AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Del Skrevet 29. juli 2023 Hei Jeg skal selge bilen, og ser at det er en ganske stygg rustflekk like ved bakskjermen. Bilen er ikke verdt mer enn høyst 50.000, men likevel vil jeg prøve å gjøre den litt penere før jeg legger ut annonse. Jeg har sett en god del videoer på YouTube om hvordan man gjør det, men på videoene varierer det enormt med hvilke type utstyr man trenger. Noen som har fjernet rust på bil som kan gi meg en liste over hva jeg må kjøpe? Helst ikke mer enn det som er høyst nødvendig. (Jeg har en liten boks med lakk i bilens farge). Nyttige tips tas også i mot med stor takk. Anonymkode: 88f1e...135 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 29. juli 2023 #2 Del Skrevet 29. juli 2023 Ring et bilverksted og få best beskjed. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #3 Del Skrevet 29. juli 2023 Hvor proft skal det være da? Jeg kjøpte bare en liten slipeskivesak på biltema, som man enten fester på en drill eller dremel, og slipte til den brune rusten var borte. Så brukte jeg en pensel og penslet en liten dråpe med lakk over det åpne såret i "omtrent samme" farge som bilen, ut fra sortimentet som var. Malingen var av en type "rustmaling" som inneholder kjemikalier for å stanse rustutvikling. Med annen maling risikerer man kanskje at rusten kommer tilbake. Det kan kanskje være lurt å bruke en slik type rustmaling som grunning først, og så lakken over etterpå om du vil ha samme farge. Anonymkode: faf14...2ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olaug Olsen Skrevet 29. juli 2023 #4 Del Skrevet 29. juli 2023 (endret) Sandparpir i flere grader. Rost stop. farget lakk, forseglingslakk. Hvis dette er en ny bil bør du overlate til verksted. Har du en gammel bil som har mest bruksverdi, kan du gønne på. Det blir ikke perfekt når du gjør det selv, men du kan spare noen tusen. Har selv gjort dette rundt hjulbuer og slikt, men jeg ville aldri ha gjort det selv på en nyere, fin bil. Endret 29. juli 2023 av Olaug Olsen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #5 Del Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor proft skal det være da? Jeg kjøpte bare en liten slipeskivesak på biltema, som man enten fester på en drill eller dremel, og slipte til den brune rusten var borte. Så brukte jeg en pensel og penslet en liten dråpe med lakk over det åpne såret i "omtrent samme" farge som bilen, ut fra sortimentet som var. Malingen var av en type "rustmaling" som inneholder kjemikalier for å stanse rustutvikling. Med annen maling risikerer man kanskje at rusten kommer tilbake. Det kan kanskje være lurt å bruke en slik type rustmaling som grunning først, og så lakken over etterpå om du vil ha samme farge. Anonymkode: faf14...2ff Takk! Det trenger ikke å være proft. Bilen er 13 gammel og er verdt max ca. 50.000. Den har flere småskader/riper her og der, etter så mange år. Også litt flere (små) rustangrep. De synes ikke før man kommer tett innpå bilen. Men denne flekken er ganske mye større og ganske skjemmende. Derfor vil jeg fikse den før jeg selger. Anonymkode: 88f1e...135 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 30. juli 2023 #6 Del Skrevet 30. juli 2023 Ferro bet 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #7 Del Skrevet 30. juli 2023 17 hours ago, Rødstrupa said: Ring et bilverksted og få best beskjed. Så regningen blir like stor som halvparten av bilens salgspris ...? Anonymkode: 59186...683 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 30. juli 2023 #8 Del Skrevet 30. juli 2023 Pass på .Få rent stål frem og husk grunning før lakk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 1. august 2023 #9 Del Skrevet 1. august 2023 (endret) Har du bilde da ? rust får du i mange typer 😀 Endret 1. august 2023 av Maskinfører Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå