AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1 Del Skrevet 26. juli 2023 De siste 3-5 årene har stadig flere banket på hos oss i stedet for å bruke ringeklokken. Hvis jeg tilfeldigvis hører at det banker på, og åpner døra, sier de ofte "nå trodde jeg ikke du var hjemme, så jeg holdt på å gå". Eller så sier de det etterpå, at de har vært hos meg, men at jeg ikke åpnet. "Åh, har du ringt på flere ganger? Virker ikke dørklokka?" kan jeg spørre før tester dørklokka, og den virker. Da kommer det frem at de har ikke brukt dørklokka, de har bare banket på. Og dette er ikke bare en eller to stykker, men i alle fall 15- 20 ulike mennesker. Dørklokken er helt vanlig, av denne typen, og er godt synlig på veggen, men likevel bruker de den ikke. Noen forklaring på hvorfor? Anonymkode: c7ae1...a73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #2 Del Skrevet 26. juli 2023 Jeg banker fordi jeg vokste opp en far som hata ringeklokke. Og vet du hva, nå som jeg er voksen gjør jeg det sjæl. Den er så høy og går gjennom marg og bein som pappa ville sagt 🤭 Anonymkode: 909b9...793 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #3 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg banker fordi jeg vokste opp en far som hata ringeklokke. Og vet du hva, nå som jeg er voksen gjør jeg det sjæl. Den er så høy og går gjennom marg og bein som pappa ville sagt 🤭 Anonymkode: 909b9...793 Men vil du ikke at de du skal besøke/snakke med vet at du er der? Er jeg på stua ser jeg dem som kommer opp trappa, men hvis jeg står på kjøkkenet og noen banker på vil jeg ikke høre bankingen. (spesielt ikke hvis jeg lager mat, og kjøkkenviften står på) Hadde jeg ikke villet at folk skulle bruke den, hadde jeg ikke hatt den der. Anonymkode: c7ae1...a73 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Del Skrevet 26. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men vil du ikke at de du skal besøke/snakke med vet at du er der? Er jeg på stua ser jeg dem som kommer opp trappa, men hvis jeg står på kjøkkenet og noen banker på vil jeg ikke høre bankingen. (spesielt ikke hvis jeg lager mat, og kjøkkenviften står på) Hadde jeg ikke villet at folk skulle bruke den, hadde jeg ikke hatt den der. Anonymkode: c7ae1...a73 Kommer ikke uanmeldt så de fleste vet når jeg kommer. Om de ikke hører så ringer jeg på da 😊 Anonymkode: 909b9...793 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #5 Del Skrevet 3. august 2023 Jeg ringer på, men naboen her har en ringeklokke som ikke virker. Jeg ringer likevel på først i tilfellet de har fikset den. Når det ikke hjelper banker jeg på. Anonymkode: 678fe...83f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #6 Del Skrevet 3. august 2023 Hvis jeg skal stikke innom noen med små barn og feks levere/hente noe akkurat i det jeg vet kan være midt i legging/etter legging, da banker jeg på. Ellers bruker jeg alltid ringeklokke. Anonymkode: 12e50...4f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cisco1 Skrevet 3. august 2023 #7 Del Skrevet 3. august 2023 Min funker ikke...så ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #8 Del Skrevet 3. august 2023 Jeg har merket det samme, og at det ikke bare bankes, men dundres løs. Et par ganger har jeg lurt på om det var brann eller ulykke på gang sånn som de dundret. Men neida, de måtte bare forsikre seg om at jeg hørte. Og ja, ringeklokken virker... Anonymkode: fe470...00a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #9 Del Skrevet 3. august 2023 Jeg merker at flere og flere ikke har ringeklokker så jeg ikke har noe annet valg enn å banke på. Men når folk har ringeklokker bruker jeg alltid å ringe på de. Hvis jeg står en stund og venter uten noe svar kan det hende jeg banker på. Får jeg ikke svar da, så drar jeg. Anonymkode: e9cb1...ba6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #10 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (På 26.7.2023 den 16.45): Jeg banker fordi jeg vokste opp en far som hata ringeklokke. Og vet du hva, nå som jeg er voksen gjør jeg det sjæl. Den er så høy og går gjennom marg og bein som pappa ville sagt 🤭 Anonymkode: 909b9...793 Fint eksempel på av foreldres fobier blir smittet over på barna…. Anonymkode: af4b4...b69 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #11 Del Skrevet 3. august 2023 Haha, nettopp en som banket på. Nå etter å ha ringt først, men banking et par sekunder senere. Klokken min høres godt fra utsiden. Kanskje folk er påvirket av tv, der døren alltid åpnes på sekundet når noen ringer eller banker? Anonymkode: fe470...00a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #12 Del Skrevet 3. august 2023 Opplever det samme….. Problemet er at da blir de stående, for vi hører ikke bankingen til den del av huset vi har kjøkken og TV-stue. Anonymkode: af4b4...b69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #13 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis jeg skal stikke innom noen med små barn og feks levere/hente noe akkurat i det jeg vet kan være midt i legging/etter legging, da banker jeg på. Ellers bruker jeg alltid ringeklokke. Anonymkode: 12e50...4f9 Da sender jeg sms. Banking kan også velle barna. Anonymkode: af4b4...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #14 Del Skrevet 3. august 2023 Nei, det har jeg ikke opplevd. Det er i tilfelle ganske idiotisk, for det er jo ikke alltid man hører bankingen Anonymkode: 4e08f...3c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #15 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da sender jeg sms. Banking kan også velle barna. Anonymkode: af4b4...b69 Jeg er nok noen år eldre, vokst opp før vi var såååå livredde for å gjøre noe som kan være det minste ubeleilig for andre🤣 Anonymkode: 12e50...4f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #16 Del Skrevet 3. august 2023 Ungene har aldri våknet av ringeklokka, likevel skjer det stadig at folk banker og styrer for å ikke vekke barna. At noen dundrer på døra er ikke lyd de er vant med, følgelig våkner de. Hadde jeg ikke ønsker at noen skal ringe på ville jeg fjernet ringeklokka. Når den er der er det fordi den kan (skal) brukes. Anonymkode: 3b8ea...dc8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #17 Del Skrevet 3. august 2023 På 90-tallet gikk folk rett inn. Anonymkode: 854bf...f9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #18 Del Skrevet 3. august 2023 Gjør følgende når man skal på besøk: Send bilde fra bil for hver kilometer, helt frem til døren dit du skal, så sender du bilde av døren/at du er fremme. Slik indikerer du at du er underveis og de du besøker kan forberede seg på at du kommer. Da kommer de til døren når du ankommer. Gjør du ikke dette, så er du helt psyko! Anonymkode: 72089...7ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #19 Del Skrevet 3. august 2023 Flere og flere som ikke har ringeklokke, meg selv inkludert. Stort sett ingen kommer uanmeldt lenger, bortsett fra små barn, de ringer på. De voksne banker eller ringer når de er utenfor Anonymkode: e60d0...4e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #20 Del Skrevet 3. august 2023 Hos meg må man ringe på ellers får jeg ikke sluppet de inn Anonymkode: faad9...9ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå