Gå til innhold

Passer Barbie-filmen til 6-åringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hatet filmen. Den var så kjedelig og teit. 
Absolutt ikke noe for en 6-åring

Anonymkode: 25598...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Filmen er meningsløs for en 6-åring. For det første så skjønner hun vel ikke nok engelsk til å forstå dialogen, og er vel for ung til å klare å lese rask undertekst. Og ellers er dette en samfunnssatire som vil gå over hodene på alle under 10 år. (Og mange voksne som den over)

Anonymkode: 26c39...bc3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg så den med min 16 åring i går vi lo og koste oss. Men var mange barn den "fløy over hodet på" i salen. Som flere nevner i tråden målgruppen er nok mer de som er modne nok til å forstå ironi kvinnerolle /mannerolle problemer ++

Var et par mødre bak oss kledd i rosa med småpiker i rosa og de var veldig urolige flere slike mødre med små døtre gikk. 

De som lo av poenger i filmen i salen var voksne menn og kvinner+ungdommer. 

Jeg syntes det var ganske kult at sønnen min på 16 ville se denne med meg 😎🤭

Den er jo en snakkis👍

Anonymkode: c692e...d6f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke en barnefilm, egentlig passer den ikke så godt for ungdom heller. Leste en anmeldelse i utenlandsk avis som sa filmen var for et voksent publikum som hadde lagt lekesakene på hyllen for mange tiår siden, og det tenker jeg stemmer ganske godt. Jeg så filmen i en ganske liten sal med et relativt ungt publikum (tipper alderssnittet var rundt 20, med unntak av en 10-15 av oss som var rundt 40 og oppover), og det var helt tydelig at mange av referansene, poengene, vitsene og det som er parodisk ikke ble forstått av majoriteten i salen. Flere steder var det kun vi godt voksen som lo, fordi man må ha levd litt for å ha referansebakgrunnen for det de spiller på. Det betyr selvfølgelig ikke at man ikke kan like filmen, men de som ikke forstår helt innholdet vil fort finne den lang og kjedelig. 

Anonymkode: 24dc5...c70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, dette er en film for tenåringer og voksne. 

Anonymkode: 78416...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...