Valentin Skrevet 1. august 2023 #61 Skrevet 1. august 2023 exictence skrev (6 timer siden): Forstår Synes godt du kan være litt mer på. Det er tiltrekkende når en mann viser at han virkelig har lyst til å treffe meg, og at han ikke gir opp. Du kunne godt ha sagt: forstår at det er ferietid og alt det, men en kaffe på en liten time kunne vi vel tatt på ............ . Det hadde vært så fint å se deg. Dette er smigrende Lykke til Ja. Jeg burde ha gjort det. Jeg har nok lagt mer i det for hun er opptatt med livet sitt og tenker garantert ikke på meg. Jeg vet hvordan man burde ha gjort det, men jeg er for feig da det er lettere og ikke la noen komme inn på seg. blir som en tenåring på dette. Det er flaut når man har blitt så gammel. Jeg får bare puste med magen og se. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva er grunnen til at du sover så lite? Håper du sover nå da. For så lite søvn over så lang tid, det vil bare forsterke all overtenkingen veldig. Alt du skriver og hvordan du skriver virker litt manisk, det er noe som skurrer litt og jeg tror det er derfor mange reagerer. Kan være søvnmangelen og det kan være at ting har vert vanskelig lenge. Jeg nevner det ikke som ett angrep på deg, men fordi det vil påvirke svarene du får her. Jeg som mange andre reagerer på at du tar med å utrolig mye irrelevant informasjon. For hva har det å si at hun er alenemor, hva du tjener, markedsverdig og jeg vet ikke hva som ikke har vert baket inn i en diskusjon som egentlig handler om hvor på du skal være når det kommer til en dame du er forelsket i. Du trenger ikke å legge en strategi, du trenger ikke overtenke dette (selv om det er teit og si for du gjør det allerede), alt du trenger å gjøre er det du føler er riktig for deg. For det er meningen at hun skal like deg for den du er, er det ikke det? Da er det dumt å spille spill og late som du er mer selvsikker, rikere, sprekere eller hva det måtte være folk later som. Vær deg, men vet du hvem det er? Vet du hva du egentlig ønsker deg, foruten henne? En annen ting, er det virkelig henne du er forelsket i, eller er det ideen av hvordan hun kunne vert som kone? Ser du for deg hvor perfekt hun er på alle vis? For kjenner du henne godt nok enda til å vite at hun er riktig? Jeg tror ikke det. Jeg tror du er blendet av forelskelsen akkurat nå. Du bygger henne opp til å være perfekt omtrent, du kommer til å bli skuffet når du finner ut at hun ikke er det. Når du bygger henne så opp før dere har datet så legger du opp til at fallhøyden blir så vanvittig stor om du skjønner? Nei, det var ingen invitasjon til å snakke henne ned. Det er en invitasjon til å skulle å veie alt for og mot nå før hele eventyret har begynt en gang. Du trenger ikke å bestemme deg om du liker henne godt nok til å være med henne resten av livet nå, vi kan bare konkludere med at du liker henne godt nok til at du vil prøve å finne ut av om hun er den rette. Start med denne kaffen, hvis du vil ta kontakt nå før, så gjør det. Hvis du er usikker og vil ta det sakte så gjør det. Før du gjør noe mer eller noe annet med dette må du sove først! Så kanskje du ser ting litt klarere. Anonymkode: 6eb49...84f Jeg sover generelt dårlig i perioder. Og begynner å overtenke alt. Spesielt det siste året har kjipe livshendelser kommet flygende på rekke og rad. jeg finner folk som er flinkere en meg på ting. Dette må man gjøre selv. Det er vanskelig for jeg trodde i nesten ti år at jeg aldri kom til å føle noe for noen. jeg er unnvikende og det plager meg for man vet at man burde sende en melding. Det var en venninne og kompis som begge fikk meg til å sende når jeg snakket med de om dette. (Men det var ikke nok så jeg begynte å skrive her..) Det er henne jeg er betatt av. Nysgjerrig på og lyst til å tilbringe mer tid med. jeg har ikke tenkt på kone, kidsa noen ting, jeg vet at hun kommer som hun gjør, det var sånne små ting som hun sa, som gjorde at hun trengte forbi murene jeg har satt opp for å ikke bli såret. Jeg vil bare se om vi faktisk har kjemi, eller om vi «hadde» kjemi i den setningen vi har hvert i. Jeg vet særdeles lite om henne sånn sett, markedsverdi og alt sånn tull er egentlig kun ment for at mennesker skal være realistiske. Det er egentlig ikke noe som heter det. Folk finner hverandre i alle aldre, men man må være åpen for andre. jeg har helt klart satt henne på pidestall og tenker hun er perfekt, jeg har med meg hodet i alt dette. Jeg har tenkt på om jeg har frykt for at hva om hun var interessert også er hun ikke. Jeg kommer aldri til å snakke henne ned, hun har en plass i hjertet mitt og jeg har opplevd at det siste jeg gjør er å krangle med noen for at de forsvinner ut av verden og man aldri kan ta tilbake ordene. Kun plante blomster og angre. men så må man overbevise seg selv om at uansett hvordan det ender så har dette hvert en erfaring. takk for en konstruktiv tilbakemelding. søvnen er bra igjen. Det var mye som skjedde i hodet da man satt alene siste ferieuken og dette var bare en del av mange «problemer» man kvernet på.
Valentin Skrevet 1. august 2023 #62 Skrevet 1. august 2023 Bigote skrev (5 timer siden): Huff, TS. Du er virkelig din egen verste fiende her. Her må du nok gå i deg selv hvis du ikke vil fortsette å få de samme resultatene du alltid har fått. Skulle gjerne ha skrevet en lang tekst og spesifisert alt som er galt med det du skriver. Mye av konklusjonene dine er basert på liten reel erfaring med kvinner og forhold generelt. Dette er både naivt og ulogisk. Syntes det er mange gode råd i tråden her og relativt få innlegg som kan tolkes som angrep. Mitt råd ville være å aktiv gi slipp på dømmingen du har mot andre. Preferansene dine er dine egne, men om det skulle ha seg sånn at du underbevisst projiserer negative holdninger mot kvinner generelt i livet er det ikke alltid like lett å skru denne vanen av om du møter en du virkelig liker. Hvis du mener at du har et positiv forhold til kvinner generelt anbefaler jeg å lese gjennom det du selv har skrevet. + Stopp overanalyseringen. Håper du finner ut av det. Best of luck! Jeg vet det. Jeg har et dårlig syn på meg selv, er brent så jeg mistror alle helt til de beviser det motsatte. Det er både gutter og jenter, men du har rett. Jeg aner ikke hvordan jenter fungerer. Ikke noe flink til å vise hensyn alltid og noen vil sikkert kalle meg psykopat og det som er. (Har sjekket, men dette er noe som sitter igjen fra oppveksten.) Jeg ble mobbet hele oppveksten av spesielt jenter, det har satt sine spor. Og jeg er bevist på det og jobber med det. Alle er ikke slemme eller ute etter og utnytte deg. Folk flest er fine folk. Man ser bare de som roper høyest og glemmer hvor mange mennesker det er og at alle er sin egen person. Jeg er ikke et snilt menneske. Jeg prøver å være det derimot, men jeg behandler uteliggeren bedre en gjennomsnittsnordmannen. Takk. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Stemmer for at du river av plasteret og følger opp 😊 Som kvinne så ser jeg på nesten alle kvinner. Ofte for mentalt annerkjenne, ja der er det en person. Noen ganger fordi jeg tenker wow fint hår, fint skjørt! Andre ganger tenker jeg at jeg vil se ut som henne, det spørs på mitt situasjonelle humør også. Det er et spekter av ting som gjør det. Spørsmålet her er: Hva om alle andre , ikke tenker at hun er den flotteste? Vil det holde for deg at DU er den som tenker det? Føler du fort begynner å dra alle andre inn i bildet. Du kan ikke nevne at hun er alene mor uten å dra inn dine tanker om alene mødre, eller at du kunne fått ei som er yngre uten barn. Hvorfor? Hvorfor ikke bare si: Hun er en nydelig kvinne jeg vil bli bedre kjennt med. Hun har 3 barn, noe som er helt nytt for meg, da jeg først helst var ute etter å møte ei som er uten, slik som jegselv er. Men sånn går det, hun smeltet hjerte mitt. Føler du at du må overbevise oss? Overbevise deg? Eller er det bare din måte å måle kjærlighet? Sammenligne den med både det du ikke liker, som bedre enn det du kunne/skulle ha likt? Du er i en sårbar posisjon her inne, så jeg forstår litt at du føler du må kjempe litt. Jeg mener ikke å hakke på deg, sier dette for å forstå deg og hjelpe deg. Men om det føles som hakking, så føles det som hakking, å da beklager jeg for å såre deg. Anonymkode: 8a592...5a6 jeg må overbevise tilfeldige mennesker ja. Det er meg. Utsende hennes er bare en liten del, det er tankene hennes, væremåten og alt som gjør at hun vekket noe i meg. Beklager egentlig hele tråden. Jeg bruker dere alle som innspill fremfor å faktisk bruke dere som samtalepartnere. Har en litt tricky personlighetstype som jeg ikke ble bevisst på før man var litt tørr bak ørene. Jeg vil bare treffe henne igjen. Bra og dårlige ting, livet og alt sånn. Jeg bryr meg ikke. Jeg ville bare finne ut om det var gjensidig og tatt det derfra, men jeg har lite erfaring på dette. Når enkelte som visstnok skal jobbe med dette begynner som de gjør og viser hvor dårlig de er i jobben sin så gikk det inn på meg da jeg faktisk prøver. Se er denne dama så bra som jeg føler. Selv med all baggasje, jeg også har baggasje for all del. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #63 Skrevet 1. august 2023 Valentin skrev (42 minutter siden): Jeg vet det. Jeg har et dårlig syn på meg selv, er brent så jeg mistror alle helt til de beviser det motsatte. Det er både gutter og jenter, men du har rett. Jeg aner ikke hvordan jenter fungerer. Ikke noe flink til å vise hensyn alltid og noen vil sikkert kalle meg psykopat og det som er. (Har sjekket, men dette er noe som sitter igjen fra oppveksten.) Jeg ble mobbet hele oppveksten av spesielt jenter, det har satt sine spor. Og jeg er bevist på det og jobber med det. Alle er ikke slemme eller ute etter og utnytte deg. Folk flest er fine folk. Man ser bare de som roper høyest og glemmer hvor mange mennesker det er og at alle er sin egen person. Jeg er ikke et snilt menneske. Jeg prøver å være det derimot, men jeg behandler uteliggeren bedre en gjennomsnittsnordmannen. Takk. jeg må overbevise tilfeldige mennesker ja. Det er meg. Utsende hennes er bare en liten del, det er tankene hennes, væremåten og alt som gjør at hun vekket noe i meg. Beklager egentlig hele tråden. Jeg bruker dere alle som innspill fremfor å faktisk bruke dere som samtalepartnere. Har en litt tricky personlighetstype som jeg ikke ble bevisst på før man var litt tørr bak ørene. Jeg vil bare treffe henne igjen. Bra og dårlige ting, livet og alt sånn. Jeg bryr meg ikke. Jeg ville bare finne ut om det var gjensidig og tatt det derfra, men jeg har lite erfaring på dette. Når enkelte som visstnok skal jobbe med dette begynner som de gjør og viser hvor dårlig de er i jobben sin så gikk det inn på meg da jeg faktisk prøver. Se er denne dama så bra som jeg føler. Selv med all baggasje, jeg også har baggasje for all del. Du har da ingenting å beklage for, jeg må beklage for å grave så mye i deg 😅 Godt å høre at du liker henne Hvilken personlighetstype? 😮😀 Det kommer til å gå bra skal du se, får lyst å gi deg en stor støttende klem når jeg leser hva du skriver, du har opplevd så mye vondt. Anonymkode: 8a592...5a6
exictence Skrevet 1. august 2023 #64 Skrevet 1. august 2023 (endret) Valentin skrev (1 time siden): Jeg er ikke et snilt menneske. Jeg prøver å være det derimot, Hvordan er du ikke et snilt menneske, og hvordan prøver du å være det? Endret 1. august 2023 av exictence
Valentin Skrevet 1. august 2023 #65 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du har da ingenting å beklage for, jeg må beklage for å grave så mye i deg 😅 Godt å høre at du liker henne Hvilken personlighetstype? 😮😀 Det kommer til å gå bra skal du se, får lyst å gi deg en stor støttende klem når jeg leser hva du skriver, du har opplevd så mye vondt. Anonymkode: 8a592...5a6 INTP. Logiker av rang. Det er typisk mange menn, og vi sliter med følelser da det strider mot rasjonalitet. årsaken til at jeg «snakker ned» er fordi vi mennesker er alle unike på våre felt. exictence skrev (7 timer siden): Hvordan er du ikke et snilt menneske, og hvordan prøver du å være det? Jeg generelt bryr meg ikke om andre med unntak av familie og de jeg liker. jeg passer på min familier.
exictence Skrevet 1. august 2023 #66 Skrevet 1. august 2023 Valentin skrev (11 minutter siden): Jeg generelt bryr meg ikke om andre med unntak av familie og de jeg liker. jeg passer på min familier. At du ikke bryr deg om andre mennesker, vl ikke si at du ikke er snill. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #67 Skrevet 2. august 2023 Valentin skrev (10 timer siden): INTP. Logiker av rang. Det er typisk mange menn, og vi sliter med følelser da det strider mot rasjonalitet. Fin personlighet 😊 Men ser strevet med følelsene. Anonymkode: 8a592...5a6
Valentin Skrevet 2. august 2023 #68 Skrevet 2. august 2023 exictence skrev (13 timer siden): At du ikke bryr deg om andre mennesker, vl ikke si at du ikke er snill. Alle kaller meg snill. Det betyr ikke at jeg er det. Snill er noe man kan velge og være. jeg var så dum at jeg sendte en melding til henne i går kveld så ja. Jeg har nok lagt mer i det og burde bare droppe hele greia.. ta det som en erfaring og ikke gi opp håpet om å finne den rette.. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fin personlighet 😊 Men ser strevet med følelsene. Anonymkode: 8a592...5a6 jeg har en bra personlighet, eller jeg står opp for meg selv. Noen kaller meg idiot, noen kaller meg helt. Sånn er det med alle. Jeg har nok overtenkt dette og burde bare glemme alt. Jeg er for mye rot på dette til at det noen gang ville funket. Jeg sendte en melding og hun så den ikke engang. Jeg er så redd for hjertet mitt 1
hocane Skrevet 2. august 2023 #69 Skrevet 2. august 2023 Avanserte sex roboter vil komme om noen få år som vil revolusjonere samfunnet.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #70 Skrevet 2. august 2023 Valentin skrev (50 minutter siden): Alle kaller meg snill. Det betyr ikke at jeg er det. Snill er noe man kan velge og være. jeg var så dum at jeg sendte en melding til henne i går kveld så ja. Jeg har nok lagt mer i det og burde bare droppe hele greia.. ta det som en erfaring og ikke gi opp håpet om å finne den rette.. jeg har en bra personlighet, eller jeg står opp for meg selv. Noen kaller meg idiot, noen kaller meg helt. Sånn er det med alle. Jeg har nok overtenkt dette og burde bare glemme alt. Jeg er for mye rot på dette til at det noen gang ville funket. Jeg sendte en melding og hun så den ikke engang. Jeg er så redd for hjertet mitt Noen sa til meg en gang at vi ikke trenger å definere oss selv i visse følelser eller handlinger, mønster i oppførsel om vi ikke lenger ønsker det. Som at jeg kanskje tenker at jeg ikke kan danse offentlig, det er noe andre kvinner gjør foreksempel, men hvorfor? Om jeg vil danse, hvorfor skal jeg ikke kunne? Det er lite å gjøre med et knust hjerte annet enn å la det få tid til å gro igjen. Men den tanken din om at du er for mye rot, du ikke vil kunne, de tankene er de gode for deg å ha? Vet du tenker det er realistisk utifra tidligere oppførsel, men er det realistisk for fremtiden? Jeg tror ikke du er rot, å jeg tror det er håp for deg. Men at du tenker degselv ned. Ser du sier du er håpefull i å møte noen andre Kanskje vil hun svare, uansett så syns jeg du er modig som tok en sjangse å sendt den meldingen, det er godt gjort Anonymkode: 8a592...5a6
Valentin Skrevet 2. august 2023 #72 Skrevet 2. august 2023 hocane skrev (4 timer siden): Avanserte sex roboter vil komme om noen få år som vil revolusjonere samfunnet. Helt korrekt. Menneske liker seg alene egentlig og med en robot så er man fackd. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noen sa til meg en gang at vi ikke trenger å definere oss selv i visse følelser eller handlinger, mønster i oppførsel om vi ikke lenger ønsker det. Som at jeg kanskje tenker at jeg ikke kan danse offentlig, det er noe andre kvinner gjør foreksempel, men hvorfor? Om jeg vil danse, hvorfor skal jeg ikke kunne? Det er lite å gjøre med et knust hjerte annet enn å la det få tid til å gro igjen. Men den tanken din om at du er for mye rot, du ikke vil kunne, de tankene er de gode for deg å ha? Vet du tenker det er realistisk utifra tidligere oppførsel, men er det realistisk for fremtiden? Jeg tror ikke du er rot, å jeg tror det er håp for deg. Men at du tenker degselv ned. Ser du sier du er håpefull i å møte noen andre Kanskje vil hun svare, uansett så syns jeg du er modig som tok en sjangse å sendt den meldingen, det er godt gjort Anonymkode: 8a592...5a6 det var ikke sjanse men dumdristig impulsiv handling. Hun har stadig vekk hvert på og jeg tenker at hun skriver med flørten sin og her sitter jeg å er dum. Selvsagt er det feil antagelig. Men tankene er der. Jeg prøver å ikke tenke så mye på dette i dag. Jeg får bare be til Gud, og håpe på det beste men forberede på på det verste. Lurven skrev (3 timer siden): 33 år er ingen evighet Alt er relativt. Alle sier en dag så møter man den rette osv. men man begynner og bli for gammel til at det er greit å være så håpløs på dette.
cisco1 Skrevet 2. august 2023 #73 Skrevet 2. august 2023 hocane skrev (4 timer siden): Avanserte sex roboter vil komme om noen få år som vil revolusjonere samfunnet. Morsom du.
Ebbeliten Skrevet 2. august 2023 #74 Skrevet 2. august 2023 Er du nevrodivergent? Du virkelig overanalytisk og overtenkende. Muligens ville du hatt godt av terapi og coaching ift sosiale relasjoner. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #75 Skrevet 2. august 2023 8 minutter siden, Ebbeliten said: Er du nevrodivergent? Du virkelig overanalytisk og overtenkende. Muligens ville du hatt godt av terapi og coaching ift sosiale relasjoner. Absolutt. Anonymkode: cc17e...604
Gjest Lurven Skrevet 3. august 2023 #76 Skrevet 3. august 2023 Valentin skrev (11 timer siden): Helt korrekt. Menneske liker seg alene egentlig og med en robot så er man fackd. det var ikke sjanse men dumdristig impulsiv handling. Hun har stadig vekk hvert på og jeg tenker at hun skriver med flørten sin og her sitter jeg å er dum. Selvsagt er det feil antagelig. Men tankene er der. Jeg prøver å ikke tenke så mye på dette i dag. Jeg får bare be til Gud, og håpe på det beste men forberede på på det verste. Alt er relativt. Alle sier en dag så møter man den rette osv. men man begynner og bli for gammel til at det er greit å være så håpløs på dette. Da blir det en selvoppfyllende profeti. Kjenner folk som ikke har fått seg dame før de var over 40
Bigote Skrevet 3. august 2023 #77 Skrevet 3. august 2023 17 hours ago, Valentin said: jeg var så dum at jeg sendte en melding til henne i går kveld så ja. Herlig! Nå har du i hvertfall stilt opp for den du liker og vist henne at du virkelig ønsker å treffe henne. Uavhengig om svaret er ja eller nei kan du ta med deg dette videre, gi deg selv en velfortjent klapp på skulderen og vite at i essensen av det du gjorde ligger nøkkelen til å finne kjærligheten for de aller fleste av oss. Å ta en risk ved å være sårbar er virkelig ikke noe som trenger å være negativt selv om det kan gjøre vondt noen ganger.. Det at du tviler på deg selv og føler på desperasjon er virkelig noe du må jobbe med. Det er faktisk ikke slik at dette vil forsvinne av seg selv om du skulle få det du ønsker. Bagasje rundt usikkerhet har ødelagt mange forhold gjennom tidene. Psykolog, coach eller meditasjon.. Det finnes mange verktøy som kan hjelpe deg rundt tankene dine. Alle mennesker styres av følelser selv om det finnes en balanse med rasjonalitet. Balansegangen varierer fra person til person. Slik jeg tolker deg ut i fra det du skriver er virkelig du en av de mer følsomme uten at det er noe galt i det. Det at du har laget denen tråden er en manifestasjon rundt dette så slutt å kjøp alt som dukker opp i hodet ditt pga. følelsene du har rundt denne kvinnen. Selv om disse følelsene får deg til å tro at dette er den eneste for deg, og alt håp er ute om hun skal avvise deg. At andre kvinner du har sett er ditten og datten osv.. Det finnes flotte kvinner overalt, og den dagen du har lært deg selv å åpne øynene dine for det vil du nok være helt enig med meg. Hilsen en som tilbrakte deler av tyveårene i desperasjon, hjertesorg og ulykkelige forelskelser der jeg trodde kjærligheten var min eneste vei til lykke. Nå er jeg et punkt i livet hvor har delt fine stunder og relasjoner med flotte kvinner, men likevel ikke er på utkikk etter forhold. Dette ville jeg aldri trodd for seks år siden 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå