Gå til innhold

Er Barbie-filmen egentlig så woke da? Kvinner ser den pga. Ryan Gosling er med, ikke pga. feministbudskapet.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Polyester skrev (5 minutter siden):

Nei jeg gjør ikke akkurat det samme. Hvis ikke du skjer forskjellen må du våkne.

Jo ,det gjør du. Du ser tydeligvis ned på andre. Og du tok også feil.

Anonymkode: c5051...f37

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kvinne 30 her. Jeg ville se den fordi den virket nostalgisk, så morsom ut, likte estetikken og Margot Robbie. Så den, og likte den ikke. Tror jeg kanskje lo én gang i løpet av hele filmen. Syns den var ganske kjedelig, og hadde litt lite handling. Altfor woke for min smak også. Jeg hadde likt filmen bedre om Barbie hadde kommet til den virkelige verden, og på en måte slitt med å komme seg tilbake igjen. Mye morsomme greier man kunne fått ut av det. Syns Barbie var veeeldig lite i den virkelige verden, der det var mye potensiale for humor. 

Anonymkode: fc4cc...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jo ,det gjør du. Du ser tydeligvis ned på andre. Og du tok også feil.

Jeg ser ned på pickmes ja. De hater kvinner, hvorfor skulle jeg ikke sett ned på de?

Det jeg ikke gjør, er å prøve å distansere meg fra kjønnet mitt fordi jeg ser ned på og generaliserer alle kvinner.

Get it right 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så du kjenner mange kvinner som løper og ser på Barbie på grunn av Ryan Gosling.

Interessant.... 

Anonymkode: 2bd51...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Polyester skrev (8 minutter siden):

Jeg ser ned på pickmes ja. De hater kvinner, hvorfor skulle jeg ikke sett ned på de?

Det jeg ikke gjør, er å prøve å distansere meg fra kjønnet mitt fordi jeg ser ned på og generaliserer alle kvinner.

Get it right 

Jeg elsker kvinner 🥰 

Ok dette blir jo litt ironisk. Den eneste grunnen til at jeg gidder å fortsette å svare og forsvare meg,er fordi jeg blir kalt mann og pick me i tråden. Så distansere meg fra kjønnet mitt gjør jeg ihvertfall ikke. Du trenger rett og slett å forstå at kvinner er forskjellige. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg elsker kvinner 🥰 

Ok dette blir jo litt ironisk. Den eneste grunnen til at jeg gidder å fortsette å svare og forsvare meg,er fordi jeg blir kalt mann og pick me i tråden. Så distansere meg fra kjønnet mitt gjør jeg ihvertfall ikke. Du trenger rett og slett å forstå at kvinner er forskjellige. 

Det trenger du også å forstå. Ikke alle bortsett fra deg er kvinner som liker sminke og kjendisslarv.

Edit: Å like sminke og kjendissladder gjør ikke noen mindre verdt enn andre kvinner (eller menn). Det er ikke noe galt i å ha overfladiske interesser.

Endret av Polyester
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Polyester skrev (8 minutter siden):

Det trenger du også å forstå. Ikke alle bortsett fra deg er kvinner som liker sminke og kjendisslarv.

Det vet jeg allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Polyester skrev (15 timer siden):

Pick me, choose me!

Det du og enkelte andre her holder på med er jo like faens idiotisk. Tenk at voksne kvinner latterliggjør andre kvinner for at de foretrekker Lego fremfor Barbie. 

Anonymkode: 2c053...f97

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Polyester skrev (1 time siden):

Nei jeg gjør ikke akkurat det samme. Hvis ikke du skjer forskjellen må du våkne.

Jo, du gjør akkurat det samme. En dårlig feminist er du. Fysj.

Anonymkode: 2c053...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men du gjør jo akkurat det samme selv ved å kalle kvinner for pick me,ved at du tydeligvis tenker at de har mandige interesser. Hvis du er feminist som du sier, så står du for og aksepterer at kvinner er forskjellige og har forskjellige interesser. Hva en pick me er ligger i ordet, late som at du er interessert i ting som er typisk for menn for at de skal velge deg. Det er ikke jeg interessert i i det hele tatt. Jeg liker fisking,det anses som en "mandig interesse" , men det har faktisk ingenting med hva menn eller kvinner skulle mene om det å gjøre, det er rett og slett en interesse og hobby. Da jeg var barn lekte jeg at jeg var pirat. 

Problemet er ikke at de har mandige interesser, men at de hele tiden må trykke ned andre jenter ved å påpeke at deres interesser er bedre.

Anonymkode: 102a5...2dc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Problemet er ikke at de har mandige interesser, men at de hele tiden må trykke ned andre jenter ved å påpeke at deres interesser er bedre.

Neida , det er bare forbudt å nevne at man ikke har de samme interessene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg forstår ikke hvorfor Polyester orker å svare på meldingene dine. Du forstår jo ikke tydeligvis, dette flyr over hodet på deg. Og ja, det er litt pinlig at en kvinne i 2023 ordlegger seg som du gjør. 

Anonymkode: 55aaf...8cf

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
On 7/28/2023 at 2:25 PM, AnonymBruker said:

Og vi som ikke lekte med Barbie, har null interesse av å se den. Drittlei av reklame av denne filmen.

Hvorfor det, egentlig? Mannen min likte filmen godt selv om han aldri har lekt med Barbie. Filmen har mange referanser til andre ting som ikke er Barbierelatert. 

Jeg har hvertfall hatt glede av flere Marvelfilmer selv om jeg ikke lekte med "actionfigurer" som liten. Veldig glad for at interessene mine som barn ikke er styrende for hvilke filmer jeg liker å se. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du skjønner vel at det ikke er ett problem å ha forskjellige interesser? Eller å nevne det? Problemet er måten det blir sagt på.

Når du alltid må fremme dine egne interesser ved å putte ned «typisk jenteting» i samme setning. Når du sier «Jeg liker vertfall ikke *stereotypisk jenteinteresse*, liker bare *stereotypisk manneinteresse* jeg, ikke slik som andre jenter!», så fremmer du stereotypen om at nesten alle jenter er karikaturer.

Helt vanlig å ha forskjellige interesser, er måten du sier det på som er problemet.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg forstår ikke hvorfor Polyester orker å svare på meldingene dine. Du forstår jo ikke tydeligvis, dette flyr over hodet på deg. Og ja, det er litt pinlig at en kvinne i 2023 ordlegger seg som du gjør. 

Anonymkode: 55aaf...8cf

Brukeren valgt å sitere innlegget der jeg skrev at jeg lekte med lego og actionfigurer som barn ,ved å kalle meg pick me. Det er også ganske pinlig faktisk, fordi det henger ikke på greip i det hele tatt. Å være en pick me som barn? Barn leker med det de interesserer seg for. Ikke påstå at flertallet som har sett Barbie på kino nå ikke er kvinner. Flere skriver "flere kvinner enn menn ser filmen fordi vi lekte med Barbie som liten" , jeg og noen andre skriver at vi ikke lekte med Barbie "du er en jævla pick me". 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Polyester skrev (21 timer siden):

Edit: Å like sminke og kjendissladder gjør ikke noen mindre verdt enn andre kvinner (eller menn). Det er ikke noe galt i å ha overfladiske interesser.

Jeg har ikke skrevet NOE STED at de er mindre verdt enn andre. Dette er en vrangforestilling oppi ditt eget hode. Du derimot ser ned på andre ved å kalle dem pick me utifra interesser. Hva faen er det du er så sår for? Drit og dra!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er kvinne og lekte ikke med barbie. Fikk et par dukker i julegave jeg skamklipte og la i en skuff. Ville alikevel se barbiefilmen da traileren så gøy ut, og jeg liker margot Robbie.

Anonymkode: dcb58...fe4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke skrevet NOE STED at de er mindre verdt enn andre. Dette er en vrangforestilling oppi ditt eget hode. Du derimot ser ned på andre ved å kalle dem pick me utifra interesser. Hva faen er det du er så sår for? Drit og dra!

Jeg måtte gå tilbake for å sjekke, for jeg skjønte ikke hvorfor du ble angrepet sånn, og jeg syns fortsatt det er urettferdig. Du har bare sagt hva du liker og ikke liker, og blitt latterliggjort for det. Bare ignorer disse folka.

Anonymkode: 3c298...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ryan Gosling, hvem er det? Jeg vet at det er en skuespiller og jeg vet jeg har sett han i ande ting men jeg greier ikke å huske hva selv om jeg prøver. Det er ikke en skuespiller jeg finner interessant rett og slett.

Margot Robbie derimot er helt rå. Hun var nydelig i Babylon og alle som har sett Wolf of Wall Street husker vel opptredenen hennes der.

Regisøren er også et godt argument for å se filmen for meg som elsker film.

Jeg lekte aldri med Barbie heller, det hadde vi rett og slett ikke råd til så Barbie var en av de mange tinga jeg bare antok ikke var for meg.

Nsom voksen setter jeg pris på hvor ikonisk Barbie er. Hun eide sitt eget liv helt og fullt i en tid der det ikke var noe de fleste små ungpiker ble opdratt til å tro var mulig. Kvinner kan være hvem de vil de også, mannen kan være tilbehøret eller en add on, kvinna kan ha hovedrollen. Hele budskapet til Barbie var at jenter skulle drømme og se muligheter.

Anonymkode: 85247...94f

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg måtte gå tilbake for å sjekke, for jeg skjønte ikke hvorfor du ble angrepet sånn, og jeg syns fortsatt det er urettferdig. Du har bare sagt hva du liker og ikke liker, og blitt latterliggjort for det. Bare ignorer disse folka.

Anonymkode: 3c298...6f2

Ja. Takk! Skrev egentlig bare at jeg var lei av Barbie reklamen og at flere ikke kommer til å se den. Kjenner flere som sier det samme, men jeg snakker selvsagt ikke for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...