minister-mio Skrevet 28. juli 2023 #21 Del Skrevet 28. juli 2023 Så den har 6 års aldersgrense, men er helt meningsløst å ta med barn i barneskolealder på den. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #22 Del Skrevet 28. juli 2023 Nei! Anonymkode: d3e3d...0c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 28. juli 2023 #23 Del Skrevet 28. juli 2023 Vil påstå at unge tenåringer heller ikke har helt samme gleden av filmen som voksne. Er en del poenger som går litt over hodet på en. De kan alltids se den, men en bra film er det ikke før du forstår mer enn bare det som blir sagt rett ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #24 Del Skrevet 29. juli 2023 Den er pg-13, saa barn under 13 maa ha med voksen for aa se. Vet ikke hvordan det er i Norge Anonymkode: 75a35...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #25 Del Skrevet 29. juli 2023 Tiåringen min elsket den, men hun er evnerik og snakker flytende engelsk. Noen av insinuasjonene gikk henne selvfølgelig over hodet, men hun syntes fortsatt den var spennede og morsom. Jeg elsket den også, og jeg er absolutt ikke woke. Men den er smart, satirisk, politisk, feministisk (in the best way) morsom, rørende, tankevekkende og visuelt fantastisk. Anonymkode: f423b...184 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #26 Del Skrevet 29. juli 2023 Jeg tok med seksåringen og selvom hun syntes det var gøy i begynnelsen, sa hun det ble litt mye prat. Hun forstår godt engelsk, men det var nok en del vanskelige ord og litt for stort tema. Jeg så hun kjedet seg siste halvtimen. Anonymkode: 5bf33...b98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 29. juli 2023 #27 Del Skrevet 29. juli 2023 Jeg trodde Barbie-filmen var laget for barn. Jeg har ikke sett den. Men jeg hører at voksne folk ser den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 29. juli 2023 #28 Del Skrevet 29. juli 2023 minister-mio skrev (På 28.7.2023 den 13.28): Så den har 6 års aldersgrense, men er helt meningsløst å ta med barn i barneskolealder på den. I likhet med veldig mange andre filmer. Aldersgrensene settes ut fra om filmene kan være skadelige for barn, så når den har 6 års aldersgrense, betyr det ikke at den passer perfekt for alle 6-åringer. Filmen passer neppe perfekt for alle 30-åringer heller ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 29. juli 2023 #29 Del Skrevet 29. juli 2023 ti10 skrev (1 minutt siden): I likhet med veldig mange andre filmer. Aldersgrensene settes ut fra om filmene kan være skadelige for barn, så når den har 6 års aldersgrense, betyr det ikke at den passer perfekt for alle 6-åringer. Filmen passer neppe perfekt for alle 30-åringer heller ... Nettopp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #30 Del Skrevet 29. juli 2023 Tenker vel at ingen under 10 år vil ha noe særlig glede av filmen. Anonymkode: f3b49...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #31 Del Skrevet 29. juli 2023 Min 7-åring har sett den, hun likte den ganske godt, men deler av den ble kjedelig. Hun snakker engelsk like godt som norsk (tospråklig), så hun skjønte hva som ble sagt uten at hun tok dybden. Hun likte filmen best når alt var bra i Barbieland Anonymkode: c9f52...174 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 29. juli 2023 #32 Del Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 16.26): Nja, jeg vil ikke si en 6 åring vet om døden, som i en eksistensiell krise. Anonymkode: 89eb0...2a9 Øøøh. Spørs på 6åringen. Vi er vi ofte igjennom en rekke med spørsmål om mål og mening med livet, livet etter døden, livet før eksistens etc etc etc. (på hennes initiativ 😅) Men ja. Er enig i at barbiefilmen ikke er for en 6åring, som i at den vil bli litt kjedelig ettersom de ikke får med seg handlingen når den er på engelsk og beregnet på voksne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #33 Del Skrevet 29. juli 2023 On 7/27/2023 at 8:51 AM, AnonymBruker said: Jeg var med min 7-åring(snart 8), og hun likte den veldig godt☺️ ..de skjønner selvsagt ikke hele storyen, men min tok humoren når de portretterer barbieland, forstod dette med hvem som styrer verden (det har vi snakket mye om) og koste seg med scenografien. Jeg måtte selvsagt gi noen forklaringer underveis, da de snakker engelsk. Anonymkode: 3e1a9...a0b Forbanna ego drittkjerring! Hadde jeg sittet foran deg så hadde jeg faen meg reist meg kjeftet på deg så ørene dine flagret. Hva faen gir deg rett til å ødelegge med det skravlet ditt for andre som sitter og ser filmen?! Man GJØR IKKE SÅNT. Ungen din hadde lært at verden ikke er rosa. Anonymkode: 90313...c85 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #34 Del Skrevet 29. juli 2023 Nei, den passer best for ungdom og oppover. Den fungerer første halvtimen, men så blir det kjedelig for de yngste. Se den heller når den kommer på streaming senere. Anonymkode: b0810...1dc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #35 Del Skrevet 30. juli 2023 Nei, den passer ikke for en 6 åring. De vil ikke forstå innholdet og filmen vil bli alt for langdryg. Jeg hadde med min 10 år gamle datter, hun kan noe engelsk og leser noe tekst. Men hun syns det ble kjedelig, da hun klarte å følge handlingen. I det store og det hele, en ganske spesiell film. Vet ikke helt hvem den passer til. Falt ikke i smak hos meg. Anonymkode: e2dcc...e30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 30. juli 2023 #36 Del Skrevet 30. juli 2023 Det er ikke en barnefilm. Hadde ikke tatt med barn på noen voksenfilm, er jo kjedelig for de. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #37 Del Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 8.25): Hva tror dere som har sett den? Anonymkode: 26a91...79f Det er ikke en barnefilm. Syns det er latterlig når foreldre tar barna med for å se filmen bare fordi navnet på filmen er Barbie. De vil ikke forstå filmen. Anonymkode: 1cb3a...5df 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #38 Del Skrevet 31. juli 2023 Nei, den passer ikke for 6-åringer. Anonymkode: 567fd...0e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #39 Del Skrevet 31. juli 2023 Det kommer nok an på seksåringen, men jeg vil tippe at det er flere som ikke har glede av den enn de som har glede av den. Jeg kunne tenkt meg å se den selv, men velger heller en annen film som jeg tar med min på. Ikke fordi jeg tror hun vil ta skade av det på noen måte (aldersgrensen er jo 6), men fordi jeg tror ikke hun kommer til å skjønne så mye av det. Det er morsomt med levende Barbiedukker, og filmen er jo veldig søt og rosa. Men hun aner ikke hva cellulitter er for noe, kan ikke lese så godt at hun får med seg undertekstene (den er ikke dubbet så vidt jeg vet), og to timer er litt i overkant av hva hun pleier å være motivert for. Jeg tror at hvis vi går og ser denne, så må jeg forklare hva de sier og hva folk ler av, så vi venter heller til vi kan se den hjemme, hvis dette blir en stor snakkis. Anonymkode: 667f7...569 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #40 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 16.31): Hvis man må forklare deler av en film for noen, tenker jeg de er ikke riktig publikum for å se den. Anonymkode: 89eb0...2a9 Tja, i nesten alle filmer jeg har sett, så er det ett eller annet jeg ikke forstår. Selv om jeg liker filmen. (Kanskje jeg bare er litt kort heh) Men jeg er enig i at det ikke passer seg å sitte og snakke i en kinosal. Anonymkode: 667f7...569 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå