Gå til innhold

Nå bugner det av bær i skogen, skal du plukke?🫐🫐🫐

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Rips, jordbær, bringebær, stikkelsbær, solbær, plommer og epler har vi. Men ungene går jo å småspiser av det om dagene så blir ikke igjen stort å lage noe av😅 men skal ut i skogen å plukke blåbær å fryse ned🤩

Anonymkode: af179...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Rips og solbær fra hagen. Blåbær, tyttebær og bringebær fra skogen.

Anonymkode: 8e4bc...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg tenkte det. Jeg ble faktisk inspirert av denne tråden og husket på at "ja- jeg skulle jo plukke bær i år"

I helga tok jeg med ungdommene mine for å plukke bær. Jeg så fram til en hyggelig tur. Men det gikk ikke lenge før vi så at vi var full av flått. Det vrimlet av flått. Så vi måtte jo bare dra hjem :( 

Anonymkode: 9c042...9bd

Hvor? 😵

Anonymkode: b38fc...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finnes det bærkart? Har søkt litt, bare funnet en Haug artikler om ulike apper under utvikling for noen år siden, men finner ingenting. 

Anonymkode: b38fc...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal plukke bjørnebær når de blir modne om en stund. Har kommet over store mengder forbi der jeg har plukket sopp. 

Anonymkode: 1e2f0...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvor på Østlandet? 😊

Anonymkode: 8cf28...b78

Midt i Østfold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fikk plukket noen liter blåbær sist uke i Bergen. De er små og det var mindre bær enn det bruker på stedet jeg plukket.  Tror det skyldes at det var veldig kaldt i blomstringen og så har det vært veldig tørt.

I ettermiddag skal jeg plukke bringebær med en venninne.  Gleder meg, koselig å plukke bær og skravle. 

Anonymkode: e09d9...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukket 6 liter multe på en times tur i går kveld. Det var omtrent halvparten blautmolte og kart på myra, så det står igjen like mye som kan plukkes om noen dager. Det er generelt MENGDER med multe i år. Trodde det var mye for to år siden, men i år er det jo enda mer. 
Forsøkte å plukke litt blåbær også, da det var masse av den, men det er nok noen dager for tidlig, da den var veldig sur enda. 
Kommer til å plukke litt tyttebær til høsten, men bare litte grann, da det kun er meg i familien som spiser tyttebærsyltetøy til mat. 

Bor i Hallingdal, for øvrig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...