Gå til innhold

Er Barbie-filmen egentlig så woke da? Kvinner ser den pga. Ryan Gosling er med, ikke pga. feministbudskapet.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Seriøst? Du tror at alle jenter har interesse for Barbie bare fordi du hadde det? Hvor dum og trangsynt går det an å bli? Alle jenter og kvinner har ikke samme interesser skjønner du. 🙄

Anonymkode: c5051...f37

Det er greit nok. Men når du skriver at du lekte med actionfigurer avslører du deg selv. 😂

Anonymkode: 5a959...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 minutter siden, Laraa said:

Jeg har en venn som er kinovert og jobber med å sende filmene som går på kino. Han har ganske god oversikt over hvem som kommer dit. Han sier at de fleste som ser Barbie er kvinner som har lekt med Barbie som barn som er der for å se filmen på kino nå som voksne. Ikke så mange barn og enda færre menn 

Filmen er ikke laget verken for menn eller for barn, så at det er en overvekt av kvinner på kino kan neppe komme som en overraskelse.

Anonymkode: 3c298...6f2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er greit nok. Men når du skriver at du lekte med actionfigurer avslører du deg selv. 😂

Og actionfigurer er strengt tatt barbiedukker det også.

Anonymkode: 3c298...6f2

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Avslører at jeg er maskulin, ja. Men jeg er fortsatt kvinne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

så rare kvinner du kjenner da, jeg vet ikke om en eneste kvinne som synes han er noe hot.

Anonymkode: 2fd93...2d7

Virkelig ikke, har ser ut som en karikatur :fnise:

Anonymkode: c048d...4ab

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Avslører at jeg er maskulin, ja. Men jeg er fortsatt kvinne. 

Du trenger jo ikke være spesielt maskulin for å ikke leke med Barbie som liten. Jeg vet om flere jenter som ikke likte å leke med Barbie fordi de var mer opptatt av My Little Pony.
Jeg elsket Barbie, men likte også Lego, bilkort, dataspill og mer "guttete" ting. Etter at jeg hadde lest jentebladene mine, lånte jeg storebrors Tarzan- og Fantometblader og leste dem med stor interesse. Barn er barn og leker med det de har lyst til. Ingen grunn til å putte dem i bås etter hvor feminine eller maskuline de er.

Anonymkode: e75a4...8b4

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du trenger jo ikke være spesielt maskulin for å ikke leke med Barbie som liten. Jeg vet om flere jenter som ikke likte å leke med Barbie fordi de var mer opptatt av My Little Pony.
Jeg elsket Barbie, men likte også Lego, bilkort, dataspill og mer "guttete" ting. Etter at jeg hadde lest jentebladene mine, lånte jeg storebrors Tarzan- og Fantometblader og leste dem med stor interesse. Barn er barn og leker med det de har lyst til. Ingen grunn til å putte dem i bås etter hvor feminine eller maskuline de er.

Anonymkode: e75a4...8b4

Enig. Er derfor det er provoserende når folk tenker så stereotypisk. Selv om det ikke er tvil om at flere jenter enn gutter leker med og lekte med Barbie som barn. Jeg skrev at jeg er maskulin fordi jeg er det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lekte masse med Barbie som barn,men kunne aldri tenke meg å se den filmen. Jeg gleder meg til Dune kommer på kino! Elsker action og sci fi. Hater typisk "jente" filmer med romantikk og drama🤮

Anonymkode: 80d76...6ba

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

så rare kvinner du kjenner da, jeg vet ikke om en eneste kvinne som synes han er noe hot.

samme her. ingen jeg kjenner som vil se filmen på grunn av at han er med, og ingen som synes at han er spesielt attraktiv

Anonymkode: 102a5...2dc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg lekte med både barbie, biler og actionfigurer som barn. 

Anonymkode: 102a5...2dc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lekte masse med Barbie som barn,men kunne aldri tenke meg å se den filmen. Jeg gleder meg til Dune kommer på kino! Elsker action og sci fi. Hater typisk "jente" filmer med romantikk og drama🤮

Anonymkode: 80d76...6ba

Det er det lite av i denne filmen. Jeg er sikker på du vil elske den hvis du bare ser den! ❤️

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se den fordi den ser morsom ut, lekte ikke mye med Barbiedukker som liten, men har hørt at filmen er verdt å se, gleder meg. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lekte med Barbie, Fantomet, Turtles og Lego og har elsket Ryan Gosling i 25 år. Jeg skal se den i hovedsak fordi jeg også er feminist og liker budskapet 😊 

Anonymkode: 1556e...c0e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

jeg lekte med star wars figurer - usikker på om jeg kommer til å se barbie

Anonymkode: 7836e...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lekte litt med barbie og G.I Joe (de var kjærester), men foretrekker action, thrillere og superheltfilmer som voksen. 

Skal se filmen fordi den virker skarp, kvikk og nostalgisk. 

Anonymkode: c9f83...172

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir da fullstendig faen i om den er ''woke'' eller ikke. Den ser morsom ut, så jeg skal nok se den når den blir tilgjengelig på en strømmetjeneste. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er feminist og kaller stolt woke. Er glad for at det stadig kommer flere og flere filmer med vårt livssyn, så derfor støtter jeg filmen og vil se det. Prøver å se det aller meste at film som er laget av kvinner, eller har kvinnelige hovedroller.

Anonymkode: b7dd4...7a1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Synes tvert imot at det var et underlig valg til å spille Ken. Men skal se filmen, kanskje jeg tar feil. 

Anonymkode: b5aba...041

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...