Gjest Vikarsykepleier Skrevet 26. juli 2023 #21 Del Skrevet 26. juli 2023 Og sopp, ja! Vi er heldige som har allemannsretten her i Norden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 26. juli 2023 #22 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 1 måned for tidlig?? Plukker du i fjellene? Anonymkode: c2479...725 Nei, i Østerdalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #23 Del Skrevet 26. juli 2023 Åja! Vi har masse bær i hagen. Deler av hagen er naturtomt, og der er det masse, masse blåbærlyng. Vi har så mye der at vi lett får laget nok syltetøy til et helt år i gangen. Vi har også masse rips- og solbærbusker, og litt jordbær. Elsker å plukke bær Anonymkode: 359c3...eba 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ærlige Ærna Skrevet 26. juli 2023 #24 Del Skrevet 26. juli 2023 Det blir litt bærplukking, vi er ikke superivrige, men får som regel med oss litt multer fra fjellet, litt blåbær, bringebær (både fra skogen og hagen hvor vi har plantet busker). Kanskje også litt tyttebær i år, det er godt å ha i fryseren til kjøtt og til julematen. Pluss at vi har epler i hagen. Så ja, det blir jo litt av markens grøde 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #25 Del Skrevet 26. juli 2023 Plukker bare fleinsopp. Anonymkode: 0541d...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #26 Del Skrevet 26. juli 2023 Plukker i hage,skog og fjell. Det er det god økonomi i , så har vi syltetøy til langt over jul Anonymkode: d95f7...764 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #27 Del Skrevet 26. juli 2023 En venninne og jeg jobber turnus og har iblant fri samtidig på hverdager. Da pakker vi tursekken og drar ut tidlig om morgenen når det er pent vær og kjører til skogs eller fjells og plukker bær og gjerne sopp til langt utpå kvelden. Det hender av og til at vi ligger over i telt til neste dag. Vi har også kjørt over til Sverige noen ganger. Vi plukker langt mer enn det vi selv trenger, så det blir litt til både barn og naboer også. Anonymkode: 8b9f2...80c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #28 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, turistene har bæsja ned hvert eneste sted det er bær. Kan ikke gå tur der det ikke er asfalt lenger uten å trø i drit og brukt toalettpapir. Anonymkode: 15a80...aee Da kan du plukke danglebær da 🙂 Anonymkode: 50d42...5b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #29 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, turistene har bæsja ned hvert eneste sted det er bær. Kan ikke gå tur der det ikke er asfalt lenger uten å trø i drit og brukt toalettpapir. Anonymkode: 15a80...aee 😊😊😊 Så galt synes ikke jeg det er! Masse helt uberørte områder. Men i år er det langt flere utenlandske campingturister her enn vanlig synes jeg. Og ja, senest i går skremte jeg vettet av en stakkars bobilmann som satt på huk bak en sten med buksene på knærne da jeg dukket opp. Men han gjorde det på rette måten og hadde gravd et hull. Anonymkode: 8b9f2...80c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #30 Del Skrevet 26. juli 2023 Jeg pleier å plukke blåbær, multer og bringebær, finner alt i skogen sånn 3 min fra døra til fots😁 I fjor fikk jeg plukke rips hos en nabo, krysser fingrene for at jeg får det i år også! (vilt mye bær på den buska deres!). I år tenkte jeg også å plukke tyttebær og sopp, og kanskje selvplukk av jordbær på gård. Men hadde gjort seg med rabarbra, plommer og kirsebær og... 😍 Anonymkode: 27071...65f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 26. juli 2023 #31 Del Skrevet 26. juli 2023 Jeg plukket 1,5L villbringebær i dag. Hadde planer om å plukke mye mer, men det var skral avling i år. Mye smått, og svidde blader. Tror tørken her i juni ødela mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #32 Del Skrevet 26. juli 2023 Skulle så gjerne gjort det, men har bekkenløsning og klarer ikke gå/bøye meg. Heldigvis har jeg en snill mamma som elsker å plukke bær, og som pleier å gi meg litt når vi sees. Anonymkode: a871e...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #33 Del Skrevet 27. juli 2023 Nei, rullestolen min kommer seg ikke ut i skogen dessverre. Anonymkode: 072e3...241 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea Skrevet 28. juli 2023 #34 Del Skrevet 28. juli 2023 Vi har plukka blåbær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #35 Del Skrevet 28. juli 2023 Er det blåbær på Østlandet nå? Anonymkode: 8cf28...b78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 29. juli 2023 #36 Del Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det blåbær på Østlandet nå? Anonymkode: 8cf28...b78 Ja, men det er litt tidlig. Tenker det er perfekt om en uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 29. juli 2023 #37 Del Skrevet 29. juli 2023 Jeg liker å plukke blåbær og har plukket litt. Med unger på slep blir det ikke så mye, men jeg storkoser meg med blåbærplukking. 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 29. juli 2023 #38 Del Skrevet 29. juli 2023 På tur i vått terreng i Sør-Norge i dag 😋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #39 Del Skrevet 30. juli 2023 -jk- skrev (På 29.7.2023 den 10.47): Ja, men det er litt tidlig. Tenker det er perfekt om en uke. Hvor på Østlandet? 😊 Anonymkode: 8cf28...b78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #40 Del Skrevet 30. juli 2023 Ja, jeg tenkte det. Jeg ble faktisk inspirert av denne tråden og husket på at "ja- jeg skulle jo plukke bær i år" I helga tok jeg med ungdommene mine for å plukke bær. Jeg så fram til en hyggelig tur. Men det gikk ikke lenge før vi så at vi var full av flått. Det vrimlet av flått. Så vi måtte jo bare dra hjem Anonymkode: 9c042...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå