Gå til innhold

Kvinner like gode eller bedre enn herrer i fotball

LeveMannen

Anbefalte innlegg

LeveMannen skrev (7 minutter siden):

Det er da ikke snakk om mine meninger her. Det er hva vitenskapen viser.

Jeg anbefaler deg å ta en bachelorgrad i hva som helst, slik at du blir i stand til å vurdere hvilke vitenskaplige artikler som er for svake.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har vel ikke UiS/NRK publisert en respektabel studie/artikkel på mange år, men dette tok kaka :hoho:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (5 minutter siden):

Jeg anbefaler deg å ta en bachelorgrad i hva som helst, slik at du blir i stand til å vurdere hvilke vitenskaplige artikler som er for svake.

Så du sitter med en random batchelorgrad og avfeier klimaforskere og kjønnsforskere med doktorgrader og forskningsstillinger ved anerkjente universiteter som publiserer internasjonale studier i anerkjente publikasjoner. Jaja vi får jo bekreftet stadig grundigere hvilken vitenskapsfornekter du er.

Endret av LeveMannen
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeveMannen skrev (8 minutter siden):

Ja hva sier vitenskapen?

Det finnes studier som ikke bare bruker en snutt på noen sekunder, men vesentlig større datagrunnlag.
Teknisk er herre fotball på et helt annet nivå.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8336886/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, LeveMannen said:

21 minutter siden, Gibralfaro said:

Hvordan måler man fotballkvalitet? Hvilke kvaliteter måles, og hvilke instrumenter benyttes? Hvilken skala brukes? Hvilken måleenhet? Hvem definerer parameterene? 

Da kan du jo forklare denne vitenskapen ved å svare på spørsmålene? Alternativt så kan du jo forklare hvordan kvalitet ble definert i denne konkrete forskningen? Eller ble det definert av hver enkelt av de 600 deltakerne?

Hvor er forresten det norske ordet "vitenskapen" registrert om "Trademark"? Hos Patentstyret i Norge? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (1 minutt siden):

Ja hva sier vitenskapen?

Det finnes studier som ikke bare bruker en snutt på noen sekunder, men vesentlig større datagrunnlag.
Teknisk er herre fotball på et helt annet nivå.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8336886/

Igjen har du noe publikasjoner innen internasjonal forskning i feltene kjønn og humaniora i din CV siden du driver å kritiserer vitenskapen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LeveMannen skrev (1 minutt siden):

Igjen har du noe publikasjoner innen internasjonal forskning i feltene kjønn og humaniora i din CV siden du driver å kritiserer vitenskapen her?

Fikk du problemer med å tilbakevise forskningen?
Driver DU å kritiserer vitenskapen her?

Er du en vitenskapsbenekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (2 minutter siden):

Fikk du problemer med å tilbakevise forskningen?
Driver DU å kritiserer vitenskapen her?

Er du en vitenskapsbenekter?

Jeg videreformidler bare hva vitenskapen sier om kjønn og fotball via mediaartikkler om en internasjonal forskingsrapport om temaet. Jeg har ikke kritisert noen forskning i hele denne tråden jeg. Hvor får du det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeveMannen skrev (16 minutter siden):

Så du sitter med en random batchelorgrad og avfeier klimaforskere og kjønnsforskere. Jaja vi får jo bekreftet stadig grundigere hvilken vitenskapsfornekter du er.

Selvfølgelig stiller jeg spørsmål ved useriøs forskning uansett om det er klima- eller kjønnfoskere eller hva som helst som står bak. Denne studien er for tynn og lettvin til  å kunne brukes til veldig mye. Men de har funnet ut en ting , og det er at deltagerne nedvurderte kvinner i fotball når de visste at de var kvinner. De har ikke funnet ut mer om kvaliteten på herre og kvinnefotball enn de kunne se av ti videoklipp på 5 til 14 sekunder. Det er lite. Bare et par minutter.  

Altså, denne forskningen forteller nesten  ingenting om kvalitetsforskjeller på dame eller herrefotball, men det forteller at noen hundre personer vurderer damefotball annerledes når  de ikke vet at damene er damer. Og akkurat her har de et poeng. 

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeveMannen skrev (1 minutt siden):

Jeg videreformidler bare hva vitenskapen sier om kjønn og fotball via mediaartikkler om en internasjonal forskingsrapport om temaet. Jeg har ikke kritisert noen forskning i hele denne tråden jeg. Hvor får du det fra?

Jeg bare returnerte dine egne spørsmål.
Du var nemlig svært opptatt av at ingen kunne motsi vitenskapen, men da er du vel enig i at det er signifikant større tekniske kvaliteter i herrefotball? Jeg mener siden jeg har dokumentert det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibralfaro skrev (32 minutter siden):

Da kan du jo forklare denne vitenskapen ved å svare på spørsmålene? Alternativt så kan du jo forklare hvordan kvalitet ble definert i denne konkrete forskningen? Eller ble det definert av hver enkelt av de 600 deltakerne?

Hvor er forresten det norske ordet "vitenskapen" registrert om "Trademark"? Hos Patentstyret i Norge? 

LeveMannen troller med oss, han er bare ute etter litt diskusjon.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (2 minutter siden):

men da er du vel enig i at det er signifikant større tekniske kvaliteter i herrefotball? 

Er det hva rapporten i åpningsinnlegget viser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeveMannen skrev (11 minutter siden):

Er det hva rapporten i åpningsinnlegget viser?

Du viser ganske klart at det du bare er interessert i vitenskaplige artikler så lenge de underbygger din forutinntatte ønsketanke.
Men det er ditt prerogativ om du synes noen få sekunder med selektert video representerer mer robust forskning en 44 kamper, 546 spiller og 71656 hendelser.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gregarious skrev (23 minutter siden):

Jeg bare returnerte dine egne spørsmål.
Du var nemlig svært opptatt av at ingen kunne motsi vitenskapen, men da er du vel enig i at det er signifikant større tekniske kvaliteter i herrefotball? Jeg mener siden jeg har dokumentert det.

Denne var ikke til meg, men jeg ble  nysgjerrig på disse beste damene. Jeg sjekket Erin Cuthbert, hvis du spoler fram til ca  2.50 så scorer hun et mål der gutta kunne vært stolt  av, så man kan finne noen perler hos damene også, noe forskerne sannsynligvis har gjort med sine utvalgte klipp. Erin ser teknisk bra ut, men hun har ikke strøken høyhastighets kraft-teknikk på Haaland -nivå. Jeg antar at man kan måle høyere hastighet både  på Haalands løp, og på Haalands skudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En så på noen utvalgte klipp som var "sladdet" (så pikselert at en ikke en gang kan se kjønn) og på den "sladdete" versjonen så en ikke forskjell mellom kvinnefotballen og herrefotballen? En kan spørre seg hva en ved dette egentlig har bevist. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (14 minutter siden):

Du viser ganske klart at det du bare er interessert i vitenskaplige artikler så lenge de underbygger din forutinntatte ønsketanke.

Hvor har du det fra? Jeg har bare presentert en rapport som er aktuell da den har vært i nyhetene i det siste.

Det er du og alle de andre i denne tråden som driver å synser om temaet uten noe autoritative kvalifikasjoner å vise til. Og motsier hva vitenskapen har etablert i rapporten utarbeidet av et internasjonalt og fagfellevurdert forskningsprosjekt.

Endret av LeveMannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutt å snakke om håndball. Det er barnslig å kaste ball til hverandre. Jeg liker all fotball, selvsagt også kvinnefotball. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (7 timer siden):

Kvinner er mye dårligere enn menn i all idrett. Men kvinneidrett er generelt gøy å se på, så lenge man interesserer seg for sport. Eksempelvis er det like gøy å se på kvinnesvømming som herresvømming. 

Det stemmer ikke. Kvinnelige skyttere er et godt eksempel på at menn ikke er så mye bedre i alt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (12 minutter siden):

Det stemmer ikke. Kvinnelige skyttere er et godt eksempel på at menn ikke er så mye bedre i alt.

Ja vel, så er det enkelte øvelser kvinner presterer like bra i. Felles for alle er at det ikke er fysikk som er avgjørende. Og at ingen ser på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...