Gjest TomKrus Skrevet 17. januar 2006 #21 Skrevet 17. januar 2006 Tror nok du kan få både barn og karriere, men ikke nødvendigvis samtidig. For de fleste av oss er livet langt og består av flere perioder. Det er en tid for alt. ← Selvfølgelig, men ikke like lett å ha samtidig. Det jeg reagerer på er den tåplige overskriften.
Gjest allium Skrevet 17. januar 2006 #22 Skrevet 17. januar 2006 Selvfølgelig, men ikke like lett å ha samtidig. Det jeg reagerer på er den tåplige overskriften. ← Jeg synes ordvalget i overskriften er feil. Barna hindrer ikke jobbkarriere, det er klart mulig å ha en viss jobbkarriere samtidig med barn. Men selvfølgelig hemmer de den. Uten barn ville man kunne gitt mer på jobben.
Naken Skrevet 17. januar 2006 #23 Skrevet 17. januar 2006 Det er vel utgangspunktet for denne "problemstillingen" som er feil. At barn "hindrer" karrieren tyder på at en del av oss begynner å bli litt for kravstore. Dette med karriere kontra barn er et valg og en prioritering en gjør. Altfor mange har en "Ole Brum holdning" hvor de sier "Ja takk, - begge deler". - Men dette er altså ikke gjennomførbart. Hyggelig at noen kan velge det de selv ønsker, enten det er barn eller karriere. Men at du kan få alt uten å måtte si nei til noe er, å tro på julenissen. ← Helt enig, "far til to"! Sitat VG: "Over halvparten av yrkesaktive nordmenn med barn mener familien hindrer dem i gjøre karriere". Tenk barna hindrer dem, stakkars..! Ja, det er jo et flott syn på det å ha barn. Nei, det er vel heller sånn at kravstore foreldre som skal ha både i pose og sekk, og tenker mest på seg selv, hindrer barna i å ha en god barndom.
Gjest TomKrus Skrevet 17. januar 2006 #24 Skrevet 17. januar 2006 Nei, det er vel heller sånn at kravstore foreldre som skal ha både i pose og sekk, og tenker mest på seg selv, hindrer barna i å ha en god barndom. ← Eller vg som vrier og vender på hva disse foreldrene faktisk har sagt/krysset av for. Jeg har vanskelig for å tro at over halvparten av yrkesaktive foreldre har valgt ordlyden: familien hindrer for min karriere.
Naken Skrevet 17. januar 2006 #25 Skrevet 17. januar 2006 Eller vg som vrier og vender på hva disse foreldrene faktisk har sagt/krysset av for. Jeg har vanskelig for å tro at over halvparten av yrkesaktive foreldre har valgt ordlyden: familien hindrer for min karriere. ← Jo, du har sikkert rett i det, kan heller ikke innbille meg at det er så mange som mener dette. Men at en viss andel av foreldre står for dette, er det ikke tvil om, vet selv om eksempler, og disse foreldrene mener jeg er superegoister, som skulle tenkt seg om en gang til før de valgte å sette barn til verden.
loffen Skrevet 17. januar 2006 #26 Skrevet 17. januar 2006 Det er da klart at du ikke kan prioritere jobben som du vil når du velger å få barn! Jeg synes det er en selvfølge at barna har første pri når man har satt dem til verden. En annen sak er at familie kanskje "hindrer" menn og kvinner ulikt i karrieresammenheng. ← Helt enig! Og: Synes ikke jeg har ofret karrieren min ved å få barn og være mye hjemme med dem. Tvert imot. Jeg er sikker på at barna har gitt meg mye mer enn en flott jobb!! Unger er det flotteste som fins!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå