Anne Mona Skrevet 3. november 2002 #1 Del Skrevet 3. november 2002 For tre år siden tok jeg noen blader av en hvitrosa julekaktus (eller novemberkaktus) som en venninne av meg plantemishandlet. Den rotet seg fint og nå har den for første gangen fått noen få knopper, helt utrolig i og med at jeg aldri har fått til blomstring på julekaktus tidligere. Og nå ønsker jeg at de skal utvikle seg og bli blomster, men er det ikke noe med julekaktus og vanning? Skal jeg slutte å vanne NÅ eller er det sånn at jeg skal slutte med vanningen etter at den har blomstret av. Eller hvordan var det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juli-79 Skrevet 3. november 2002 #2 Del Skrevet 3. november 2002 Skal stå i vanlig romtemperatur i blomstringstiden og ved 12-15 grader i hvileperioden. Moderat fuktig i blomsterperioden og vekstiden. Nesten helt tørr i hvileperioden. Dette er noe av det som står i min stueplantebok, håper det kan hjelpe deg litt hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 3. november 2002 #3 Del Skrevet 3. november 2002 Mine novemberkaktuser står i stuevinduet hele året. Jeg vanner når jeg husker - så stort sett er de ganske tørre. når det kommer knopper på vanner jeg oftere så de ikke tørker ut. Dessuten er jeg nøye med å ikke flytte på dem når de har satt knoppet, for da slipper de lett knoppene. Kan legge til at kaktusene mine stort sette blomstrer tre ganger i året (men de tør vel ikke noe annet av redsle for å bli kastet....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Mona Skrevet 3. november 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 3. november 2002 Åja, det var noe med lyset, ikke vanninga Takk begge to for raske svar. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 3. november 2002 #5 Del Skrevet 3. november 2002 For å få november- og julekaktuser til å sette knopper skal de ha lange netter og temperaturer ned mot 18 grader. Det er slett ikke vanskelig å lure dem til å blomstre flere ganger iløpet av høsten og vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå