AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #21 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Flere og flere som ikke har ringeklokke, meg selv inkludert. Stort sett ingen kommer uanmeldt lenger, bortsett fra små barn, de ringer på. De voksne banker eller ringer når de er utenfor Anonymkode: e60d0...4e2 De ringer på en dørklokke som ikke er der? Men uansett, jeg har ringeklokke, og jeg har den for at den skal brukes når noen vil ha kontakt med oss som bor her. I dag skjedde det igjen. En nabo fortalte at han var innom i går, men at jeg ikke åpnet. "Ringte du på da?", neida han banket på døra. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Haha, nettopp en som banket på. Nå etter å ha ringt først, men banking et par sekunder senere. Klokken min høres godt fra utsiden. Kanskje folk er påvirket av tv, der døren alltid åpnes på sekundet når noen ringer eller banker? Anonymkode: fe470...00a Min høres ikke fra utsiden. Kanskje det er derfor de tror den ikke virker? Nå har jeg uansett begynt å vurdere en ringeklokke med kamera som varsler når noen står på utsiden. Anonymkode: c7ae1...a73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalikalinka Skrevet 3. august 2023 #22 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fint eksempel på av foreldres fobier blir smittet over på barna…. Anonymkode: af4b4...b69 Det er ikke en fobi å være lydsensitiv. Hater ringeklokka selv, skvetter hver gang. Det er ikke fordi jeg har angst for den, men fordi lyden er høy og mye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 3. august 2023 #23 Del Skrevet 3. august 2023 (endret) Vi har ikke ringeklokke, men en sånn dørbanker i messing 😊 Det var samboer som fant den på nettet og den er kjempefin 😍 Endret 3. august 2023 av Mardina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #24 Del Skrevet 3. august 2023 Vi har ikke ringeklokke. Besøk får avtales på forhånd om døren skal åpnes. Anonymkode: 4598b...581 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #25 Del Skrevet 4. august 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Vi har ikke ringeklokke. Besøk får avtales på forhånd om døren skal åpnes. Anonymkode: 4598b...581 Inspirert av de mange trådene her om folk som elsker å komme på uanmeldte besøk, hadde det vært en god ide med en ringeklokke som kan kobles til telefonen. Så kan man selv stille den inn på hvor lenge i forveien besøket skal varsles før klokken ringer. De som liker uanmeldt besøk kan stille på 0 sek, vi andre på 24 timer. Anonymkode: fe470...00a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #26 Del Skrevet 6. august 2023 Ringeklokke er sånn både og... Her er det mange som har ringeklokke men mange virker ikke. Så da blir det til at jeg ringer på og så går jeg bare inn før folk åpner. Banker jeg på så høres det ikke om folk har mye lyd inne så . Anonymkode: 43d15...ad5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #27 Del Skrevet 6. august 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Ringeklokke er sånn både og... Her er det mange som har ringeklokke men mange virker ikke. Så da blir det til at jeg ringer på og så går jeg bare inn før folk åpner. Banker jeg på så høres det ikke om folk har mye lyd inne så . Anonymkode: 43d15...ad5 Kjenner du ingen som låser døren? Anonymkode: fe470...00a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 16. august 2023 #28 Del Skrevet 16. august 2023 (endret) Jeg bor i blokk, og porttelefonen sluttet å virke da analoge linjer ble slått av i området. Ny porttelefon har det aldri vært snakk om fordi "det er så dyrt". Så der sitter vi da, i en alder av 30 til 101 år i blokka og må gå fysisk ut for å åpne. Stakkars oss. Ja, det er faktisk stakkars hun på 101 med rullator og den slags. Porttelefon hadde vært et must. Vi har selvsagt vanlig ringeklokke både ved hovedinngang og egne inngangsdører. Spesielt den ved egen inngangsdør klinger så skarpt at jeg skvetter av den, men det ville vært selvsagt med ringeklokke for min del uansett. Slik mamma vokste opp på landsbygda skaffet de seg ringeklokke etter hvert, men som regel gikk folk bare rett inn. Bygda de luxe der farmor og farfar kom fra var det ingen som hadde ringeklokke, og ingen som låste dørene. Riktignok mange tiår siden, men i bygda til farmor og farfar er det sånn enda. Ting er ikke de samme nå som den gang, hverken i bygd eller by. Endret 16. august 2023 av Millimani 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #29 Del Skrevet 16. august 2023 Merkelig, har jeg aldri opplevd. Jeg har småbarn, og da er det mange som sender melding om at de er utenfor, i stedet for å ringe på, om det er etter legging. Det setter jeg pris på. Men at folk faktisk banker på døren..? Det hadde jeg aldri hørt. Anonymkode: 4bd54...34b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå