AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Del Skrevet 29. juli 2023 Og hvor lang tid vil det ta før jeg ser forskjell? veier 76, 158 cm høy, og har det siste året vært mye inne/lite aktiv. har begynt å gått ca fra 7-11.000 skritt noen dager i uken. Som før var kanskje 1-2.000 pga jeg var hjemme. og tenker å trene minst 2 ganger i uken. hvor lang tid tror dere det vil ta å gå ned? Har tenkt å gå ned til ca 60kg. orker ikke å telle kalorier, men prøver å spise sunnere og mindre porsjoner, og kuttet ut brus som jeg var veldig avhengig av. Anonymkode: a2fa3...a80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 29. juli 2023 #2 Del Skrevet 29. juli 2023 Blir jo helt bingo det da, du må jo vite ca hva som kommer inn i forhold til hva som blir forbrent av kalorier. Plutselig begynner du å gå mer og trene men da kan man fort begynne å spises mer også. ok men hvis du vil gjøre det enkelt: var du i balanse før dette, altså gikk ikke opp eller ned? I så fall hvis du ikke spiser mer så vil du gå ned 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #3 Del Skrevet 29. juli 2023 Vektnedgang sitter i hovedsak i inntak av mat, snop ol. Å redusere vekt er omlag som dette: 80% er å redusere inntak. 20% er trening/mosjon Anonymkode: 1e646...61d 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Del Skrevet 29. juli 2023 Det at du prøver å spise sunnere, kan hjelpe deg å gå ned i vekt. Det spørs hva du definerer som sunnere (hvor usunn var kostholdet før?). Det å øke antall skritt har lite å si på vekten, men hjelper for kroppen på andre måter. Har du prøvd å implementere 16:8 faste? Anonymkode: 783bb...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #5 Del Skrevet 29. juli 2023 Du bør kutte i kalorier. 16 kg fett er ca 112.000 kalorier. Anonymkode: f07e1...741 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #6 Del Skrevet 29. juli 2023 Enmanelskeråhate skrev (Akkurat nå): Blir jo helt bingo det da, du må jo vite ca hva som kommer inn i forhold til hva som blir forbrent av kalorier. Plutselig begynner du å gå mer og trene men da kan man fort begynne å spises mer også. ok men hvis du vil gjøre det enkelt: var du i balanse før dette, altså gikk ikke opp eller ned? I så fall hvis du ikke spiser mer så vil du gå ned Ja jeg vet sånn ca, har telt mye kalorier før, og er selvfølgelig at jeg legger inn i Lifesum appen av og til. Men ikke hver dag i uken da det blir mye å forholde seg til. Skjønner. Har jo gått gradvis opp de siste to årene kanskje men de siste mnd har jeg egentlig lagt på samme vekt. Anonymkode: a2fa3...a80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjold Skrevet 29. juli 2023 #7 Del Skrevet 29. juli 2023 Skal du ned 16 kilo så er det 123200 kalorier, som vil si 246.4 dager om du mister 500 kalorier per dag i snitt. Hvor lang tid det tar er umulig å vite om du ikke vet kaloriunderskuddet ditt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegsierdetsomdeter Skrevet 29. juli 2023 #8 Del Skrevet 29. juli 2023 Å gå 10 000 skritt er noe man gjør kun for helsegevinst , man brenner ikke mere en 300 kcal ca, går du i oppoverbakke alle 10.000 skrittene så 600-700 kcal kanskje. Har selv gått ned 30 kg , man må endre på kosthold. Jeg gjorde dette: Frokost før 4 halve rundstykker 4 egg , 6-7 dl sjokolade melk og hadde en del smør ja🫨 frokost etter; 4 husmann knekkebrød , tyn som mulig lag med smør, 4 egg, 5 dl skummet melk lunsj før: mat i kantinen på jobb, varm mat + 2 brødskiver med skinke + 2 juice lunsj etter: varm mat , ber dem droppe saus , kjører litt mindre ris Halvt glass juice , ingen brødskiver , ubegrenset med grønnsaker middag: kjørte før det kona lagde typ 800 kcal -1000 max Middag nå spiser det samme🙂 kveldsmat før 4-5 knekkebrød med ost kveldsmat nå cottage chees + en nevne blåbær + 1 eple. aktivitet før : styrke 4 ganger i uka 12000 skritt Aktivitet nå : styrke 3 ganger i uka 8000-10 000 skritt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #9 Del Skrevet 29. juli 2023 Skjold skrev (3 minutter siden): Skal du ned 16 kilo så er det 123200 kalorier, som vil si 246.4 dager om du mister 500 kalorier per dag i snitt. Hvor lang tid det tar er umulig å vite om du ikke vet kaloriunderskuddet ditt. Takk for svar. I forhold til Lifesum appen skal jeg spise 1.484 kalorier, og har forbrent ca 450-500 kcal hver dag i det siste, men tenker da å bytte ut turer med trening 2 ganger i uken. Om du klarer å regne ut av det med denne informasjonen. Anonymkode: a2fa3...a80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjold Skrevet 29. juli 2023 #10 Del Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar. I forhold til Lifesum appen skal jeg spise 1.484 kalorier, og har forbrent ca 450-500 kcal hver dag i det siste, men tenker da å bytte ut turer med trening 2 ganger i uken. Om du klarer å regne ut av det med denne informasjonen. Anonymkode: a2fa3...a80 Uten turer og trening ca. 8-9 måneder. Forbrenner du 500 kalorier for dag i trening i tillegg så halvparten av den tiden. Det er om du aldri fusker og ikke teller feil i dietten din. Det tar nesten 2 timer relativt rask gange med økt puls å forbrenne 500 kalorier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #11 Del Skrevet 29. juli 2023 Skjold skrev (3 minutter siden): Uten turer og trening ca. 8-9 måneder. Forbrenner du 500 kalorier for dag i trening i tillegg så halvparten av den tiden. Det er om du aldri fusker og ikke teller feil i dietten din. Det tar nesten 2 timer relativt rask gange med økt puls å forbrenne 500 kalorier. Takk for svar. Anonymkode: a2fa3...a80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #12 Del Skrevet 29. juli 2023 Reduser antall måltider til 2-3 og spis deg mett. Lang nattefaste. Kutt ut all småspising. Da får du en fantastisk god kontroll på inntaket ditt. Noe som er helt nødvendig for å gå ned. Anonymkode: d56b0...f02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #13 Del Skrevet 29. juli 2023 Jegsierdetsomdeter skrev (17 minutter siden): Å gå 10 000 skritt er noe man gjør kun for helsegevinst , man brenner ikke mere en 300 kcal ca, går du i oppoverbakke alle 10.000 skrittene så 600-700 kcal kanskje. Har selv gått ned 30 kg , man må endre på kosthold. Jeg gjorde dette: Frokost før 4 halve rundstykker 4 egg , 6-7 dl sjokolade melk og hadde en del smør ja🫨 frokost etter; 4 husmann knekkebrød , tyn som mulig lag med smør, 4 egg, 5 dl skummet melk lunsj før: mat i kantinen på jobb, varm mat + 2 brødskiver med skinke + 2 juice lunsj etter: varm mat , ber dem droppe saus , kjører litt mindre ris Halvt glass juice , ingen brødskiver , ubegrenset med grønnsaker middag: kjørte før det kona lagde typ 800 kcal -1000 max Middag nå spiser det samme🙂 kveldsmat før 4-5 knekkebrød med ost kveldsmat nå cottage chees + en nevne blåbær + 1 eple. aktivitet før : styrke 4 ganger i uka 12000 skritt Aktivitet nå : styrke 3 ganger i uka 8000-10 000 skritt Takk for svar. Men da har det ikke vært store forskjellen du har gjort i kostholdet? Men alt hjelper jo 😄 hvor lang tid brukte du på å gå ned 30kg? Anonymkode: a2fa3...a80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #14 Del Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Reduser antall måltider til 2-3 og spis deg mett. Lang nattefaste. Kutt ut all småspising. Da får du en fantastisk god kontroll på inntaket ditt. Noe som er helt nødvendig for å gå ned. Anonymkode: d56b0...f02 Kan jeg feks spise frokost kl 11- middag kl 17- lett kvelds kl 20? Eller er det bedre med feks frokost kl 9- lunsj kl 13- middag kl 17 og droppe kvelds? Anonymkode: a2fa3...a80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegsierdetsomdeter Skrevet 29. juli 2023 #15 Del Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Takk for svar. Men da har det ikke vært store forskjellen du har gjort i kostholdet? Men alt hjelper jo 😄 hvor lang tid brukte du på å gå ned 30kg? Anonymkode: a2fa3...a80 Det er det om man forstår kcal. Rundstykker er dobbel så mye som knekkebrød. Sjokolade melk er dobbelt så mye som skummet melk. Fikk sjokk når jeg sjekket i life sum, så loggfør maten🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegsierdetsomdeter Skrevet 29. juli 2023 #16 Del Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Takk for svar. Men da har det ikke vært store forskjellen du har gjort i kostholdet? Men alt hjelper jo 😄 hvor lang tid brukte du på å gå ned 30kg? Anonymkode: a2fa3...a80 15 mnd, jeg stresser aldri 🙂 var ikke sulten et sekund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #17 Del Skrevet 29. juli 2023 Inaktivitet er verre for helsen enn lett overvekt: Stillesitting verre enn overvekt Jeg mener du gjør alt rett, så får det ta den tiden det tar. Du ble vel ikke såpass overvektig på 6 måneder? Så ikke regn med at du skal gå ned til idealvekt mye på 6 måneder heller. Fokuser heller som du gjør på å innarbeide gode rutiner, få glede av aktivitet. Anonymkode: ee1b6...722 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå