette. Engasjer tankene dine i noe mer fornuftig. 

Men det vet da ikke jeg. Eneste som er sikkert er at jeg ikke gjorde det, og de andre lå og sov.

Nå er det ikke ofte jeg engasjerer tankene mine i dette lenger da, det begynner å bli lenge siden. Men opplevde det såppas spesielt at tenkte det var greit å lufte det på alternativ forumet her. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hæ?! Dama spør om noe overnaturlig og du kommer med sånne kommentarer?? 

Hvis du ikke har meninger, hvorfor skrive? Hun må få tenke på akkurat hva hun vil og dertil spørre andre om råd! 

Ts, det der var skikkelig creepy da!  Uff skjønner du skvatt! Aldri opplevd lignende men hadde blitt småredd selv. Enten for at jeg hadde noe overnaturlig hjemme, eller om jeg har noe begynnende demens osv.. 😱 

Men tror deg når du sier du faktisk sjekket det! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men det vet da ikke jeg. Eneste som er sikkert er at jeg ikke gjorde det, og de andre lå og sov.

Nå er det ikke ofte jeg engasjerer tankene mine i dette lenger da, det begynner å bli lenge siden. Men opplevde det såppas spesielt at tenkte det var greit å lufte det på alternativ forumet her. 

Å ja. Jeg beklager. Visste ikke at dette lå under alternativ-forum. Så det på forsiden. 

Uansett, er det ikke heller lettere å akseptere at du husker feil enn å tro at overnaturlige krefter har vært med i spillet? Har du aldri husket noe feil før? Din hukommelse er bestandig feilfri? Det har aldri skjedd at du en gang trodde du gikk helt rett men så viste det seg at det var feil? Selv når du var helt overbevist om at du husket riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å ja. Jeg beklager. Visste ikke at dette lå under alternativ-forum. Så det på forsiden. 

Uansett, er det ikke heller lettere å akseptere at du husker feil enn å tro at overnaturlige krefter har vært med i spillet? Har du aldri husket noe feil før? Din hukommelse er bestandig feilfri? Det har aldri skjedd at du en gang trodde du gikk helt rett men så viste det seg at det var feil? Selv når du var helt overbevist om at du husket riktig

Selvfølgelig har jeg husket feil mange ganger, men det er derimot helt naturlig surr som ikke er nødvendig å lage egen tråd om her.

Husker til og med mens jeg ryddet hvor deilig det var å gjøre ting uten bekkenløsning og stor mage. Og nei, ble ikke overivrig og bar stolen på andre siden av kjøkkenet uten mål og mening😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ha reist tilbake i tid til før du ryddet? 🫤Sjekk klokka neste gang noe sånt skjer. (Og ta bilde når du har ryddet).

Anonymkode: 903e3...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 2.41):

Ikke lenge etter at jeg kom hjem fra sykehuset etter fødsel, så opplevde jeg noe rart. Ryddet litt før jeg skulle legge meg den kvelden, og kastet noe søppel som lå på stuebordet, la en plastpose der hvor posene skulle ligge i kjøkkenskuffen og satte alle kjøkkenstolene inntil kjøkkenbordet.

Etter dette så gikk jeg ut med søpla som sto i entreen, og dette tok noen få minutter. Da jeg kom opp igjen så skvatt jeg. Kjøkkenet var rett innenfor entreen, og det første jeg så da jeg kom inn var at den ene kjøkkenstolen sto ved kjøkkenbenken, som var på andre enden av kjøkkenet for der stolene og bordet sto. Plastposen lå på kjøkkenbenken igjen og det samme gjorde søppelet jeg hadde kastet fra stuebordet.

Skvatt skikkelig, og min første tanke var at noen hadde stått opp og gjort det, men gikk inn på soverommene, og der lå både barnefar og eldstebarnet fortsatt og sov. Lille baby som også sov kunne det selvfølgelig ikke vært uansett.

Dette må være noe av det mest uforklarlige jeg har opplevd. Så er det noen som har noen tanker?

Lover at det ikke var jeg som surret, for det siste jeg sjekket før jeg gikk ut med søpla var at alt var ryddig og at stolene sto på plass ved kjøkkenbordet. De andre sov da jeg ryddet, og det var akkurat de tingene jeg ryddet på plass som hadde flyttet på seg igjen.

Du husker nok feil. 

Anonymkode: c6913...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Mammen gikk i søvne eller gaslighter deg. 

Eller

Noe paranormalt. Er ikke så uvanlig det når et nytt liv kommer til.

Anonymkode: 9c57e...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mammen gikk i søvne eller gaslighter deg. 

Eller

Noe paranormalt. Er ikke så uvanlig det når et nytt liv kommer til.

Anonymkode: 9c57e...fff

Den tanken streifet meg også, at mannen gikk i søvne. Men det hadde vært litt rart akkurat den lille tiden jeg var ute. Gaslightet kan han ikke ha gjort, for han sov som en stein. Føler meg derimot gaslightet av flere andre her i tråden som påstår at jeg husker feil, ammetåke osv. Vet så innmari godt hva jeg gjorde og ryddet den kvelden.

Tenkte også som du sier at det kan ha noe med et nytt liv som kom til. Det var første dagen baby var i hus, og det har ikke skjedd noe der verken før eller etterpå.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 2.8.2023 den 4.46):

Den tanken streifet meg også, at mannen gikk i søvne. Men det hadde vært litt rart akkurat den lille tiden jeg var ute. Gaslightet kan han ikke ha gjort, for han sov som en stein. Føler meg derimot gaslightet av flere andre her i tråden som påstår at jeg husker feil, ammetåke osv. Vet så innmari godt hva jeg gjorde og ryddet den kvelden.

Tenkte også som du sier at det kan ha noe med et nytt liv som kom til. Det var første dagen baby var i hus, og det har ikke skjedd noe der verken før eller etterpå.

Her også har det også kun skjedd en rar ting og det var da vi hadde nyfødt i hus.

Jeg filmet det, kan sende filmen til deg hvis du vil, men legger den ikke ut her.

Anonymkode: b9fb3...df6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en rasjonell mann. Mener at det vi kan oppleve i denne verdenen har en rasjonell forklaring. Likevel dukker det opp historier som er svært underlige. 

Hør på https://radio.nrk.no/podkast/mysterier_fra_norge/l_cc2b201f-877a-4a48-ab20-1f877a8a484c

Her er det svært troverdige personer med sterke personlige opplevelser fra denne barnehagen. Jeg har fortsatt tro på at det meste an forklares, men dette skjønner jeg ikke stort av.

Anonymkode: dbfb6...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...