Gå til innhold

Passer Barbie-filmen til 6-åringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Målgruppen er 40 år gamle barnløse kvinner.

Anonymkode: a3516...577

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Målgruppen er 40 år gamle barnløse kvinner.

Anonymkode: a3516...577

Takk for din mening, men det var ikke det jeg spurte om.

Anonymkode: 26a91...79f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet om to 6-åringer som så den og de koste seg.

Anonymkode: 19352...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ikke tatt med barn under 13-14 år på den. Jeg har en 10 åring som er ganske moden for alderen; men jeg syns den hadde vært for mye for henne. Den virker hyggelig og rosa på overflaten, men den er egentlig ganske dyster; den viser et samfunn mellom kvinner og menn som jeg tenker barn ikke trenger å se via en film, det er snakk om døden, om å ikke ha mening i livet, mye upassende vitser. Den er forvirrende for noen som ikke forstår konteksten i mine øyne. Jeg så den og tenkte de som hadde med seg barn på den filmen angret nok når filmen var ferdig. 

Anonymkode: 89eb0...2a9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fra nettet: https://www.filmmagasinet.no/2023/07/barbie/#:~:text=Barbie har aldersgrense 6 år,beveger seg gjennom hele livet.

Sitat

Barbie har aldersgrense 6 år, men jeg vil påstå at dette ikke er en barnefilm, men en film for et litt eldre publikum. Filmen har en tydelig satirisk undertone og et kritisk blikk på de tydelige patriarkalske samfunnsstrukturene kvinner beveger seg gjennom hele livet

På en del kinoers hjemmeside står det også:

Sitat

NB: Selv om filmen har 6 års aldersgrense er den beregnet for voksne, unge voksne og ungdom. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville tenkt at 6 år er for ungt. Som det skrives i tråden her så er det mye en seksåring ikke vil få med seg og forstå.

Anonymkode: f61fb...41d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var med min 7-åring(snart 8), og hun likte den veldig godt☺️

..de skjønner selvsagt ikke hele storyen, men min tok humoren når de portretterer barbieland, forstod dette med hvem som styrer verden (det har vi snakket mye om) og koste seg med scenografien. Jeg måtte selvsagt gi noen forklaringer underveis, da de snakker engelsk.

Anonymkode: 3e1a9...a0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

..de skjønner selvsagt ikke hele storyen, men min tok humoren når de portretterer barbieland, forstod dette med hvem som styrer verden (det har vi snakket mye om) og koste seg med scenografien. Jeg måtte selvsagt gi noen forklaringer underveis, da de snakker engelsk.

Svært irriterende at folk snakker under film.  Så du gir en grunn til at filmen ikke er for barn.

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da håper du ikke så den i en kinosal. Det er svært plagsomt med folk som prater underveis i en filmvisning. 

Anonymkode: de528...2e0

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dersom du var på kino har du, og barnet ditt, garantert ødelagt for noen andre i salen ved å prate under filmen.  

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Entiteled, både du og junior. Du kan oversette det uttrykket for henne.

Anonymkode: 3ba2f...a25

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ville ikke tatt med barn under 13-14 år på den. Jeg har en 10 åring som er ganske moden for alderen; men jeg syns den hadde vært for mye for henne. Den virker hyggelig og rosa på overflaten, men den er egentlig ganske dyster; den viser et samfunn mellom kvinner og menn som jeg tenker barn ikke trenger å se via en film, det er snakk om døden, om å ikke ha mening i livet, mye upassende vitser. Den er forvirrende for noen som ikke forstår konteksten i mine øyne. Jeg så den og tenkte de som hadde med seg barn på den filmen angret nok når filmen var ferdig. 

Man vet vel om døden før man er 13/14?

Anonymkode: b58dd...1ab

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Man sitter da ikke å snakker under filmvisningen. Snakk om å være egoistisk!!

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er glad du har fått reaksjoner i tråden, for når du har behov for å snakke med barnet for å forklare hva de sier så ødelegger du opplevelsen for andre i salen. Hadde du sittet ved siden av meg hadde jeg sagt tydelig ifra. Respektløst å ikke ta hensyn.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man vet vel om døden før man er 13/14?

Nja, jeg vil ikke si en 6 åring vet om døden, som i en eksistensiell krise. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg er glad du har fått reaksjoner i tråden, for når du har behov for å snakke med barnet for å forklare hva de sier så ødelegger du opplevelsen for andre i salen. Hadde du sittet ved siden av meg hadde jeg sagt tydelig ifra. Respektløst å ikke ta hensyn.

Hvis man må forklare deler av en film for noen, tenker jeg de er ikke riktig publikum for å se den. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den passer overhodet ikke for små barn. Det er en veldig voksen film.

Jeg så den sammen med kone og to voksne barn. Det er en feministisk film med skråblikk på mannsrolloen og kvinnerollen.  Det er en bra og morsom film for voksne, samfunnsengasjerte mennesker.

Det var små barn i salen, men de kjedet seg og begynte å skravle. De hadde ingen mulighet til å forstå plottet eller hva som ble sagt.

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 hours ago, AnonymBruker said:

Nja, jeg vil ikke si en 6 åring vet om døden, som i en eksistensiell krise. 

Nå var det snakk om 13/14 årringer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå var det snakk om 13/14 årringer 

Du spurte om ikke barn vet om døden FØR de er 13/14. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...