Polyester Skrevet 30. juli 2023 #61 Del Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 28.7.2023 den 14.33): Kvinne. Lekte med action figurer og Lego. Anonymkode: c5051...f37 Pick me, choose me! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 30. juli 2023 #62 Del Skrevet 30. juli 2023 Skal på kino om en halvtime og tror det blir denne. Liker Greta Gerwig og hennes tidligere verker. Hun har gode referanser og jeg er selv feminist så derfor ønsker jeg å se den, er spent på hvilken historie som vil bli fortalt mellom linjene her. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DeLorean Skrevet 30. juli 2023 #63 Del Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sikker på at du siterer riktig bruker? Jeg er jo enig i at han var veldig god i denne filmen. Poenget var ikke at han skulle være så kjekk, syns det er litt teit at folk er skuffet fordi de ikke syns han var kjekk nok for rollen😆 Anonymkode: 55aaf...8cf Beklager, jeg siterte feil person! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sløyfe Skrevet 30. juli 2023 #64 Del Skrevet 30. juli 2023 jeg anbefaler den ikke. var ikke noe bra 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #65 Del Skrevet 30. juli 2023 On 7/28/2023 at 12:50 PM, AnonymBruker said: Jeg synes det er litt ironisk at denne filmen skal være så woke, men alle kvinnene jeg kjenner vil bare se den fordi Ryan Gosling er med. Anonymkode: 2ac2e...900 Hvis man vil se kjekke menn går man jo heller på Oppenheimer. Cillian Murphy, Robert Downey jr og Matt Damon liksom. Til og med Trond Fausa Aurvåg er jo mer macho enn Ryan Gosling, i hvert fall ut fra klippene jeg har sett fra Barbie 😅 Anonymkode: 92512...3df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #66 Del Skrevet 30. juli 2023 Uh har du sett Ryan Gosling med platina blondt hår? Vi ser den ikke pga han lol Anonymkode: c2305...24b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #67 Del Skrevet 30. juli 2023 Jeg så den fordi jeg hørte så delte meninger om den. Hørte masse snakk om "woke", samtidig som mange, spesielt mine mannlige venner, elsket den. Også har jeg hatt utrolig lyst på kinopopcorn lenge, så da hadde jeg en grunn til å dra. Anonymkode: 80848...503 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #68 Del Skrevet 30. juli 2023 4 hours ago, Polyester said: Pick me, choose me! Altså det blir for tåpelig å skulle si at alle som ikke har samme smak som deg er en pick meg girl. Jeg er gift og har barn og kunne ikke brydd meg mindre om hva tilfeldige menn synes om meg, men jeg liker heller ikke typiske jentefilmer og har null interessere av å se Barbie filmen (kanskje jeg til og med hadde likt den, hva vet jeg). Jeg så veldig opp til storebror da jeg var liten og likte derfor typiske gutteting. Jeg er ellers opptatt av å være feminin og elegant, så ikke noe galt med det, jeg er til og med hjemme og tar meg av mann, hus og barn, så Barbie hadde nok ikke likt meg heller Anonymkode: e8065...418 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 30. juli 2023 #69 Del Skrevet 30. juli 2023 (endret) Jeg skal se den og det bare fordi jeg synes den ser underholdende ut. Det argumentet holder lenge for meg. Endret 30. juli 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #70 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 28.7.2023 den 14.43): Virkelig ikke, har ser ut som en karikatur Anonymkode: c048d...4ab Det viser bare at han gjør en god rolleprestasjon som Ken hvor han SKAL se ut som en karikatur. Har du sett ham i Half Nelson og The Notebook feks? Da ville du nok tenkt annerledes. Anonymkode: d083e...041 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #71 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 28.7.2023 den 15.04): Jeg lekte masse med Barbie som barn,men kunne aldri tenke meg å se den filmen. Jeg gleder meg til Dune kommer på kino! Elsker action og sci fi. Hater typisk "jente" filmer med romantikk og drama🤮 Anonymkode: 80d76...6ba Enig! Dune og A Ballad of Songbirds and Snakes 🤩 Anonymkode: 2fd93...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #72 Del Skrevet 31. juli 2023 Skjer med at noen kvinner bruker denne tråden til å hevde seg og si at de misliker jenteting? Er dere tilbakestående? Det handler om en film. Hold den dårlige selvfølelsen og konpenseringen deres unna. Anonymkode: 648a8...ac7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #73 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Enig! Dune og A Ballad of Songbirds and Snakes 🤩 Anonymkode: 2fd93...2d7 A ballad og songbirds and snakes er vel definert som YA? Som ofte blir sett på som typisk jenteting Anonymkode: 102a5...2dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #74 Del Skrevet 31. juli 2023 Polyester skrev (11 timer siden): Pick me, choose me! Æsj!! kutt ut . Jeg er ikke interessert i menn engang. Jeg hadde og har andre interesser fordi jeg ikke er feminin. Tror ikke folk på at det finnes kvinner som ikke lekte med Barbie og dukker når de var små? At det finnes kvinner som interesserer seg for andre ting enn sminke og kjendisslarv ? Anonymkode: c5051...f37 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #75 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Altså det blir for tåpelig å skulle si at alle som ikke har samme smak som deg er en pick meg girl. Jeg er gift og har barn og kunne ikke brydd meg mindre om hva tilfeldige menn synes om meg, men jeg liker heller ikke typiske jentefilmer og har null interessere av å se Barbie filmen (kanskje jeg til og med hadde likt den, hva vet jeg). Jeg så veldig opp til storebror da jeg var liten og likte derfor typiske gutteting. Jeg er ellers opptatt av å være feminin og elegant, så ikke noe galt med det, jeg er til og med hjemme og tar meg av mann, hus og barn, så Barbie hadde nok ikke likt meg heller Anonymkode: e8065...418 Det var heller ikke mange helter og forbilder for jenter som ikke likte de typiske "jentelekene" da jeg vokste opp. Så derfor ble det flere gutter som ble forbilder,de hadde lov til å være ville og utagerende. Som jente måtte man skjerpe seg. Anonymkode: c5051...f37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #76 Del Skrevet 31. juli 2023 12 hours ago, Polyester said: Pick me, choose me! 12 hours ago, Polyester said: Skal på kino om en halvtime og tror det blir denne. Liker Greta Gerwig og hennes tidligere verker. Hun har gode referanser og jeg er selv feminist så derfor ønsker jeg å se den, er spent på hvilken historie som vil bli fortalt mellom linjene her. Så hvorfor rakker du ned på kvinner som lekte med Lego og action-figurer som barn? Anonymkode: ef073...423 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 31. juli 2023 #77 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Altså det blir for tåpelig å skulle si at alle som ikke har samme smak som deg er en pick meg girl. Jeg er gift og har barn og kunne ikke brydd meg mindre om hva tilfeldige menn synes om meg, men jeg liker heller ikke typiske jentefilmer og har null interessere av å se Barbie filmen (kanskje jeg til og med hadde likt den, hva vet jeg). Jeg så veldig opp til storebror da jeg var liten og likte derfor typiske gutteting. Jeg er ellers opptatt av å være feminin og elegant, så ikke noe galt med det, jeg er til og med hjemme og tar meg av mann, hus og barn, så Barbie hadde nok ikke likt meg heller Anonymkode: e8065...418 Man velger ikke å gå "jeg er ikke som andre jenter"-ruta fordi man ønsker å tiltrekke seg en mann eller tenker på hva menn tenker om deg, men for å være mer tiltalende for alle menn i en mannsdominert verden. For å være mer på innsiden med menn og for å distansere seg fra kvinner. Selv kvinner vurderer kvinner som ikke bra nok som de er. Det er god gammeldags internalisert misogyni. Jeg sier ikke at du er sånn, men det er pick me-tropen. AnonymBruker skrev (1 time siden): Så hvorfor rakker du ned på kvinner som lekte med Lego og action-figurer som barn? Anonymkode: ef073...423 Fordi når man er pick me viser man tydelig at man ser ned på andre kvinner. Må sparke litt tilbake. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 31. juli 2023 #78 Del Skrevet 31. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Æsj!! kutt ut . Jeg er ikke interessert i menn engang. Jeg hadde og har andre interesser fordi jeg ikke er feminin. Tror ikke folk på at det finnes kvinner som ikke lekte med Barbie og dukker når de var små? At det finnes kvinner som interesserer seg for andre ting enn sminke og kjendisslarv ? Anonymkode: c5051...f37 Det har ingenting med menn å gjøre, men kvinnerollen i en verden hvor kvinner kommer på andreplass. Det er måten du sa det på og her sier du det igjen. Du snakker nedlatende om det du tror er typisk for eller er en typisk kvinne. Når du velger å si "det finnes andre ting enn sminke og kjendisslarv ? " så reduserer du kvinner ned til en dum, uinteressant og overfladisk stereotype som du snakker nedlatende om og du prøver å distansere seg fra det å være kvinne fordi det i dine øyne ikke er godt nok. Du er så sykt en pick me, kanskje du burde undersøke hvorfor. Endret 31. juli 2023 av Polyester 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #79 Del Skrevet 31. juli 2023 Polyester skrev (27 minutter siden): Det har ingenting med menn å gjøre, men kvinnerollen i en verden hvor kvinner kommer på andreplass. Det er måten du sa det på og her sier du det igjen. Du snakker nedlatende om det du tror er typisk for eller er en typisk kvinne. Når du velger å si "det finnes andre ting enn sminke og kjendisslarv ? " så reduserer du kvinner ned til en dum, uinteressant og overfladisk stereotype som du snakker nedlatende om og du prøver å distansere seg fra det å være kvinne fordi det i dine øyne ikke er godt nok. Du er så sykt en pick me, kanskje du burde undersøke hvorfor. Men du gjør jo akkurat det samme selv ved å kalle kvinner for pick me,ved at du tydeligvis tenker at de har mandige interesser. Hvis du er feminist som du sier, så står du for og aksepterer at kvinner er forskjellige og har forskjellige interesser. Hva en pick me er ligger i ordet, late som at du er interessert i ting som er typisk for menn for at de skal velge deg. Det er ikke jeg interessert i i det hele tatt. Jeg liker fisking,det anses som en "mandig interesse" , men det har faktisk ingenting med hva menn eller kvinner skulle mene om det å gjøre, det er rett og slett en interesse og hobby. Da jeg var barn lekte jeg at jeg var pirat. Anonymkode: c5051...f37 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 31. juli 2023 #80 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men du gjør jo akkurat det samme selv ved å kalle kvinner for pick me,ved at du tydeligvis tenker at de har mandige interesser. Hvis du er feminist som du sier, så står du for og aksepterer at kvinner er forskjellige og har forskjellige interesser. Hva en pick me er ligger i ordet, late som at du er interessert i ting som er typisk for menn for at de skal velge deg. Det er ikke jeg interessert i i det hele tatt. Jeg liker fisking,det anses som en "mandig interesse" , men det har faktisk ingenting med hva menn eller kvinner skulle mene om det å gjøre, det er rett og slett en interesse og hobby. Da jeg var barn lekte jeg at jeg var pirat. Anonymkode: c5051...f37 Nei jeg gjør ikke akkurat det samme. Hvis ikke du skjer forskjellen må du våkne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå